Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Amen.
Nu när jag inte jobbar utan är sjukskriven så har min månadsinkomst halverats. Istället för att som för två år sedan fått ut 22' så får jag 11'.

Kort-datum-hyllan är min bästa vän. Kött är lyxvara. Grönsakerna köps frysta. Så ja, jag vet hur det är. Ändå så skulle jag nog bjudit de där barnen på glass. Eftersom jag vet hur det är att inte kunna köpa den där glassen. Skulle sagt att jag vet exakt hur det är att inte kunna köpa glass åt barnen och jag vill ta igen det genom att bjuda andra barn på glass.
Ja det är mycket man får förändra när inkomsten minskar!

Jag hade nog inte vågat köpa glass ändå, kanske frågat föräldrarna om de sett trevliga ut ( ;) ) för det är en öm tå och man känner ju sig så misslyckad! Svårt att ta emot, människor brukar vilja ha tillbaka och man kan ju inte ge tillbaka.
 
Man hör när det går illa. Problemet är att en bil inte tål så många missar innan man riskerar att bli stående.

Kopplingen gör att man säkerställer att växellådan inte tar skada. Det är svårt att göra helt rätt, med koppling blir det lätt och med stora marginaler.

I tävlingssammanhang växlar man ofta upp utan koppling för att det tar lite kortare tid. Men då räknar man också med total genomgång av bilarna varje månad.
Har hört att man gör så på tävling men förstår inte hur det skulle gå snabbare? Växlar de under accelerationen då?
Jag växlar enbart utan koppling när det inte är bråttom, inte när jag ska upp i hastighet snabbt och inte har tid att vänta på varvtalet. Det skulle antagligen gå då med men inte vara så snällt mot bilen.
 
Har besökt staden nu och fattar fortfarande inte vad det där ska vara bra för. Äldsta hunden fick följa med och hon var iaf väldigt glad över att gå på utflykt. Till skillnad från hennes människa så är hon väldigt glad i människor och sådana fanns gott om där. Kommer ha en trött hund ikväll :D
 
Har en paj i ungen med röding, gräslök och pepparrot. Tror ej den är äcklig, den luktar iaf mkt gott.
Ska hugga in på en blini med löjrom nu. Har målat tre intensiva timmar idag och ikväll ska jag läsa deckare.

Jag läste att du hade huggit in på en bikini med löjrom 🤔 och tänkte smaken är ju olika såklart...🫤 sen läste jag en gång till och insåg att det lät riktigt gott med blini med löjrom 😁 Hoppas pajen blir god låter väldigt gott!
 
Har hört att man gör så på tävling men förstår inte hur det skulle gå snabbare? Växlar de under accelerationen då?
Jag växlar enbart utan koppling när det inte är bråttom, inte när jag ska upp i hastighet snabbt och inte har tid att vänta på varvtalet. Det skulle antagligen gå då med men inte vara så snällt mot bilen.

Jag tror att det är mycket smartare att träna in så att kopplingsrörelsen och allt därtill sitter som berget innan uppkörning.
 
Har besökt staden nu och fattar fortfarande inte vad det där ska vara bra för. Äldsta hunden fick följa med och hon var iaf väldigt glad över att gå på utflykt. Till skillnad från hennes människa så är hon väldigt glad i människor och sådana fanns gott om där. Kommer ha en trött hund ikväll :D
Åmål?
 
Jag tror att det är mycket smartare att träna in så att kopplingsrörelsen och allt därtill sitter som berget innan uppkörning.
Som sagt, jag har inga problem med att använda den. Har också ungefär två år tills jag får köra upp varav jag kommer köra denna bil regelbundet i ca en månad till, efter det kommer jag kanske ta körlektioner när det närmar sig och då lär jag inte känna bilarna (=ej kopplingslöst).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 701
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 903
Svar
2 006
· Visningar
68 051
Svar
2 004
· Visningar
66 667
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp