Vad gör vi? Del CIX

Hemma efter en lang dag med jobb och korande hit och dit av bade privata fordon och skolbussar. Tur att barnen ar sa himla underbara! :love:


Jaha, det gick åt helvete. Jag som alltid har rödlök hemma, har ingen rödlök hemma. Fuck.

VA? Det ar en super fail 😒 ingen rodlok hemma. :eek: Jag visste inte ens att det kunde vara sa. Att man inte har rodlok. :angel::p


"Lite" kallt här inne nu på morgonen, 16,6 grader...... :crazy: Blir så när man stänger av luftvärmepumpen på eftermiddagen/kvällen, eldar i kaminen hela kvällen, och sedan sätter värmepumpen på timer till att gå igång kl 4. Plus att det är sisådär -7 grader utomhus.

Men det går ingen större nöd på mig. Jag sitter här i soffan med dunfilten i knät och sörplar varmt kaffe :) ! Fast nu skulle jag behöva gå och fylla på i koppen och jag drar mig lite för att lämna soffvärmen :D !

Well ... sa hade vi det i var RV under Thanksgiving ... och allt for att en kompis var hjalpsam och bytte ut en av och pa slagnings knapp ... den knappen som bara lyser nar den INTE fungerar sa man behover ga ut och trycka pa "reset". 😳🤔🙄
 
Sitter på sängen och funderar på om jag ska duscha nu eller efter att jag varit och hämtat paket m.m.
Fick ju info om att Postnord har ett tillfälligt utlämningsställe längre bort men nu står det i avin och på spårningssidan att paketet är på det vanliga stället. Mysko men bra om jag slipper gå längre bort, haft mycket ont på sistone. :(
 
Samåkte med 25-åringen imorse. Nu håller jag bara tummarna för att han kan sluta så pass tidigt att jag inte blir irriterad för att jag får jobba onödigt länge :rofl:
 
Det ser ut att bli en fin dag idag!
4BB2A4D3-F825-4AD7-B619-6C0ACDD2C2F6.jpeg


Inspirerad av vintern så inledde jag dagen med kolla om några längdskidspår hade öppnat (inte än, men på gång) och att köpa en skidjacka, skidbyxor och ett par Icebugs.
 
Ja jag är bra sugen på att häva köpet. Men då står jag utan bil igen, och vad säger att de kommer ge tillbaks mina pengar direkt? Och vad mer har de ljugit om?

Ska prata med jurist imorgon (gratis rådgivning via Motormännen).

Du har inte rätt att häva köpet, men du kan kräva att bilhandlaren avhjälper felet. I det här fallet att de levererar allt som står överenskommet om i kontraktet, dvs. att bilen är servad osv. Kom också ihåg att säljaren har rätt att avhjälpa felet, vilket gör att du inte kan fixa med service själv och sedan skicka räkningen.

Skulle bilen gå sönder så har du konsumentköplagen på din sida.
 
Var ett bra samtal med chefen igår...Hon vill att jag ska börja med tes-planering på jobbet då de som planerar nu gör helt åt väggarna tokigt då de inte ens tänker på hur våra vårdtagare bor, önskar hjälpen, ger sig själva lättare jobb osv. Känner mig lite taggad faktiskt! Men först vara hemma och vila upp mig!
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 474
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 234
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp