Vad gör vi? Del CIX

Jahopp. Klarade starka 2 dygn utan att logga in på Buke :rofl:
Joråsåååatt eeee...?
På tal om beroende. En nyinflyttad familj har klagat tills styrelsen att det luktar för mkt röka i trapphuset. Tydligen störande anser de. Nu måste JAG i egenskap av styrelseperson ta detta med den ungdomliga grannen. Problemet är att min högsta prio är TYSTNAD. Och det verkar onekligen som att det är tystare ju mer det röks. Är rädd att en minskning av rökat kommer innebära en höjning av musiken och mer energiska fester. Min inställning till hela grejen är mer "Väck inte den björn som sover".
Hur luktar det INNE i lägenheten...... O_o:confused: ??? Och hon är inte det minsta bekymrad över att hennes olagliga aktiviteter är så....uppenbara :crazy:???
 
Hur luktar det INNE i lägenheten...... O_o:confused: ??? Och hon är inte det minsta bekymrad över att hennes olagliga aktiviteter är så....uppenbara :crazy:???
Det är inte säkert att lukten sitter kvar i lägenheten efter att hon rökt klart. Gräs luktar medan man röker men till skillnad från cigarettrök som verkligen kan sätta sig i väggar, kläder, hår, etc så gör inte cannabis det på samma sätt.
 
Det är inte säkert att lukten sitter kvar i lägenheten efter att hon rökt klart. Gräs luktar medan man röker men till skillnad från cigarettrök som verkligen kan sätta sig i väggar, kläder, hår, etc så gör inte cannabis det på samma sätt.

Jag har mkt svårare för lukten av inpyrd cigarettrök. Tycker att det är riktigt vidrigt luktmässigt, även när det läcker ut i trapphuset och "föredrar" lukten av gräs alla dagar i veckan.

Och viktigast: Föredrar lite gräs alla dagar i veckan framför en privatkonsert signerad ASAP med fyrdubbla förstärkare 04.00 på morgonen :p :rofl:
 
Nej jag tror inte att hon har tänkt i de banorna.
Och innan ngn nitisk bukefalist ringer insatsstyrkan och anger personen kan jag tillägga att nej vederbörande är inte skriven på adressen ;)
Nu gav du mig en idé förresten.
*klär ut mig i polisuniform och ringer på din dörr*
"-Hejsan, det är farbror Blå. Vi har fått tips om att det pågår ett himlans knarkande här i huset så vi genomför just nu undersökningar i alla lägenheter för att komma tillrätta med buset.
Åh, se där, en massa tavlor! Och en garderob som skulle göra en mandarinand avundsjuk... Eh, jag tar med det här som bevismaterial :angel:"
 
Nu gav du mig en idé förresten.
*klär ut mig i polisuniform och ringer på din dörr*
"-Hejsan, det är farbror Blå. Vi har fått tips om att det pågår ett himlans knarkande här i huset så vi genomför just nu undersökningar i alla lägenheter för att komma tillrätta med buset.
Åh, se där, en massa tavlor! Och en garderob som skulle göra en mandarinand avundsjuk... Eh, jag tar med det här som bevismaterial :angel:"


Jag har en bekant hyfsat högt upp inom polisen som faktiskt gjorde ett liknande prank på riktigt för ngt år sedan. Hen var i tjänst och skojade till det typ när hen hade vägarna förbi. Hen bara "jo men vi har fått en anmälan på att någon spelar Arja Saijonmaa och sjunger jättefalskt här".

Borde ju fattat att de inte skickade typ insatsstyrkan på ett sånt ärende men blev ändå fett skärrad hahaha.

:rofl:
 
Jag har en bekant hyfsat högt upp inom polisen som faktiskt gjorde ett liknande prank på riktigt för ngt år sedan. Hen var i tjänst och skojade till det typ när hen hade vägarna förbi. Hen bara "jo men vi har fått en anmålan på att någon spelar Arja Saijonmaa och sjunger jättefalskt här".

Borde ju fattat att de inte skickade typ insatsstyrkan på ett sånt ärende men blev ändå fett skärrad hahaha.

:rofl:
Hoppas att hen gjorde en grundlig undersökning? Typ ställde upp alla grannarna på led utanför huset och lät alla sjunga upp. De som sjöng rent fick gå tillbaka in och falsksångarna fick åka polisbil till häktet? :angel:
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 473
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 231
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 084
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp