Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har äntligen lyckats med att få in min deklaration.
I år blev sambon till slut tvungen att hjälpa mig då jag blev sjuk (gissningsvis covid igen) och inte lyckades få ihop bokföringen när jag hade tid för den.
Jag skall klippa massor av gräs på campingen i sommar som kompensation.
 
I dag känner jag mig nöjd med att vara själv efter en helg med mkt socialt.
Har ätit en god och stor sallad.
Stör mig på att nationaldagsfirandet inte är förrän 18.
9D61FAD2-E7AF-447C-9A1D-172FB248EC97.jpeg
 
Köpte precis 3 minneskort till kameran. Det var rejäl rea och jag kunde kombinera det med en liten rabattkod som gav 100kr rabatt, så totalt sett blev det väldigt billigt! Nästa grej blir att köpa ny kamera... Det kommer inte bli lika billigt :cautious: (Har redan bestämt vilken modell och den använder samma typ av kort som min nuvarande, så den biten är lugn iaf)
 
Vi var ner på stan idag för att kolla in nationaldagsfirandet. Tvååringen passade även på att ta årets första bad… i en fontän 😅

Först fick äpplet sig ett dopp i fontänen, sen fick ballongen sig några dopp i fontänen. Och sen hann vi inte med mer än ett "neeej" så var han i fontänen också (han är så fruktansvärt snabb, stark och oberäknelig, vi var bredvid honom hela tiden men hann inte med). Här kunde vi inte hålla oss för skratt så vi började asgarva. Tvååringen själv var bara väldigt nöjd över att få bada. Samtidigt samlades massor av folk runt oss för att titta och pappas tjej fick hoppa i fontänen för att hämta tvååringen 😂

Fontänen är typ 10-20 cm djup, så ingen fara så, men det är så klart inte meningen att man ska bada i den ändå.
Och ja, vi fick upp både äpplet och ballongen också.
Lite synd bara att vi inte fick någon bild på hela händelsen. Men har vi tur (?) så kanske någon annan fick en bild på spektaklet? 🤣

Sedan hade vi en vansinnig tvååring som tyckte att hela dagen (kanske till och med livet?) var förstörd eftersom han inte fick bada mer i fontänen :cry::rofl:
 
Klockan sex är det dags för digital DNA-föreläsning (släktforskning). Ser fram emot detta :) ! Sedan tänkte jag fixa våfflor eller pannkakor innan det är dags för att titta på nationaldagsfirande på TV kl åtta. Känns som om resten av dagen/kvällen kan bli rätt mysig och trevlig faktiskt... :)
 
Vi var ner på stan idag för att kolla in nationaldagsfirandet. Tvååringen passade även på att ta årets första bad… i en fontän 😅

Först fick äpplet sig ett dopp i fontänen, sen fick ballongen sig några dopp i fontänen. Och sen hann vi inte med mer än ett "neeej" så var han i fontänen också (han är så fruktansvärt snabb, stark och oberäknelig, vi var bredvid honom hela tiden men hann inte med). Här kunde vi inte hålla oss för skratt så vi började asgarva. Tvååringen själv var bara väldigt nöjd över att få bada. Samtidigt samlades massor av folk runt oss för att titta och pappas tjej fick hoppa i fontänen för att hämta tvååringen 😂

Fontänen är typ 10-20 cm djup, så ingen fara så, men det är så klart inte meningen att man ska bada i den ändå.
Och ja, vi fick upp både äpplet och ballongen också.
Lite synd bara att vi inte fick någon bild på hela händelsen. Men har vi tur (?) så kanske någon annan fick en bild på spektaklet? 🤣

Sedan hade vi en vansinnig tvååring som tyckte att hela dagen (kanske till och med livet?) var förstörd eftersom han inte fick bada mer i fontänen :cry::rofl:
Låter som i princip hela mitt 2-års-gäng på jobbet.... :D
 
Låter som i princip hela mitt 2-års-gäng på jobbet.... :D
Ja, alltså jag är djupt imponerad över alla er som jobbar på förskolor och liknande. Vi var ändå två vuxna och hade fullt sjå att hålla koll på EN tvååring (och lyckades obviously inte ens med det :D), så att ni klarar av 15-20 (?) tvååringar övergår mitt förstånd. Det är bara hatten av :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
522
· Visningar
27 811
Senast: Mineur
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 197
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 525
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp