Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött och varm men har haft det trevligt. Syster och hennes sambo samt henne två döttrar kom, min dotter var hemma också. Blev trevligt och mysigt, en massa samtal och barnen hade det bra ihop. Vi har inte träffat min systers barn på 6 år så i dag var första gången vi träffade en av dem sedan hon var ett, det var fjärde gången vi träffade den andra dottern, men allt flöt på som om ingen tid alls gått, som om det var vardagsmat att ses liksom, så imponerad över hur naturligt det endå blev.

Min känsliga märkliga lilla mage blev purken över midsommarmaten dock och jag mådde riktigt dåligt en stund, men som tur var la det sig igen. Vet inte om jag åt för fort, för mycket eller om den helt enkelt inte uppskattar sill, nypotatis och gräddfil. Jordgubbar och grädde uppskattade den visst bättre....

Nu är det dags att äta lite igen, en knäckemacka funderar jag på, med potatis på? Eller ost? Eller jordgubbar?
 
Har haft en jättefin midsommarafton och konstaterar att det är den absolut varmaste på mycket länge. Inte ens en enda droppe regn som annars prompt bara ska komma även vid fint väder bara för att det är midsommar typ 😅. Avslutade dagen och kvällen med en god cider; Somersby Sparkling Secco och några bigarråer medan sambon kalasade på kräftor och öl; hankatten ville såklart smaka som hon fick; bara tomt att inte vår saknade hankatt var med ❤. Hoppas ni alla haft en fin dag 🥰.
 
Nyligen kommit hem och blev precis klar med att sätta min traditionsenliga midsommar bukett i vatten.

Blommar väntar under kudden. Blev 9st iår så får se om det hjälper till lite extra. Dock inga gärdsgårdar.:D :angel:
Nu tänker jag ta och äta en glass innan sängdags.
Tyvärr ingen sovmorgon imorgon då kollega hämtar mig vid 8. :sleep:

Trevlig midsommar på er!

DSC_7256.JPG
 
På väg hem efter härligt midsommarkaos med folk, ungar och hundar. Massa gott att äta och dricka och skrattat så jag har ont i kinderna. ❤️
Tror både vi och hundarna kommer sova gott inatt. 😅
Kändes aningens vrickat att på just midsommar åka från vår lantis-idyll till Sthlm och byggnadsarbetsplats. 😂
Men känns mer lagom orkesmässigt nu än att alla ska bo kvar hos oss. Nu kan vi åka hem till lugnet. 😍
EF451D69-ABBE-4856-B5CB-088CBB7E031A.jpeg
 
Glad midsommar på er!
Våra vänner har lämnat oss nu, vi har haft en lugn och skön dag. Vi har ätit, fikat, badat och snackat precis hela dagen = perfekt midsommar :heart
Vi passade på att fira att vi som par umgåtts i 30 år och tänker inte sluta förrens vi trillar av pinn, förhoppningsvis i minst 30 år till ;)
 
I dag har jag kort fran Montana via Wyoming till South Dakota. Tate ar VARM ... eftersom ACn i husbussen la av pa vagen :banghead: men han ar mycket nojd med lite jobb (fotgang och liknande) samt att fa springa tva ganger i dag.
Princess Diva fick ett ben (bada fick, men ingen annan uppskattar det som Diva:rolleyes:) och sprang sa lite jag lat henne komma undan med.

Middagen, trots midsommar, bestod av en typisk Amerikansk macka med massor av godsaker pa.:p

Och har star vi for natten!

IMG_3037.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
556
· Visningar
29 628
Senast: Rosett
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 200
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 340
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp