Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är tydligen så att vid mens påverkas den ”glatta muskulaturen”. Livmodern består av sån, men även tarmarna. Så därför kan man bli dålig i magen vid mens. :turd:
Sådärja, nu vet jag varför! Synd bara att en inte kan göra något åt det. :p :D Skämt åsido, tack för info! Jag vet ju att det är vanligt, det är bara så inihelvete jobbigt att gå omkring med både kramper och en konstant känsla av att vara skitnödig en hel vecka varje månad.
 
Som sagt, jag har inga problem med att använda den. Har också ungefär två år tills jag får köra upp varav jag kommer köra denna bil regelbundet i ca en månad till, efter det kommer jag kanske ta körlektioner när det närmar sig och då lär jag inte känna bilarna (=ej kopplingslöst).

Vad bra! Ett annat tips är att inte vänta med att ta körlektioner tills uppkörningen börjar närma sig, då har man börjat (själv)lära sig vanor som kanske inte är ok på uppkörningen. :)
 
Jag brukar säga till honom att vi inte måste vara överens utan det är okej att han har fel :rofl:
Skämt åsido, jag håller tummarna för bytet men är lite tveksam. Sen skulle det förstås innebära en del besvär med barn, hästar, skidsemester och annat :)
Bidrar det nya verksamhetsstället med något speciellt i din professionella utveckling, promotion, högre lön?

Det var framför allt det sistnämnda som fick mig att byta från polisen till bolagsjurist. Jag trivdes bra som utreningsjurist i polisen men att tredubbla lönen över natten gick inte att motstå. Jag har aldrig ångrat mig men jag jag lärde mig mycket nyttigt i polisen.:love:

Du kansäkert tackla både barn, hästar och skidsemester, simultankapacitet!;)
 
Bidrar det nya verksamhetsstället med något speciellt i din professionella utveckling, promotion, högre lön?

Det var framför allt det sistnämnda som fick mig att byta från polisen till bolagsjurist. Jag trivdes bra som utreningsjurist i polisen men att tredubbla lönen över natten gick inte att motstå. Jag har aldrig ångrat mig men jag jag lärde mig mycket nyttigt i polisen.:love:

Du kansäkert tackla både barn, hästar och skidsemester, simultankapacitet!;)

Dels är det roligt att ha ett nytt projekt men det är också en ordentlig höjning av lönen. Arbetsgivaren står också för boende och resor.
 
Amen.
Nu när jag inte jobbar utan är sjukskriven så har min månadsinkomst halverats. Istället för att som för två år sedan fått ut 22' så får jag 11'.

Kort-datum-hyllan är min bästa vän. Kött är lyxvara. Grönsakerna köps frysta. Så ja, jag vet hur det är. Ändå så skulle jag nog bjudit de där barnen på glass. Eftersom jag vet hur det är att inte kunna köpa den där glassen. Skulle sagt att jag vet exakt hur det är att inte kunna köpa glass åt barnen och jag vill ta igen det genom att bjuda andra barn på glass.
Ursäkta om min fråga verkar dum men jag har inte bott i Sverige på många år. På vilket grundlag kan man halvera inkomsten vid sjukskrivning? Det verkar minst sagt brutalt.
 
Ursäkta om min fråga verkar dum men jag har inte bott i Sverige på många år. På vilket grundlag kan man halvera inkomsten vid sjukskrivning? Det verkar minst sagt brutalt.
Tidigare arbetsgivare tillät inte komp vid sjukbesök så jag fick ta tjäntledigt. Det gav en procentuell sänkning av arbetstid under en månad. Så FK räknade kallt med att jg inte jobbat heltid före senaste arbetsplats. Sista jobbet innan sjukskrivning jobbade jag heltid.
Slutsats - var inte sjuk innan du blir sjukskriven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 986
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 895
Svar
2 006
· Visningar
69 451
Svar
2 004
· Visningar
67 250
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp