Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick feeling och bokade precis detta hotell i Havanna! :love:

34906
 
Vi var och käkade lunchbuffé på ett kina-hak. Killen före mig hade Downs syndrom och var där med sin assistent. Han ville först ha milkshake att dricka. Fanns inte riktigt.
Assistenten frågade sen om han ville ha sås på sina friterade kycklingbitar. Han svarade ”Ja, bearnaise!”.
Så underbart hur han såg på världen. Så glad, obrydd och omedveten om vissa hinder. ❤️
 
Full rulle dag, gick upp lite för sent och skapade extra jobb genom att hälla ut en massa hundmat på golvet. :banghead: Men nu är skruttibangbang bilen besiktigad, det var lite tvåor som skulle släckas och det gick fint! Sen bytte jag bil med maken, hämtade upp dottern, åkte och hämta dotterns kompis, vår dator (äntligen klar, lång jävla historia), hämta dotterns glasögon. Sen hem, koppla in datorn och kolla att alla program fungerar och om en timme ska jag skjutsa sonen och hans kompisar till golfbanan så de kan spela. Sen är det arbetskväll i föreningen och någonstans ska jag hinna med hundstackaren också. :crazy:
 
Morgondagens bullet journal-lista målad och mannen har precis åkt till jobbet.

Blivit inbjuden på lunch hos grannarna. Spanjoren vill visst fråga om något och när jag hade tackat ja till lunch skrev han ”:love::love::love::love::love::love: Du är välkommen surprise😗😘😘🥰👏👏
Undra vad som nu är i görningen.. jag som har massor att göra på min lista idag..
 
Burit ved men gick in när det började hälla ner.

Nu har jag kyckling i ugnen efter @tornblomma s recept och ska koka betor och färskpotatis till.

Det kliar överallt efter att jag fångade en fästing som kröp kring bakom örat.
Jädra fästingar. De är överallt. Jag plocar fästingar efter att ha gått tvärs över gräsmattan.
 
Jag tänkte att jag skulle komma till skott och göra något, men när jag öppnade dörren så var den friska doften från i morse åter ersatt av gödsellukt plus att det började regna. Så nu vet jag inte vad jag ska hitta på.
 
Lyssnar på svängig bossanova, har startat en tvättmaskin i tvättstugan. Ska snart styra upp mig inför eftermiddagens aktiviteter. Ska sticka till Hallwylska och se utställningen "En kvinnas röst" en gång till innan den stänger. Därefter ska jag ägna mig åt en klassiker- äta rökta räkor på Operaterassen (blir sur om det börjar regna).
 
Har kanske startat projekt göra om mitt ena rum hemma till rent djurrum. Ska bli kaninpalats! :love: Ja jag har jobbat lite också :D
Yaaaaaay! Tips: Sveriges kaninvälfärdsförening, gruppen ”friare kaninliv” på fb + deras köp-och-säljgrupp, Cassis omplaceringar och Lottas kaniner på fb.

:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 183
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 721
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp