Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost! I dag kommer min bror och barn så ska städa lite och åka och handla innan dess. Resten av dagen kommer vigas åt plugg. Ska lämna in en ”artikel” om ett labbförsök (som vi inte har utfört pga Corona) 🙂
 
Hästen ska vara still enligt veterinären
Hästen är full av bus och tycker veterinärens ordination är bullshit :crazy:
Jag känner igen det där. Ponnytanten får bara skritta just nu och det är såååååå trååååååkigt. Speciellt då vi är på ridbanan eftersom hon har en tendens att tappa ryttare i skritt ute :angel: det brukar sluta med att hon och dottern står och chillar vid gräset istället :D
 
Sovit förfärligt dåligt
Men nu har jag ätit frukost och dricker kaffe
Katten har också ätit frukost och nu försöker hon bestämma sig om hon ska ligga i mitt knä eller i min fåtölj
 
Jag hatar att vara ledsen. Funderar på vad jag kan göra för att pigga upp mig själv och få tillbaka mitt jävlar anamma, energi och glädje. Några förslag? Vad gör folk för att bli glada? :idea: :banghead:

@bettysmatte jag antar att det är arbetarklass? Det finns massor av bra forskning om socialhistoria runt den tiden. Den första riktiga självständigheten för kvinnor, eg, gå ut på promenad 'date' med en man var relativt friare för arbetarklass än medelklassen (nu pratar vi urban) i de gamla bondesamhällena var det danser och man gick friarstråt och tom låg på tro och loven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 680
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Sedna
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 610
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 824
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp