Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kompis som jag brukar fira hos skrev och undrade var jag var. Jag tar ingen för givet och eftersom jag inte hade hört ngt så trodde jag inte att det var ngt.
Det är segt att gå dit så jag blev sittande på altanen hos päronen.
Nu blev jag dock bjuden till andra vänner. Känner mig inte taggad men fint att bli bjuden så går dit en stund.
 
Äsch jag åt lunch, koll trav en stund somnade på soffan framför fläkten 😅 Nu har vi ätit middag och efterätt och tänker fortsätta med vårt soffhäng.

Båda är lika trötta, sambon för att han jobbat natt och jag för att jag fortfarande dras med en illvillig hosta som vägrar ge med sig. Partydagarna det är förbi 😂 Det orkar jag inte längre, tycker om att vakna pigg på morgonen.
 
Efter att ha slappat en stund på filt i trädgården garnerade jag jordgubbstårtan och såhär blev den i år 😋😍. Blev att kalasa på den hos morfar med mamma och hans rosor doftar underbart just nu 🥰. Hemma igen grillade vi; gott med en cider till 😋.
20220624_172647.jpg
 
Nu har min pappa tydligen ringt min mamma igen och undrat om bland annat vad det innebär att vara ickebinär. Undrar lite om människan inte är läskunnig, jag skrev att de gärna fick fråga mig om de undrade något :meh:

Sen frågade han också om jag gillar tjejer eller killar...
1) Hur ska min mamma veta det?
2) Det har inte han med att göra. Fullständigt irrelevant information för honom och har inget med ickebinärhet att göra.
3) Nej.

Tror tredje punkten kommer vara svårast att förklara.
 
Har varit ute i solen för mycket i dag. Alltid samma varje år :angel:

Nyss tillbaka efter att ha åkt iväg på räddningspatrull då vi såg en stor båt som bara drev på havet. Trötta föräldrar och ledsna barn bogserades hem till oss, vi bjöd på mat och vatten och körde sedan iväg dem hem.
Deras båt ligger här över natten så löser de bortforsling av den i morgon.

Jag vill helst gå och lägga mig redan nu men ska försöka vara vaken ett tag till i alla fall.
 
På ett mer positivt tema så har jag ridit bägge hästarna idag, ponnyn i paddocken i paddocken och storhästen ut. Ponnyn var inte glad över alla insekter och bockade någon gång när han bara ville springa och jag samlade upp honom. Liten kan också! :mad:
Men överlag var han fin, lyckades hitta en riktigt låg form i traven mot slutet med :up:

Storhästen är ju speciell men det är också det som är så roligt med henne. Vi testade att galoppera lite men råkade hamna i pass efter :cautious:. Ja ja, är glad över att jag iaf har en femgångare även om den är 170 cm hög :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
436
· Visningar
24 057
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 193
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 329
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
8 839
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp