Vad gör vi? Del CIX

SÄ synd att jag inte har nÄgot vin hemma. Jag behöver inte vara nykter ;)

Avkomman meddelade nyss att jag inte lÀngre behöver stÄ stand by för att hÀmta vid tÄget en halvtimme bort. SJ hade i gammal god tradition lyckats sabba en anslutning sÄ de fick vÀnta en extra timme och skulle dessutom inte komma Ànda hem. Men de var ganska mÄnga sÄ de lyckades prata till sig taxi.
 
SÄ synd att jag inte har nÄgot vin hemma. Jag behöver inte vara nykter ;)

Avkomman meddelade nyss att jag inte lÀngre behöver stÄ stand by för att hÀmta vid tÄget en halvtimme bort. SJ hade i gammal god tradition lyckats sabba en anslutning sÄ de fick vÀnta en extra timme och skulle dessutom inte komma Ànda hem. Men de var ganska mÄnga sÄ de lyckades prata till sig taxi.
Syd att du inte sa det tidigre, jag har massor och har lust att prata.
 
TrÄkigt att sÄ mÄnga klankar ner eller gör sig roliga över folk som inte vill eller gillar att Àta hel-vegetariskt till lunch.

Det Àr bara sÄ mÀrkligt att sÄ mÄnga matrÀtter klumpas ihop sÄ? Detta ramaskri över att det skulle kunna serveras, gud förbjude, nÄgot VEGETARISKT till lunch nÄgon gÄng.

Jag har aldrig hört detta ramaskri om det serveras pasta en gÄng i veckan, eller fisk eller pyttipanna, trots att det finns folk som inte gillar det. Jag kan inte heller komma ihÄg att vi Ät kött fem dagar i veckan i skolmatsalen nÀr jag var liten. Men eftersom sÄ fort nÄgon nÀmner VEGETARISKT sÄ Àr det plötsligt katastrof.

Tycker att det Àr jÀttebra om det finns flera rÀtter att vÀlja pÄ varje dag, men att kunna servera nÄgot som alla gillar varje dag om man har nÄgon som helst budget att följa kÀnns som en utopi. FörstÄr liksom att ett skolkök inte kan stÄ och laga femtio olika rÀtter.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan Àr att klara mig frÀmst pÄ...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 530
Senast: manda
·
Hemmet Är det nĂ„gon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berĂ€tta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte Ă€r...
2
Svar
29
· Visningar
1 281
Senast: farin
·
KlÀder & Bli fin Jag har nÄgot kryp som tuggar pÄ mina ylleklÀder. Om det Àr mal eller pÀlsÀnger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats ocksÄ, en...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu Àr det sÄ att jag ska Àrva sommarstugan, den Àr frÄn 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i kÀllaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp