Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnen sover borta för första gången och mannen är och handlar.

Huset är sååå tomt 😔
Är jag knäpp som saknar mina ungar och inte tar tillfället i akt att vila?
 
Förfrågan gällde om de kunde låna min bil imorgon för att köra hem en väninna till Malmö. Stackars spanjoren var helt ifrån sig när han skulle till att fråga, han vill inte vara till besvär. Klart dom kan!

Som tack har jag fått en hårinpackning, leverpastej från Iberico och en spansk marmelad. OCH från den 82-åriga väninnan fick jag ett par pärlörhängen med äkta (odlade) pärlor och 18k guld! :eek: :eek: Hon är gammal juvelerare och tyckte jag behövde ett par pärlörhängen. Jag försökte säga att det var allt för mycket! Men då blev jag tillrättavisad av tantan, minsann.
 
Jag tittade faktiskt efter vad bensinen kostar i dag. Omraknat till SEK betalar jag 6.95 per liter bensin, vilket inte kanns helt fel nar man maste kora mycket.
Klockan ar snart 11 och jag maste satta igang om jag ska fa nagot vettigt utrattat i dag, men det ar svart nar magen inte riktigt vill vara med. :cautious:
 
Jag tittade faktiskt efter vad bensinen kostar i dag. Omraknat till SEK betalar jag 6.95 per liter bensin, vilket inte kanns helt fel nar man maste kora mycket.
Klockan ar snart 11 och jag maste satta igang om jag ska fa nagot vettigt utrattat i dag, men det ar svart nar magen inte riktigt vill vara med. :cautious:
Här får du lägga på ytterligare 10 kronor...
 
Jag tror jag ska boka massage nästa månad. Kan behövas, jag har börjat gå med axlarna spända och framdragna. Dålig hållning deluxe!
 
Jag badar!
 

Bifogade filer

  • 20190814_200428.jpg
    20190814_200428.jpg
    120,6 KB · Visningar: 31
Stryker sängkläder och har en stilla stund.
Fick precis veta att en gammal vän tagit sig av daga. Många år sen vi såga sist och hen levde ett ganska trasigt liv, men ändå tragiskt när någon man en gång hållit kär väljer att lämna familj och vänner. Hoppas hen hittat den frid hen inte kunde få i livet.
 
Jag har just lagt in biffar och kryddning i vacumpack for att sous vide till middag. Tank vad harligt det ar med farska kryddor ur tradgarden. ❤ De vaxer dock for fort och for mycket, men hellre drunknar jag i det och har for mycket an inget alls. :p
 
Upptäckte precis att ett av mina favoritband (Sisters of mercy) är på turné och kommer till Sthlm i september. Funderar nu på om jag ska se dem eller inte. Biljetterna var inte direkt billiga och de är knappast kända för att vara bra live, men det var kul förra gången jag såg dem...
 
Haft huvudvärk hela dagen så blev ingen ridning ändå. Men var och tittade till djuret och gav äpplen i alla fall.
Nu sitter jag och tittar på Aktuellt och vill gå och lägga mig.
 
Upptäckte precis att ett av mina favoritband (Sisters of mercy) är på turné och kommer till Sthlm i september. Funderar nu på om jag ska se dem eller inte. Biljetterna var inte direkt billiga och de är knappast kända för att vara bra live, men det var kul förra gången jag såg dem...

Jag hade velat se dem i Malmö men någon har valt att lägga spelningen på en MÅNDAG :cautious: Det betyder att jag måste ta ledigt två dagar från jobbet och det känns sådär...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 710
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 183
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 722
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp