Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var nyss inne i bebisbutik med gallskrikande spädbarn, hade stannat utanför och försökt få honom att somna om en stund men när det inte gick försökte jag blanda ersättning och hålla honom samtidigt. Spillde pulver i vagnen och han skrek så han var helt högröd och gomseglet bara vibrerade. Smög in till kassan och frågade om de hade möjlighet att hjälpa mig att värma en flaska ersättning. Nej tyvärr, blev svaret av de två som stod där, med huvudet på sne. Frågade om de visste var jag kunde göra det. Kanske i amningsrummet i andra delen av köpcentret, alltså någon halv km bort. Blev sur, givetvis har de en micro i sitt personalrum och butiken var praktiskt taget tom vid tillfället. Känns kyligt att man inte kan hjälpa till när en liten skriker så han knappt får luft. I en butik för bebisar, när jag är där för att handla av dem. Gick in på Brödernas intill och de hjälpte givetvis till trots att jag inte ens var gäst där just då, och trots att jag inte var sugen på hamburgare så blev det lunch där senare bara för sakens skull.
 
FEB4B3BF-5E13-4F25-91BD-AD55A8EDA559.jpeg

Kvalitetstid med familjen! Tråkigt att min sambo är så sjukt fåfäng så han alltid måste ”fly ut ur bilden” pga annars får jag inte lägga upp den nånstans 😜
 
Var nyss inne i bebisbutik med gallskrikande spädbarn, hade stannat utanför och försökt få honom att somna om en stund men när det inte gick försökte jag blanda ersättning och hålla honom samtidigt. Spillde pulver i vagnen och han skrek så han var helt högröd och gomseglet bara vibrerade. Smög in till kassan och frågade om de hade möjlighet att hjälpa mig att värma en flaska ersättning. Nej tyvärr, blev svaret av de två som stod där, med huvudet på sne. Frågade om de visste var jag kunde göra det. Kanske i amningsrummet i andra delen av köpcentret, alltså någon halv km bort. Blev sur, givetvis har de en micro i sitt personalrum och butiken var praktiskt taget tom vid tillfället. Känns kyligt att man inte kan hjälpa till när en liten skriker så han knappt får luft. I en butik för bebisar, när jag är där för att handla av dem. Gick in på Brödernas intill och de hjälpte givetvis till trots att jag inte ens var gäst där just då, och trots att jag inte var sugen på hamburgare så blev det lunch där senare bara för sakens skull.
Fy vilket tråkigt bemötande! :down:
Brukade ha nöd-tetra med mig så slapp man iaf ett moment :crazy:
Bra av Brödernas! Lite medmänsklighet liksom.
 
Fy vilket tråkigt bemötande! :down:
Brukade ha nöd-tetra med mig så slapp man iaf ett moment :crazy:
Bra av Brödernas! Lite medmänsklighet liksom.

Håller med, och även om man inte skulle ha medmänsklighet så vet väl alla att glada barn ger föräldrarna mer tid att handla. Be ledsna barn = gå hem.

Vi brukar också ha tetra med oss, men nu har han fått ersättning för extra känsliga magar och den har jag inte hittat färdigblandad i butik ännu. Sen sist vi gav kall ersättning spillde och klunkade han mycket och tror han svalde mycket luft, och eftersom pysventil var ett utav dagens uppdrag så kändes det kontraproduktivt att testa 😄 Men ja, ett moment slipper man ju med tetran!
 
Kom att tänka på en farmor/mormor vi träffade på lekplatsen igår som konsekvent kallade storebror för "hon", trots att jag sa han och även kallade honom vid namn. (Visserligen ett namn som blir tjejvarianten om man byter 'e' på slutet mot 'a').

Storebror har blont, tjockt hår till axlarna men var i övrigt ganska neutralt klädd i ljusgrå hoodie, gula mjukisar och paw patrolkeps. Blir inte direkt störd eller irriterad men visst är det fascinerande att håret och uppfattningen om normer påverkar vissa så starkt...
Vår stora har haft långt hår fram till typ 4 år. Han har alltid blivit kallad hon oberoende av vad han haft på sig så ja, den normen känner man igen. Han blir själv irriterad. ”Jag är inte flicka. Jag är Frank”. 🙏
 
Vår stora har haft långt hår fram till typ 4 år. Han har alltid blivit kallad hon oberoende av vad han haft på sig så ja, den normen känner man igen. Han blir själv irriterad. ”Jag är inte flicka. Jag är Frank”. 🙏
Ja att ens köna barn tycker jag är märkligt. Min dotter blir ofta benämnd ”han”, hon har rätt kort hår och ofta neutrala kläder.
Jag brukar alltid försöka säga ”nu vill det barnet åka” istället för ”nu vill den flickan/pojken åka”. Men förstår att inte alla tänker på det jämnt..
 
Min dotter blir kallad ”han” så fort hon inte har rosa/blommigt på sig 🤷‍♀️ Har nästan inget hår ännu.
Ja det blev lilltjejen också när hon var mindre. Hon ärver ju mycket efter storebror också så var om inte "pojkig" så iaf neutral.

Men visst, en gång kan man ju säga fel även om man kanske inte behöver anta något alls, men när det sen sitter så djupt att man fortsätter säga fel fast man blivit rättad eller hört namnet övergår mitt förstånd...
 
Ja att ens köna barn tycker jag är märkligt. Min dotter blir ofta benämnd ”han”, hon har rätt kort hår och ofta neutrala kläder.
Jag brukar alltid försöka säga ”nu vill det barnet åka” istället för ”nu vill den flickan/pojken åka”. Men förstår att inte alla tänker på det jämnt..
Så gör jag med! Oftast skulle det säkert bli rätt om jag sa hon/han, men jag vet ju inte, så jag kan lika gärna låta bli.
 
Vår stora har haft långt hår fram till typ 4 år. Han har alltid blivit kallad hon oberoende av vad han haft på sig så ja, den normen känner man igen. Han blir själv irriterad. ”Jag är inte flicka. Jag är Frank”. 🙏
Jag brukar förklara att en del människor inte fattat att man får se ut hur man vill utan tror att man behöver se ut på ett visst sätt bara för att man har snopp eller snippa, men att vi vet bättre 🙈😁
 
Precis hemkommen från Borås djurpark med 3 barn, de yngsta. Jag har även idag lärt mig att små barn som inte förstår kösystemet helt enkelt kan gå före i kön utav förälder som stått på avstånd och tittat på djur men låtit sina barn gå iväg på egen hand. Själv har jag alltid stöttat mina små barn som inte förstått kösystemet genom att hålla handen, tröstat att kön tar tid osv. Vad dumt av mig när det bara är att trycka sig in före i kön med ursäkten att barnet är litet för att slippa köa *ironi*
 
Ja att ens köna barn tycker jag är märkligt. Min dotter blir ofta benämnd ”han”, hon har rätt kort hår och ofta neutrala kläder.
Jag brukar alltid försöka säga ”nu vill det barnet åka” istället för ”nu vill den flickan/pojken åka”. Men förstår att inte alla tänker på det jämnt..
Så brukar jag också säga, särskilt om jag är det minsta osäker på om det är tjej eller kille.
 
Precis hemkommen från Borås djurpark med 3 barn, de yngsta. Jag har även idag lärt mig att små barn som inte förstår kösystemet helt enkelt kan gå före i kön utav förälder som stått på avstånd och tittat på djur men låtit sina barn gå iväg på egen hand. Själv har jag alltid stöttat mina små barn som inte förstått kösystemet genom att hålla handen, tröstat att kön tar tid osv. Vad dumt av mig när det bara är att trycka sig in före i kön med ursäkten att barnet är litet för att slippa köa *ironi*
Ja annars kan man kanske bara glida in lite lätt i kön och hoppas att ingen märkte det hela... Eller så kanske man råkar känna någon långt fram och börja prata med dem. Det senaste kan även hända i kö med bara vuxna....
 
Håller med, och även om man inte skulle ha medmänsklighet så vet väl alla att glada barn ger föräldrarna mer tid att handla. Be ledsna barn = gå hem.

Vi brukar också ha tetra med oss, men nu har han fått ersättning för extra känsliga magar och den har jag inte hittat färdigblandad i butik ännu. Sen sist vi gav kall ersättning spillde och klunkade han mycket och tror han svalde mycket luft, och eftersom pysventil var ett utav dagens uppdrag så kändes det kontraproduktivt att testa 😄 Men ja, ett moment slipper man ju med tetran!
Vi körde på termos till vattnet, värmde hemma till lagom temp och sedan ner i termos :) den ersättning vi använde fanns inte heller på tetra!
 
Lite kul det här med kön, färger och hårsvall! Tvillingarna är ju en av varje. Carl har mkt hår, Cajsa lite. Okända folk brukar tro att Carl är tjejen, trots att jag ofta klär de i ”klassiska” tjej och killkläder.
 
Vår stora har haft långt hår fram till typ 4 år. Han har alltid blivit kallad hon oberoende av vad han haft på sig så ja, den normen känner man igen. Han blir själv irriterad. ”Jag är inte flicka. Jag är Frank”. 🙏

Låter som mitt andra barn. Han hade axellångt hår med lockar när han var mindre. Allt för många gånger blev han kallad för tjej eller storasyster (när lillebror var med) oavsett klädsel.
 
Var nyss inne i bebisbutik med gallskrikande spädbarn, hade stannat utanför och försökt få honom att somna om en stund men när det inte gick försökte jag blanda ersättning och hålla honom samtidigt. Spillde pulver i vagnen och han skrek så han var helt högröd och gomseglet bara vibrerade. Smög in till kassan och frågade om de hade möjlighet att hjälpa mig att värma en flaska ersättning. Nej tyvärr, blev svaret av de två som stod där, med huvudet på sne. Frågade om de visste var jag kunde göra det. Kanske i amningsrummet i andra delen av köpcentret, alltså någon halv km bort. Blev sur, givetvis har de en micro i sitt personalrum och butiken var praktiskt taget tom vid tillfället. Känns kyligt att man inte kan hjälpa till när en liten skriker så han knappt får luft. I en butik för bebisar, när jag är där för att handla av dem. Gick in på Brödernas intill och de hjälpte givetvis till trots att jag inte ens var gäst där just då, och trots att jag inte var sugen på hamburgare så blev det lunch där senare bara för sakens skull.
Var du i sickla?
Där finns en brödernas bredvid en sjukt otrevlig baby butik….
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 523
· Visningar
79 188
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 194
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 796
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp