Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här ligger jag hemma på soffan och är sjuk med feber, halsont och snuva 🤒🤧

Men passar på att kolla buke och blocket om vart annat. Blocket för att hitta ny stallplats. Vi blev plötsligt bara 2 i stallet och vi sköter allting kollektivt och har haft en sån himla bra gemenskap. Men förstår den ena eftersom hennes häst är gammal och svår att hålla i hull under vintern så hon ville ge sin häst en sista bra sommar. Och det andra avhoppet blev så plötsligt.
Så det är lite nervöst eftersom jag rör mej i ett område jag inte känner någon direkt 😲
 
Jag har haft en 100%-hemmadag och borde liksom ha gjort något vettigt, t.ex. planterat lite växter men jag har inte fått ändan ur. Men jag har i alla fall sått lite gamla perennfrön idag så jag hoppas att de tar sig. Och så gick jag en promenad för att röra lite på dököttet. Annars har det varit en slö dag.
 
Men jisses vad hon klär i den färgen, Sanna Nielsen :love: ! Jag är inte 100% säker på vad jag tycker om klänningsstilen egentligen, men FÄRGEN! Så snyggt på henne :) ! (Allsång på Skansen, om någon undrar vad jag svamlar om... ;) )
 
Har precis laddat tredje omgången med tvätt, det får räcka för idag! Vidare är jag nästan klar med att städa hela badrummet bara golvet som saknas och det tar jag när resten av hemmet är klart. Nu en lång paus och sen lite mer disk innan jag går och lägger mig.

(Det är alltså sambon som lovat att bjuda ut mig på middag inklusive efterrätt om hela hemmet är skinande rent när han kommer tillbaka från Danmark :laugh:)
 
Väderomslaget har nått balkongen där middag intogs med grannen

34072
 
Fryser. Spanjoren fick täcke på sig. Fick sänka värmelampan till gullefjunarna för de var också lite frusna.
Hade just vant mig vid värmen..
 
I dag springer hundarna pa lopande bandet. De blir helt odragliga om de inte far motion och Jag har inte tid att ta ut dem dar de kan springa I dag (och inte I gar heller)
Sedan maste husbussen stadas ut ordentligt sa mossen inte hittar in, och storhandling star ocksa pa schemat for dagen sa vi har nagot att ATA. Men forst ska jag boka in ett par nya clienter och vila lite medan Princess Diva springer.
 
Sitter och smuttar Courvoisier och funderar på detta märkliga fenomen - facebookvänner.

På senaste tiden har det ramlat in vänförfrågningar från alla möjliga håll. Människor jag inte känner men som jag har nån gemensam beröringspunkt med. Vi har gemensamma vänner men har aldrig mötts.
Jag fattar inte poängen.

Om jag t.ex. är kompis med en man i Småland - varför ska hans vänner vilja bli vän med mig? Risken att vi nån gång ska träffas är ju minimal eftersom jag besöker just Vimmerby kanske en gång vart trettionde år eller så ;)

Offentliga personer kan jag begripa - de vill ha en bred plattform för att föra fram åsikter och kampanjande. Men andra?

Det märkliga i det hela är dessutom att jag numera har trrappat ner mitt engagemang rejält av hälsoskäl. Inga nationella uppdrag och inte längre några regionala heller. Sitter inte i en enda styrelse numera. Bara ett litet lokalt nämnduppdrag. Men NU när jag nästan "lagt av" - då ramlar det in facebokförfrågningar. Varför??
 
Sambon lagar gaspacho och dricker någon asvidrig alkoholfri ipa. Fattar inte hur man kan tycka öl är gott. En gång i livet har det hänt. Då hade jag solat, badat och ridit hela dagen och fick en kall öl av en båtgranne. 20 år senare har det inte upprepats.
Gaspachon däremot! 😍 Vi fick receptet av någon maffialiknande ascool kock på bra restaurang i spanska bergen. I love it!
 
Sitter och smuttar Courvoisier och funderar på detta märkliga fenomen - facebookvänner.

På senaste tiden har det ramlat in vänförfrågningar från alla möjliga håll. Människor jag inte känner men som jag har nån gemensam beröringspunkt med. Vi har gemensamma vänner men har aldrig mötts.
Jag fattar inte poängen.

Om jag t.ex. är kompis med en man i Småland - varför ska hans vänner vilja bli vän med mig? Risken att vi nån gång ska träffas är ju minimal eftersom jag besöker just Vimmerby kanske en gång vart trettionde år eller så ;)

Offentliga personer kan jag begripa - de vill ha en bred plattform för att föra fram åsikter och kampanjande. Men andra?

Det märkliga i det hela är dessutom att jag numera har trrappat ner mitt engagemang rejält av hälsoskäl. Inga nationella uppdrag och inte längre några regionala heller. Sitter inte i en enda styrelse numera. Bara ett litet lokalt nämnduppdrag. Men NU när jag nästan "lagt av" - då ramlar det in facebokförfrågningar. Varför??

Har typ 50 vänförfrågningar av liknande slag... alltså är ju också skumt att bara adda utan att skriva ngt?
 
Fascinerar mig över att jag 1/9-14 hade över 81 000 kr på banken. Det är jättemycket pengar.

Om det räknas som att göra.
 
Sitter och smuttar Courvoisier och funderar på detta märkliga fenomen - facebookvänner.

På senaste tiden har det ramlat in vänförfrågningar från alla möjliga håll. Människor jag inte känner men som jag har nån gemensam beröringspunkt med. Vi har gemensamma vänner men har aldrig mötts.
Jag fattar inte poängen.

Om jag t.ex. är kompis med en man i Småland - varför ska hans vänner vilja bli vän med mig? Risken att vi nån gång ska träffas är ju minimal eftersom jag besöker just Vimmerby kanske en gång vart trettionde år eller så ;)

Offentliga personer kan jag begripa - de vill ha en bred plattform för att föra fram åsikter och kampanjande. Men andra?

Det märkliga i det hela är dessutom att jag numera har trrappat ner mitt engagemang rejält av hälsoskäl. Inga nationella uppdrag och inte längre några regionala heller. Sitter inte i en enda styrelse numera. Bara ett litet lokalt nämnduppdrag. Men NU när jag nästan "lagt av" - då ramlar det in facebokförfrågningar. Varför??
Antagligen för att facebook på mobilen har blivit galet lätt att lägga till folk, ibland är det nästan hopplöst och jag har varit påväg att bli lurad flera gånger att det ser ut som om det är en vänförfrågan och jag tänker att jag måste kolla vem det är och så visar det sig att facebook bara tycker att jag borde bli kompis med dem. :cautious: Nog för att jag har några av mina studiekamrater som vänner på facebook men jag är inte intresserad av att bli vän med deras vänner. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 779
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 191
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 734
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp