Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i stallet och väntar på att ponnyn äter upp och hästen torkat någorlunda. Ponnyn är inte social alls så han fick äta ute, storhästen hatar regn och var glad över att få komma in en stund. Hon står och halvsover här nu och verkar allmänt nöjd.
Då det regnade något väldigt när jag tog in henne lämnade jag glasögonen i stallet för att slippa torka av dem. Var dock inte uppdaterad på hur min syn är så det var ren tur att det gick bra :laugh:
 
Just nu tänker jag FUCK bygglov, fuck k-märkt borra sönder fasaden ge mig AC!
Jag förstår dig..... :D Det är himla behagligt att kunna starta den när det är olidligt, fast jag trivs egentligen bäst utan. Så nu när utomhustemperaturen har sjunkit till 24 grader har vi stängt ACn och öppnat dörrar och fönster igen.... :) Den kommer dock att startas igen när vi går och lägger oss - ett måste om man inte vill ha en vidrigt varm flåsande pälsboll (ja, alltså hunden då, inte maken ;) ) i sängen....
 
Petat i mig lite mat första på hela dagen, tappat totalt aptiten när det är så här varmt 😅
Äntligen fläktar det utomhus också iaf lite granna.
En som njuter när det blir svalare ❤️
IMG_20220626_201320299.jpg
 
Var fullt upp i helgen men jättekul :laugh: nu är lillsyrran på tåget hem och jag har slängt mig på soffan. Dricker min andra vätskeersättning för dagen 😅 och ska strax ta lite glass. Hela kommande vecka verkar fortsätta med strålande sol och 24-28 grader :D
 
Hemkommen till finfina 22 grader inomhus - värmepump is tha shit :love: (vi har våran på jämt och bytte till ac-mood för ca 2 veckor sedan)
Ute (inte så fina) 28 grader i skuggan och jag har inte ens satt upp en termometer inne på vår kringbyggda trädgård :cautious:
Men nu har alla växter fått vatten, hundarnas badkar är rengjort och nypåfyllt, jag har duschat, vovvarna har fått kvällsmat och själv äter jag glass till kvällsmat :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 804
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 917
Svar
2 006
· Visningar
68 059
Svar
2 004
· Visningar
66 673
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp