Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom är set jäkligt orättvist att Bredared inte hatade någon snö alls!
Visserligen positivt för det fick att rida ut ordentligt, men orättvist!
Jag vet inte ens var Bredared ligger :angel:
Men ja, det känns lite surt att det helt plötsligt blev vinter igen! Allt kom ju på typ 1.5h också. Imorgon lär det vara isgata överallt...
 
😍 druckit rödvin och käkat grillat hemma hos goda vänner. I morgon fortsätter rivning av badrum i nya huset och röjning här hemma. På fredag ska vårt hus besiktigas och går det bra så lutar det här åt att bli en sjukt smidig försäljning 🙈😁Visa bifogad fil 46907
Funderar på om jag kommer att sakna svanarna men lutar åt ett kraftigt nej. 😂
”Druckit rödvin och gick bärsärk i badrummet...” :D
 
Var så härligt att sticka ut och rida en liten sväng efter jobbet; inte minst när vi galopperade längs med skogskanten längs med sommarhagen och jag kände hur häst bara ville få springa, underbart 😍. Himlen var underbart vacker med svag rosa färg men även röd på andra sidan sjön 😍.
Soffhäng tillsammans med älskling 😍 med tacomys, cider och Talangfinal med Lizette och hunden Lotuz som vinnare 😀.
 
Imorgon ska vi tydligen hem till min farmor på sen födelsedagsmiddag. Pappa sa dock att jag kan välja om jag vill följa med eller inte, för att "jag är såpass stor att jag inte längre behöver vara en efterföljare vartän pappa går". Så vad gör jag nu då?
Vet ju att farmor skulle vilja att jag kommer, för att inte skapa mer typ delningar i släkten. Men samtidigt känner jag att jag bara vill ha en dag att göra absolut ingenting på. Igår kom jag hem jättesent och gjorde läxor med min bror och pluggade lite själv efter det. Imorse gick jag upp supertidigt och hade möte med "nya" bup (mötet gick för övrigt skitdåligt) och sen var vi hos min bonusmammas familj och firade de som fyllt år.
Jag vill göra både och. Har i alla fall till imorgon på mig att fundera. Vet ju att vi typ kommer vara där till midnatt och jag orkar inte umgås med min farmor i åtta timmar, hon är lite för intensiv för att jag ska orka med det... tyvärr.
 
Imorgon ska vi tydligen hem till min farmor på sen födelsedagsmiddag. Pappa sa dock att jag kan välja om jag vill följa med eller inte, för att "jag är såpass stor att jag inte längre behöver vara en efterföljare vartän pappa går". Så vad gör jag nu då?
Vet ju att farmor skulle vilja att jag kommer, för att inte skapa mer typ delningar i släkten. Men samtidigt känner jag att jag bara vill ha en dag att göra absolut ingenting på. Igår kom jag hem jättesent och gjorde läxor med min bror och pluggade lite själv efter det. Imorse gick jag upp supertidigt och hade möte med "nya" bup (mötet gick för övrigt skitdåligt) och sen var vi hos min bonusmammas familj och firade de som fyllt år.
Jag vill göra både och. Har i alla fall till imorgon på mig att fundera. Vet ju att vi typ kommer vara där till midnatt och jag orkar inte umgås med min farmor i åtta timmar, hon är lite för intensiv för att jag ska orka med det... tyvärr.
Jag tycker helt ärligt att med tanke på smittoläget just nu är det en dålig idé av din pappa att ni ska åka dit. Min mamma har turen att syrran med barn bor i samma fastighet men vi har pratat om det och mamma ska helst inte ha några besök alls då hon tillhör en av riskgrupperna, så behöver hon hjälp med att handla eller få hem mediciner så får hon det men annars så hörs vi på telefon.
 
Jag tycker helt ärligt att med tanke på smittoläget just nu är det en dålig idé av din pappa att ni ska åka dit. Min mamma har turen att syrran med barn bor i samma fastighet men vi har pratat om det och mamma ska helst inte ha några besök alls då hon tillhör en av riskgrupperna, så behöver hon hjälp med att handla eller få hem mediciner så får hon det men annars så hörs vi på telefon.
Det är "bara" min familj och mina kusiners familj samt farmor och hennes sambo. Vi kallar det släkt för att vi inte har någon vidare kontakt med resten av vad skulle kunna kalla för släkt. Men visst, vi kommer ändå bli typ 11 personer.

Tänker att om vi alla är friska och inte har några symptom borde det vara ok, men sen vet man ju aldrig säkert ändå så klart. Jag vill inte vara för nojig men inte heller för obrydd liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 381
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 558
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp