Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår efter förskolan gick vi ut en sväng i skogen bakom förskolan med fika och paraplyer hela familjen, så idag när jag hämtade dottern frågade hon om vi skulle ut "på utflykt" idag också och blev såå besviken när jag inte tänkt det.

Sagt och gjort åkte vi hem och packade fika och så åkte jag själv med döttrarna och hunden till en annan skog och var ute en timma i hällregn. Stora dottern var mycket nöjd med det hela och gick själv hela vägen. Hon som knappt vill följa med på promenad hemma och i så fall helst vill bli buren :confused:O_o

Mysigt hur som helst eftersom jag saknat ordentligare skogsutflykter sen hon blev för stor för att bära bekvämt i sele och varit för liten för att orka gå själv. Hoppas på många fler sådana här utflykter i sommar! :heart
 
Igår efter förskolan gick vi ut en sväng i skogen bakom förskolan med fika och paraplyer hela familjen, så idag när jag hämtade dottern frågade hon om vi skulle ut "på utflykt" idag också och blev såå besviken när jag inte tänkt det.

Sagt och gjort åkte vi hem och packade fika och så åkte jag själv med döttrarna och hunden till en annan skog och var ute en timma i hällregn. Stora dottern var mycket nöjd med det hela och gick själv hela vägen. Hon som knappt vill följa med på promenad hemma och i så fall helst vill bli buren :confused:O_o

Mysigt hur som helst eftersom jag saknat ordentligare skogsutflykter sen hon blev för stor för att bära bekvämt i sele och varit för liten för att orka gå själv. Hoppas på många fler sådana här utflykter i sommar! :heart
Älskar skogsutflykter med barnen! :) Det som ibland strular lite just nu är att lillebror 17 mån är svår att få i någon matsäck eller fika. Mariekex vill han ha :p Macka och klämmis har funkat förut men nu är det nej, banan går inte heller.

Men annars är det supermysigt, man behöver inte gå så långt ut i skogen för att det ska bli ett äventyr :)
 
Känns bra att det inte bara är vi ❤️ När blev det bättre med dina - eller, BLIR det bättre? 😅
Det har absolut blivit bättre! Vi hade säkert kunnat öva mer och effektivare men nånstans vid 1,5 år har det känts som att det har vänt. När äldsta var runt 20 månader kunde hon absolut sova ensam några timmar på kvällen. Yngsta är 17 månader nu och kan lämnas någon timme. Sen är det olika, vissa kvällar är det mer oroligt hos yngsta men jag tror det kommer släppa undan för undan.

Hoppas det blir bättre för er också 🥰
 
Ensam hemma med lilla K över natten för första gången på flera månader. Lite drygt i och med att vi fortfarande (vid 10 månaders ålder) inte kan lägga ifrån oss henne när hon sover. Så jag får göra allt klart för sängen medan hon är vaken, sedan sitta med henne sovandes i famnen fram till läggdags, lägga oss i sängen med kläderna på och ligga där en kvart tills hon sover säkert. Och sedan kissa i en papperskorg för att jag inte törs lämna rummet när hon ligger i sängen. Så jäkla glamouröst alltså. Ja, vi måste försöka göra något åt det här med sömnen, men det är baby steps (typ att vi nu äntligen kan få henne att somna i gungstolen ibland i stället för att studsa pilatesboll för glatta livet).
Våran kille var så fram till 8 månaders ålder. Där började det vända liiite. Vid 1år kunde han sova själv någon timma på dagen och nu vid 21 månader sover han iaf 3h själv på kvällen innan han vill komma upp i stora sängen 😃 någon enstaka gång har han sovit 5!h i spjälsängen
 
Tränar på redigering och gamla bilder får falla offer för det men alltså.. lillan 4 månader! Hur har tiden gått så snabbt 🧸

40B5BA6C-7691-4B64-B192-BF28F9C6BFC6.jpeg
 
Våran kille var så fram till 8 månaders ålder. Där började det vända liiite. Vid 1år kunde han sova själv någon timma på dagen och nu vid 21 månader sover han iaf 3h själv på kvällen innan han vill komma upp i stora sängen 😃 någon enstaka gång har han sovit 5!h i spjälsängen
Det har absolut blivit bättre! Vi hade säkert kunnat öva mer och effektivare men nånstans vid 1,5 år har det känts som att det har vänt. När äldsta var runt 20 månader kunde hon absolut sova ensam några timmar på kvällen. Yngsta är 17 månader nu och kan lämnas någon timme. Sen är det olika, vissa kvällar är det mer oroligt hos yngsta men jag tror det kommer släppa undan för undan.

Hoppas det blir bättre för er också 🥰
Tack, det inger verkligen hopp att höra att det faktiskt blivit bättre även för sådana som har haft det lika svårt som vi! ❤️

Och just nu sover hon faktiskt själv i vagnen, slocknade efter babysim och vaknade för en gångs skull inte när vi gick in 🥳
 
Kikar på barnpooler. Barnens pappa kommer bo kvar på landet minst ett tag in på sommaren så jag kommer vistas där en hel del i sommar. De stora barnen har tillgång till en ovanmark pool men lillasyster är för liten för den så hon behöver en egen anpassad pool för att kunna bada i trädgården.
 
Har varit på barnloppis och fyndat massvis av nya kläder på förmiddagen, plus köpt en beg resevagn av kompis att ha till lilltjejen när vi åker på utflykter mm. (Annars har vi en Britax go big. Den är... stor, så det ska bli skönt med lite mer plats i bilen)

Nu sover lilltjejen middag och sambon och stora är iväg på ärenden. Jag njuter av lugnet i soffan 😁
 
Jaha, ett av barnen har vattenkoppor så det blir inget jobb i veckan. Jag skulle vilja ha mer tid på jobbet faktiskt, men det gav jag tydligen upp när jag fick så många barn eftersom enda barnet som haft vattenkoppor hade det innan det kom syskon :cautious:
 
Har varit på barnloppis och fyndat massvis av nya kläder på förmiddagen, plus köpt en beg resevagn av kompis att ha till lilltjejen när vi åker på utflykter mm. (Annars har vi en Britax go big. Den är... stor, så det ska bli skönt med lite mer plats i bilen)

Nu sover lilltjejen middag och sambon och stora är iväg på ärenden. Jag njuter av lugnet i soffan 😁
Jag var på barnloppis igår och köpte alldeles för många böcker :angel: . Men man kan inte ha för många böcker va?
17 st böcker, två jackor, ett par sandaler samt lite tröjor för under 400 :).
 
Jag var på barnloppis igår och köpte alldeles för många böcker :angel: . Men man kan inte ha för många böcker va?
17 st böcker, två jackor, ett par sandaler samt lite tröjor för under 400 :).
Man kan aldrig ha för många böcker! Härligt med så många!

Jag köpte tre böcker, varsina sneakers till barnen, ett par sandaler från Kavat, typ 5-6 tröjor, två tjocktröjor och ett par shorts till stora och 4-5 byxor, en tjocktröja samt ullsockar till lilla, totalt 400:-(!)
Älskar loppis, jag förstår inte de som köper allt nytt till barnen när det finns så fantastiskt mycket bra och billigt att köpa begagnat! 😊
 
Jag var på barnloppis igår och köpte alldeles för många böcker :angel: . Men man kan inte ha för många böcker va?
17 st böcker, två jackor, ett par sandaler samt lite tröjor för under 400 :).
Det går ju verkligen åt, för man själv blir ju döless på att läsa samma om och om igen även om barnet verkar tycka att det är helt rimligt. 😆
 
Man kan aldrig ha för många böcker! Härligt med så många!

Jag köpte tre böcker, varsina sneakers till barnen, ett par sandaler från Kavat, typ 5-6 tröjor, två tjocktröjor och ett par shorts till stora och 4-5 byxor, en tjocktröja samt ullsockar till lilla, totalt 400:-(!)
Älskar loppis, jag förstår inte de som köper allt nytt till barnen när det finns så fantastiskt mycket bra och billigt att köpa begagnat! 😊
Jag tillhör dem som köper nytt 🙈 jag avskyr mycket folk och leta saker! Beställa och de kommer hem är rätt smidigt. Men blir känner mig lite sugen på loppis när jag läser här 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 480
· Visningar
76 570
Senast: Fille
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 187
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 787
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp