Vad gör vi? Del CIX

Men usch :cry: en nära kollega kom tillbaka idag efter ha varit ledig pga ett för tidigt fött barnbarn, fick veta att barnbarnet levde bara i sex dagar :cry:
Försökte komma med några ord om att vi finns här och att h*n skulle ta sin tid. Men det är svårt att komma på något bättre att säga 💔
 
Halvligger i schäslongen och dricker kaffe. Funderar på vad jag ska göra med bakgrunden på min målning. Hade tänkt en massa stuckaturer, spegelpanel och ornamentik. Men det är ju rätt mkt som händer även i förgrunden. Samtidigt är ju inte minimalismen det som är tanken med hela kompositionen...
Kan.inte.bestämma.mig...
 
Halvligger i schäslongen och dricker kaffe. Funderar på vad jag ska göra med bakgrunden på min målning. Hade tänkt en massa stuckaturer, spegelpanel och ornamentik. Men det är ju rätt mkt som händer även i förgrunden. Samtidigt är ju inte minimalismen det som är tanken med hela kompositionen...
Kan.inte.bestämma.mig...

En flygel kanske? @Fruentimber kan snart fixa en bild att måla efter :angel: :D
 
Känslan när man får kritik för massor av grejer man gör på jobbet, där man verkligen försöker göra sitt bästa. Men så har man haft en magisk ridlektion dagen innan, och reaktionen blir "gnäll på du, du skulle bara veta hur fantastisk ridlektion jag hade igår" istället för att man gräver ner sig och blir arg/ledsen :love:
 
Måste ut i regnet för att köpa lunch :cautious:
Fatta hur djävulskt halt det kommer vara!
Något riktigt mjukt och lätttuggat måste det vara med..
 
Haft en väldigt lugn morgon. Vaknade nämligen mitt i en kristallsjukeattack.
Illamående - jag blir "åksjuk" av den - och suttit stilla för att inte ramla eller kräkas.
Nu börjar det lugna sig så jag kan börja göra något :up:

Tur man vet att det är totalt ofarligt. Om än besvärligt.
 
Men usch :cry: en nära kollega kom tillbaka idag efter ha varit ledig pga ett för tidigt fött barnbarn, fick veta att barnbarnet levde bara i sex dagar :cry:
Försökte komma med några ord om att vi finns här och att h*n skulle ta sin tid. Men det är svårt att komma på något bättre att säga 💔

Men så hemskt :cry:. Så länge du inte säger saker som "livet måste gå vidare" och "det finns en mening med allt som sker" så tycker jag inte du behöver säga så mycket. "Jag beklagar sorgen" räcker långt. Samt att säga att vill du prata om det, finns jag här och vill du inte prata om det kan vi bara vara tysta tillsammans eller prata om nåt annat.
 
Men så hemskt :cry:. Så länge du inte säger saker som "livet måste gå vidare" och "det finns en mening med allt som sker" så tycker jag inte du behöver säga så mycket. "Jag beklagar sorgen" räcker långt. Samt att säga att vill du prata om det, finns jag här och vill du inte prata om det kan vi bara vara tysta tillsammans eller prata om nåt annat.
Jag skrev "Jag beklagar er förlust! Ta den tid du behöver för att smälta det och var hos din familj om du vill eller behöver det. Vi finns här för dig. Säg bara till om du vill ha någon hjälp med något :heart"
Vet inte om jag skulle lägga till att om de vill prata om det nu ... det var någon timma sedan som jag skrev detta 🤔 Eller det kanske räcker..?
 
Jag skrev "Jag beklagar er förlust! Ta den tid du behöver för att smälta det och var hos din familj om du vill eller behöver det. Vi finns här för dig. Säg bara till om du vill ha någon hjälp med något :heart"
Vet inte om jag skulle lägga till att om de vill prata om det nu ... det var någon timma sedan som jag skrev detta 🤔 Eller det kanske räcker..?

Skulle inte lägga till något mer. Du har redan sagt att de ska säga till om det är något. :)
 
Jag skrev "Jag beklagar er förlust! Ta den tid du behöver för att smälta det och var hos din familj om du vill eller behöver det. Vi finns här för dig. Säg bara till om du vill ha någon hjälp med något :heart"
Vet inte om jag skulle lägga till att om de vill prata om det nu ... det var någon timma sedan som jag skrev detta 🤔 Eller det kanske räcker..?

Jag tycker det var fint skrivet och att det räcker så :).
 
Jag har aldrig tillräckligt med tid. Är alltid i behov av mer tid. Men nu har jag helt plötsligt 3 timmar som jag inte vet vad jag ska göra av, let’s waste some time! :p
Eller, jag borde gå till matsalen och äta men fixar inte att gå dit själv, så hoppar nog det. Tror att jag ska buke-surfa istället :up:
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 473
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 229
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 084
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp