Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyndade precis en bok på Tradera. "Mormors kokbok: Matilda Edgrens handskrivna recept". Låter som en superintressant bok som jag fick för en hundralapp :up: . Just nu håller jag på att samla på mig sådant som kan hjälpa mig i mitt skrivande, och detta låter som en perfekt bok för ändamålet med recept - och annat smått och gott - från slutet av 1800-talet/början av 1900-talet.
 
Jag undrar om Mina Drommars Stad finns inlast pa Audio book? Jag laste serien for manga, manga ar sedan, det vore kul att lyssna till den nu.

Vi gar just nu in i en varmebolja igen, senare i veckan sager prognosen att det blir 31*C ... men som tur ar gar det ner till 18-20*C igen till nasta helg. Det ar aldeles for tidigt for 30+ temperaturer redan nu, det racker med att Augusti vanligen ar for varm.:p
 
Hur känner jag det :o
När du sätter i kontakten i plattan så ska det säga "klick" och när du känner lite på den (som om du skulle ta ur den men bara nästan) så ska det vara stumt, du ska inte kunna vicka omkring den. Känslan är lite som om ingången i plattan är för stor.
Sorry för att jag är usel att förklara :o Jagär en sån som pratar med hela kroppen när jag ska visa något :angel:
 
Sååå tråkigt här hemma. Sambon är fortfarande sjuk så vi har väl halvkarantän här. Han håller till på ovanvåningen och jag på nedervåningen. Dottern går ju mellan såklart så egentligen är det väl skitsamma. Han är nog förkyld bara men har ingen lust att bli sjuk oavsett.
 
När du sätter i kontakten i plattan så ska det säga "klick" och när du känner lite på den (som om du skulle ta ur den men bara nästan) så ska det vara stumt, du ska inte kunna vicka omkring den. Känslan är lite som om ingången i plattan är för stor.
Sorry för att jag är usel att förklara :o Jagär en sån som pratar med hela kroppen när jag ska visa något :angel:
Jag fattar precis :up: och jag tror du kan ha rätt :)
Jag tog ur kontakten och satte i den igen så nu laddar den bättre plattan är minst åtta år men får hänga med en liten stund till jag använder den mest till att läsa på
Inte hela världen om det tar en stund att ladda ;)
 
Kompisarna har hittat ett gigantiskt "fel" i Googles bildsökfunktion som gör det möjligt att hitta bilder på barn klädda i väldigt lite kläder som poserar "sexigt".
Något osar katt.

Var kommer bilderna från. Hur kan Google ha missat detta. Finns samma fel hos andra sökmotorer...
Nu vet jag vad jag gör i kväll.
 
Kompisarna har hittat ett gigantiskt "fel" i Googles bildsökfunktion som gör det möjligt att hitta bilder på barn klädda i väldigt lite kläder som poserar "sexigt".
Något osar katt.

Var kommer bilderna från. Hur kan Google ha missat detta. Finns samma fel hos andra sökmotorer...
Nu vet jag vad jag gör i kväll.

En säkert korkad fråga, men jag har helt enkelt aldrig tänkt på det. Men har sökmotorer typ spärrar mot vissa typer av sökningar/bilder som gör att sånt inte ska vara möjligt?
 
En säkert korkad fråga, men jag har helt enkelt aldrig tänkt på det. Men har sökmotorer typ spärrar mot vissa typer av sökningar/bilder som gör att sånt inte ska vara möjligt?
Absolut! De flesta sökmotorer jobbar proaktivt för att det inte ska gå att söka och finna olaglig content. Just därför är det lite underligt att Google inte har upptäckt detta ännu. En kompis ringer just nu Google för att tipsa om detta och oftast tar det fyr ganska fort när de får reda på sådant här. :)
 
Blev snabbt trött. I princip alla sökmotorer har samma fel, så vi får tipsa alla.

Utöver detta kommer samtliga bilder från en Rysk hemsida med Ryska servrar. Hemsidan ser vid första anblick ut som en gratis bild-hosting sida. Problemet är att kanske 70% av alla bilder är barnporr. Sidan har varit uppe i 15 år nu, och många har försökt få ner den. Problemet är att eftersom det är Ryskt är alla försök som att springa rätt in i en vägg.
Men vi kommer försöka i alla fall, det är värt det.

Har hittills förstått att det finns ca 4 miljoner bilder på barn, uppdelade i 52 000 mappar.
Sidan är dessutom på plats 873 i världen just nu. Urk.
Jag snokade nyss reda på namn på 4 av personerna som äger hemsidan och kommer försöka hitta mer information om dem. Med lite tur kan jag till slut luska ut var de bor.
Kompisen hittade att de även dataminar på hemsidan och får ut ca $10 000 i månaden från det. Dubbelurk.
Sidan gav mig även ett trojanskt virus så fort jag surfade in på den. Trippelurk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 601
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: Sedna
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
Svar
8
· Visningar
432
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp