Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jösses, jag har just gjort ett tvåmannajobb på egen hand, en enorm pall (dvs högre än mig) skulle lindas med plastfilm med lite sopsäckar uppepå och sedan köras genom en labyrint för att komma till kajen 🥵 Jag är genomsvettig!!
Vi skulle ha varit två men den andra fick ett telefonsamtal just när vi skulle börja. Så jag tänkte att jag kunde börja iallafall.
Jag hann bli färdig och leta upp honom innan han hann kom tillbaka :grin:

Blev helt röd i nyllet så att jag ser ut som den här emojin 🥵 plus så har min mens börjat så bindan blev preeecis full av allt det där :nailbiting:

Men inga IT-grejer gick sönder, trosan är bara blöt av svett och allt är på plats. Så jag kallar det en seger :p
 
Gjorde precis ett personlighetstest i samband med en rekryteringsprocess. "Jag tillåter mig ofta att vara lat", "När jag blir arg känner jag ibland att jag vill ta sönder saker", "Jag arbetar bra under press".

Alltså, nu ska man ju svara ärligt men hallå.. förväntar de sig ens att någon gör det med så värdelöst uppenbara frågor? :rofl:
 
Gjorde precis ett personlighetstest i samband med en rekryteringsprocess. "Jag tillåter mig ofta att vara lat", "När jag blir arg känner jag ibland att jag vill ta sönder saker", "Jag arbetar bra under press".

Alltså, nu ska man ju svara ärligt men hallå.. förväntar de sig ens att någon gör det med så värdelöst uppenbara frågor? :rofl:
Undra om de räknar med att någon kommer att svara med "Jag är lat, när jag blir arg så går jag bärsärkagång och tappar allt under press. :up:"
:cautious:
 
Hemma.

Var på vårdcentralen imorses för att lämna prover men hade glömt remisserna hemma så jag fick skamset åka hem och nu ska jag boka ny tid.

Sambon mår mycket bättre så jag har satt honom på att städa/tvätta och planera kvällens middag själv sitter jag vid skrivbordet och "jobbar" snart ska jag lasta in hundarna och åka till stallet.

Jätteskönt med elektroniska remisser i Stockholm. Jag kan gå till de flesta VC och naturligtvis Karolinska, SöS och Huddinge och lämna fram leg så ser de vad som ska tas. Annars jag har också varit med om att tappa bort remisser så jag måste skamset beställa nya, och glömt att ta med dem till VC.
 
Äldsta dottern cyklade till svärföräldrarna förut, själv, för första gången :nailbiting: Trodde aldrig jag skulle våga släppa henne ensam, folk är idioter i trafiken... Men jag hoppas väl på att vi lyckats pränta in i henne att man ska vara väldigt försiktigt och hålla sig efter kanten.

Jag känner att jag jobbat klart för idag. Resten kan jag ta i morgon. Ska också till svärföräldrarna men jag tror jag tar skogen dit istället. Trevligare för både min rygg, mitt sinne och för hunden :)
 
Gjorde precis ett personlighetstest i samband med en rekryteringsprocess. "Jag tillåter mig ofta att vara lat", "När jag blir arg känner jag ibland att jag vill ta sönder saker", "Jag arbetar bra under press".

Alltså, nu ska man ju svara ärligt men hallå.. förväntar de sig ens att någon gör det med så värdelöst uppenbara frågor? :rofl:

Hahaha, jag minns två olika varianter på samma tema (ifall man skulle lyckas överlista systemet och svara "rätt" ena gången, så skulle man ju definitivt inte greja det två gånger?!)

Typ så här med lite olika formuleringar: "När någon bemöter mig vänligt, så vill den egentligen mig illa." Nu var det ju en sån där skala från ett till fem översatt till "instämmer inte alls" eller "instämmer helt", men jag hade en så stark lust att bara tokkryssa "instämmer helt" och skriva till för hand "äntligen är det någon som förstår mig! Eftersom jag är konstant avlyssnad genom mikrovågsugnens vågor och vägguttagen, så kan jag så sällan tala öppet med någon om det här".

Men jag ville ju gärna ha jobbet, så jag hejdade mig. Båda gångerna.
 
Hahaha, jag minns två olika varianter på samma tema (ifall man skulle lyckas överlista systemet och svara "rätt" ena gången, så skulle man ju definitivt inte greja det två gånger?!)

Typ så här med lite olika formuleringar: "När någon bemöter mig vänligt, så vill den egentligen mig illa." Nu var det ju en sån där skala från ett till fem översatt till "instämmer inte alls" eller "instämmer helt", men jag hade en så stark lust att bara tokkryssa "instämmer helt" och skriva till för hand "äntligen är det någon som förstår mig! Eftersom jag är konstant avlyssnad genom mikrovågsugnens vågor och vägguttagen, så kan jag så sällan tala öppet med någon om det här".

Men jag ville ju gärna ha jobbet, så jag hejdade mig. Båda gångerna.

Haha åh, jag tror vi har gjort samma test! :rofl:

Man bah ja, jag är lat, aggressiv, stresskänslig och är dessutom sjukt paranoid. För att inte tala om blåst nog att inte inse vilka svar man bör ge på dessa frågor i en rekryteringsprocess.
 
Ni tror inte att det ligger någon slags mystisk psykologi bakom? Att provet är menat att ljuga på? Jag vet vissa personlighetstester där lögnen avslöjar mer om en person än om man skriver ärligt (nåja ljuger vid behov).
 
Jag sitter på bussen på väg hem och har hittat en hemsida med torra skämt. Jag får hålla mig själv från att skratta! :rofl::nailbiting::rofl:
Dessa är inte torra utan utsökta :angel:

- Vad sa det ena kastrullocket till det andra?
- Ouuuuuu
- ?
- Det var ett lock-rop

- Tror du det blir regn idag?
- Inte ett dugg.

Jag hatar ryska dockor, de är så fulla av sig själva.

:rofl::rofl::rofl:
 
Ni tror inte att det ligger någon slags mystisk psykologi bakom? Att provet är menat att ljuga på? Jag vet vissa personlighetstester där lögnen avslöjar mer om en person än om man skriver ärligt (nåja ljuger vid behov).

Det finns det säkert, och sen ska jag säga att de allra flesta frågor handlade om hur man är som person i fall där det inte är "dåligt" eller "bra" utan snarare om man är extrovert eller introvert, eftertänksam eller spontan, noggrann eller vill få saker gjort snabbt osv. Då lämpar sig väl olika personligheter på olika jobb, detta är exempelvis ett arbete med mycket försäljning och marknadsföring i tjänsten vilket gör att de kanske inte letar efter en introvert och försiktig person som hade passat bra på andra tjänster. Men ja, vissa frågor var hemskt konstiga, och som @Lillgrådis skrev så återkom vissa dumma frågor i olika format :D Man bah nej.. jag är fortfarande inte aggressiv 7 frågor senare även om ni nu formulerar det som att jag "ofta blir irriterad på småsaker" :D
 
Jag har slutat tro på personlighetstest efter att jag gjorde ett och det ansågs att jag skulle bli artist, skådis och jobba inom PR och säljande. Jag kan inte rita ett rakt streck och var en katastrof på Vår Teater i äldre stenåldern och skulle vara komplett värdelös på att jobba inom PR, säljande eller som event manager. Dessutom är jag mer eller mindre tondöv så en karriär inom musik är nog inte heller för mig.

Däremot är jag alltid en Ravenclaw hur många Harry Potter, vilket hus tillhör du, tester jag än gör. Jag vill vara Slytherin, men nepp :meh:
 
Jag har slutat tro på personlighetstest efter att jag gjorde ett och det ansågs att jag skulle bli artist, skådis och jobba inom PR och säljande. Jag kan inte rita ett rakt streck och var en katastrof på Vår Teater i äldre stenåldern och skulle vara komplett värdelös på att jobba inom PR, säljande eller som event manager. Dessutom är jag mer eller mindre tondöv så en karriär inom musik är nog inte heller för mig.

Däremot är jag alltid en Ravenclaw hur många Harry Potter, vilket hus tillhör du, tester jag än gör. Jag vill vara Slytherin, men nepp :meh:

En kan ju dock hoppas att personlighetstesterna som används vid rekryteringar är nååååågot mer seriösa än vilket Harry Potter-hus man tillhör :rofl: (men efter det idag kan man ju fundera)
 
Satt och åt vattenmelon med en vibrerande Vovvi bredvid.
Ser i ögonvrån att det ser ut som ngt långsamt åkte ur hennes mun och ner på stolen. Mkt riktigt! Lille Papillon dregglade.
Det har ALDRIG hänt under alla mina år med Papillon. De dreglar ju liksom inte. Inte ens min som var missbildad med för lång tunga som stack ut dreglade.
Hon fick iaf sina älskade melonbitar sen.
 
Min malle, Tate, ar definitivt knapp. Nar jag stiger upp pa morgonen vill jag helst vara ifred, han ar hela tiden "pa" och i rorelse sa han ar jobbig innan jag druckit upp min forta kopp kaffe ... MEN om jag stiger ur sangen och ser till att ha ryggen mot honom hela tiden sa ligger han lungt kvar nagon timma tills det ar dags att ata frukost ... Om jag vander mig mot honom sa han ser mitt ansikte drar han igang som en guttaperkaboll.
Naja ... nu har jag snart druckit upp kaffet sa jag kan hamta honom och starta dagen.
 
Min malle, Tate, ar definitivt knapp. Nar jag stiger upp pa morgonen vill jag helst vara ifred, han ar hela tiden "pa" och i rorelse sa han ar jobbig innan jag druckit upp min forta kopp kaffe ... MEN om jag stiger ur sangen och ser till att ha ryggen mot honom hela tiden sa ligger han lungt kvar nagon timma tills det ar dags att ata frukost ... Om jag vander mig mot honom sa han ser mitt ansikte drar han igang som en guttaperkaboll.
Naja ... nu har jag snart druckit upp kaffet sa jag kan hamta honom och starta dagen.
Belgare :love:
Min gamla dam ville alltid säga godmorgon med en "puss"på näsan, hon kunde stå så nära min näsa med sin nos att jag andades in hennes andning, så länge som hon trodde att jag sov (dvs inte rörde mig eller ändrade andning) så stod hon så. Hon kunde stå länge och vänta fokuserat...
Men så fort jag rörde ett finger eller en tå 2 mm, eller öppnade ögat 1 mm så fick jag min godmogrgon-puss på näsan, sen började svansen vifta och jag kunde få många pussar om jag inte klev upp snabbt nog :heart
 
Sitter med en gin & tonic och andas ut efter en intensiv jobbvecka som dessutom kantats av förberedelser inför sambons födelsedag (som är idag, men huvudsakligen ska firas imorgon) och känner att den här långhelgen är sjukt vältajmad. Imorgon är det röd dag här och jag har planerat en riktigt rolig dag för min käre sambo om jag får säga det själv. Älskar att fixa fint för andra!

Ska snart ställa mig och fixa köttbullar samt kladdkaka till födelsedagsmiddag - jag hade tänkt mig något betydligt mer avancerat, men det skulle prompt vara "svenska shottbuller och kladd-sticky-kåka", som han uttryckte det. Skönt när födelsedagsbarnet inte har så höga krav :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 667
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Sedna
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 954
Senast: Tajger
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp