Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stressar och oroar mig över allt som behövs göras. Ska börja plugga nästa vecka, har inte pluggat sen gymnasiet och det är mer än 10 år sedan så kommer känna mig antik och korkad bland alla kidz.. behöver fixa boende, kurslitteratur och fixa med bilen som ska reggas om. Och så ska brorsan gifta sig om 2 veckor och på nåt vänster har jag åkt på att fixa tårta, som ska fraktas till Gotland utan att paja.
Samlar kraft för att ta mig till stadion, för självklart har jag ångest över nåt så fjantigt som att gå på konsert också.
 
Jag har problem... pga kall sommar har ju inte chilin haft maximal fart, dvs de måste komma in om typ en månad. Men de får f-n inte plats! :arghh:

Tog in dessa förut :nailbiting:
A05F81AD-618A-48BC-8C36-C2E600B6BFAB.jpeg
 
2 st sköningar behövde få kiropraktik. Så de fick komma till lagret när vi ändå svängde förbi. Skrattat så jag gråtit om ena kompisens dejtingliv. The struggle is real! Så glad att slippa vara singel i den staden. 😳

Var förbi blomsterbutik och kom hem med ännu mer blommor, vaser och småkrafs. Börjar långsamt bli väldigt mysigt här! ❤️
 
Två roliga saker att se fram emot i höstmörkret :) . Den 16 november åker jag på en heldagskurs om DNA och släktforskning. Och den 24/10 åker jag med två kollegor på en kvällskurs i pralintillverkning (japp - i priset för kursen ingår en ask chokladpraliner att ta med hem :d !). Sedan har jag förmodligen en weekendtripp att se fram emot också, så det känns som en lovande höst........ :)
 
SMHI hävdar att et ska regna hela kvällen men sedan vara uppehåll till söndag. Alltså gäller det att köra ved så det ryker.

Bekymret är att jag inte kommer att få plats med allt..... Jag staplar högre än jag gjort tidigare och slänger dessutom in lösa klabbar uppepå staplarna. Kommer antagligen att behöva stapla för jordkällarens dörr ;)

ska åka in och köpa skruv och vinklar på byggmax imorgon. Kommer att behöva belasta en gammal vägg så att den nog behöver stagas upp för att inte ramla ut.
Ska ta in en kubik till i pannrummet med.

Det är itne alltid helt positivt med att köpa ved av en leverantör med generösa kubik.... Beställde 20 men tror jag fick betydligt mycket mer.
 
Jag har just ansokt och fatt ett nytt kreditkort som innebar att Maken och Jag flyger gratis till Florida i February. Det ar anslutet till American Airlines och har som promotion en hel massa gratis "frequent flyer miles" (racker till tva tur och retur resor till Europa :D) samt en gratis resa innom USA tillsammans med en "companion". SA ... nu har jag bestamt att jag och Maken ska fira min fodelsedag i February (nar det ar kallt och regnar har) hos sonen i soliga Florida! :p
 
Två roliga saker att se fram emot i höstmörkret :) . Den 16 november åker jag på en heldagskurs om DNA och släktforskning. Och den 24/10 åker jag med två kollegor på en kvällskurs i pralintillverkning (japp - i priset för kursen ingår en ask chokladpraliner att ta med hem :d !). Sedan har jag förmodligen en weekendtripp att se fram emot också, så det känns som en lovande höst........ :)
I närheten av mig tro?
Fast de har kurser lite överallt
 
Kollar väderprognosen för nästa veckas tur till bl a Kosteröarna. Wow, 24-26 grader och sol! Otippat på västkusten nu, men det blir ju fantastiskt om det blir så? Sedan bara - men vad fan, solen går ner 17.56? :confused:

Aha! :idea: SMHIs första val för "Koster" var "Koster, Sydafrika", inte "Koster, Sydön"... ser helt ok ut med den svenska varianten också, men aningen svalare badtemperaturer. Å andra sidan även ljusare kvällar. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 183
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 720
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp