Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick rätt bra att köra hem. Hade visst råka bränna armarna kan axlarna rätt bra så jag kände mig kokt när jag landade hemma. Slumrade på soffan ett par timmar. Mådde blä efter. Varm och säkert helt störd vätskebalans. Tog resorb och druvsocker och tog på mig träningskläder. Trodde det skulle bli tungt men rundan blev behaglig. Då sprang jag iofs långsamt men ändå.
Är väldigt glad att det är ledigt i morgon.
A51D5B17-FD72-4925-B7D5-1909BFC72FE8.jpeg
 
Jag hörde en gång en italiensk dietist säga att sommartid ersätts gärna ett mål mat av glass pga kalciuminehållet. Kör bara!

Vår lokala gelateria har också sådär att en beställer mängd smaker oberoende av storleken. Älskart! De har också nya smaker varje dag (men alla smaker tillgängliga i halvliters för att köpa med hem).

Ska helt klart börja lyssna mer till italienska dietister då :D
 
Vaknade halv fem och undrade om jag hade försovit mig till att släppa ut pållan och hagkompisen. Somnade om igen till 6 (fick stå inne inatt då pållan behövde komma ifrån gräset) och vid halv 7 släppte jag ut dem innan jag åkte hem och gjorde mig klar för jobb strax före 9 😊. Rätt missnöjd häst som fick testa green guard men det är en väldig skillnad i år; verkar just nu som det blir en mer "normal" sommar; syrenerna och hundkexen blommar nu och inte som i maj när det varit varmare och gräset i deras sommarhage är mer än vad jag upplevt tidigare. Då har hästarna behövt handbetas utanför hagen med men nu är det poff massa gräs och första gången jag måste begränsa henne i den hagen 😄.
Avslutade jobbhelgen och började få skallevärk. Aaah just det. Kaffe! Hann ju inte dricka det vid lunchrasten, tar det hemma då. Besvikelsen när jag kommer hem och det är strömavbrott. I juni..Hallå 🙃.
 
Jag sitter på balkongen och har precis tittat på en helt magisk solnedgång 🌅
Nu har solen nästan gått ner helt och allt det rosa/röda är borta. Men åh, vad jag älskar solnedgångarna på sommaren! 😍

Nu ska jag gå in igen innan jag blir sönderbiten av myggor 🦟

Lägger in en bild även om den inte ens i närheten fångar hur fin himlen var IRL…
CC2C4FA0-8547-4830-85BC-42DF08785389.jpeg
 
Sambon följde med till stallet för att trimma gräset under hästtransporten och under tiden red jag ut på pållan en kortare (en halvtimme) sväng i skritt och lite galopp, det var härligt 😍 (minus myggen som irriterade oss) men också svettigt för oss båda när det var så himla varmt fortfarande; årets första riktigt varma sommardag! ☀️. Lyckades få upp husse att skritta några få minuter; klart han skulle testa på hästens härliga steg sen hon fått skor 👍.
Hemma igen blev det grillat 😋; bara trist att saltgurkan var så besk; tur det inte är ofta man råkar köpa en sån 😝 och plötsligt från ingenstans började det blåsa rätt rejält; onödigt när det var en så härlig junikväll 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 266
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 316
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp