Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har vaknat ... nastan. Det ar inte for varmt i var husbuss langre, da det inkoptes en "portable ac" som stalldes in i gar kvall. Det far bli min "garage och hund traningsrum" (stort dubbel garage) ac nar vi kommer hem och var RV-kille kan ta hand om husbussen.
Vi tror alla att det ar ett kabelfel mellan de tva befintliga ac's sa ingen gar. Losningen ar kanske inte direkt vacker med en vit kloss mitt pa golvet (naja, skjuten at sidan, men golvet ar ju inte sa himla stort) men det gar att leva med over 30*C varme ute och 100% luftfuktighet! :D

I dag har vi ingen agenda alls ... utom mycket langa duschar (da vi ligger anslutna till bade el, vatten och avlopp har) och tvatta alla klader vi anvant pa vagen ner.

Och superlanga promenader med hundarna pa formiddagen ... innan Florida regnen borjar pa eftermiddagen.

Det ar FANTASTISKT att vara har igen :heart
 
Bokloppis, skulle älska att gå på en sån! Har plats i mina bokhyllor ännu och tänker att böcker kan man inte få för många av oavsett om man kan läsa dem eller ej :D
Det är hur mysigt som helst, just den bokloppisen vi var på idag huserar i en gammal malmhytta som numera används sommartid till olika kulturprojekt och bokloppisen har de haft i 19 år nu.

Böcker finns det alltid plats för, trots överfyllda bokhyllor. :angel:
 
Det är hur mysigt som helst, just den bokloppisen vi var på idag huserar i en gammal malmhytta som numera används sommartid till olika kulturprojekt och bokloppisen har de haft i 19 år nu.

Böcker finns det alltid plats för, trots överfyllda bokhyllor. :angel:
Häftigt!
Och märkligt att pappersböcker ändå hänger kvar trots all teknik som gör att de rent tekniskt inte behövs längre :D

Men böcker ÄR böcker liksom, ingen snack om saken!
 
Visst ja loppis :) Det finns en super stor loppis straxt norr om oss ... och en straxt soder om oss ... Det blir ett besok pa bada som ligger en kvart harifran medan vi ar har!:p
Knycker ditt inlägg för en tanke som slog mig i går.

Jag såg en dokumentär på Netflix "The Minimalist: less i now", och tänkte på hur det skulle vara att skänka bort en grej per dag i 30 dagar. Skulle mina böcker ryka? Jag såg omkring i rummet flera gånger under tiden jag tittade på den och funderade på att jag absolut skulle kunna minimalisera lite, men, böcker, böcker kan väl ändå inte räknas med i att behöva åka liksom ! :D
 
Knycker ditt inlägg för en tanke som slog mig i går.

Jag såg en dokumentär på Netflix "The Minimalist: less i now", och tänkte på hur det skulle vara att skänka bort en grej per dag i 30 dagar. Skulle mina böcker ryka? Jag såg omkring i rummet flera gånger under tiden jag tittade på den och funderade på att jag absolut skulle kunna minimalisera lite, men, böcker, böcker kan väl ändå inte räknas med i att behöva åka liksom ! :D

Innan vi flyttade till Oregon hade vi ett hus som var 270 kvm, och ett som var 200 kvm. Da Maken sag pensionen framfor sig skickades det bohaget till South Carolia, dar hade vi ett jatte stort stall med ett loft ... Inga problem att forvara allt.

Sedan skulle jag valja vad som skulle med da flytten gick precis tvars over hela kontinenten. Maken hade inte pensionerat sig annu ... sa jag var ensam om att valja vad som skulle med och inte. En hel del plockade Avkomman har i Florida upp ... och MASSOR slangdes eller lamnades pa Goodwill. Daribland en mangd bocker.

ALLA vara gamla bocker, sedan 70-talet som var Engelsksprakiga i orginal men oversatta skulle vi inte kunna tanka oss att lasa igen ... jag beholl nagon enstaka Svensk bok av Svensk forfattare, resten akte till Avkomman eller pappersinsamlingen.
MASSOR av Engelsksprakiga bocker akte till pappersinsamlingen nar vi kopt vart hus i Oregon.

Huset i Oregon ar 150 kvm ... sa det var mycket, mycket mer som behovde slangas/skankas bort nar allt skulle fa plats. Och ... lustigt nog saknar jag inte bockerna alls, men kan kanna att jag gjorde en del daliga val i stressen med allt det andra.
 
Det var samma för mig. Jag tillhör ett gymnasie-upptagningsområde i Västra Götaland men går på ett gymnasium i Göteborgsregionen (GR), vilket är ett eget upptagningsområde. Jag mailade GR och bad dem öppna ett konto åt mig, så att jag kunde komma in där.

Skulle starkt rekommendera dig att maila skanegy så snabbt som möjligt (alternativt ringa dem) och kolla med dem. Vet att jag var tvungen att tacka ja till min plats och då behövde jag logga in på GR och göra det, annars hade platsen gått till någon annan. Skulle gissa på att det är något liknande för dig och tänker så att du inte mister platsen :)

Grattis till att kommit in på första valet, förresten 🥳
Ja, får nog ringa dem om ingen svarat snarast. Verkar som att man ska svara senast 23 juli så lite tid finns iaf, även om jag vill svara så snabbt som möjligt.
Tack! :)
 
Har ägnat dagen åt planering och förberedelser förvår roadtrip till Vasa via Haparanda. Temat blir Nationalparker och vi har hittills planerat in boende i närheten av 4 st. Hamra, Skuluskogen, Björnlandet och Haparanda skärgård. Bara en natt per plats så det blir ganska korta dagsturer men det passar oss bra, vi är inga hardcorevandrare. Återstår att hitta på saker att göra mellan Björnlandet (Fredrika) och Haparanda, två övernattningar och nått att göra men det tar vi senare, förslag mottages tacksamt. Förberedelserna består än så länge i tvätt och lite inköp
 
Har gått runt och varit nervös över en hund som skulle komma ut hit några dagar. Hur det skulle funka med min hundrädsla. Men nu efter ett par timmar med henne här har jag konstaterat att hon är okej.

Funderar på om det kanske kan vara så att det bara är stora gula och stora svarta jag blir så där panikrädd för numer. Den här är en jack Russell så varken stor svart eller gul. Nu när hon fattat att jag inte kommer kasta boll eller pinne hur mycket hon än skriker på mig så klarade jag till och med av att klappa lite när hon satte sig bredvid mig i hammocken! Framsteg! Är pinsamt nog lite stolt:o
 
Hemma efter att ha inhandlat lantbröd och lite annat. Nu ska jag bara ha energi nog att göra tsatsiki och stoppa in kycklingklubborna i ugnen. Det regnade i natt så lite behagligare väder idag med lite fläktar + allmänt svalare trots solsken. Orkade inte göra någon mat igår så det blev bigarråer och en glass. Inte direkt optimalt så idag måste det bli riktig mat.
 
Tror nog det är frågan om beachvolley :D men kan ha fel pga sportignorant när det inte är hästar med :rofl:

Edit: Två spelare totalt?! Då låter det inte ens som det utan bara märkligt :laugh:

Jag har googlat och kommit fram till 1) Det var beachhandboll d.v.s. logiskt; jag tyckte ju i alla fall att det såg ut som handboll 2) Det jag råkade se verkar ha varit s.k. shoot out som är istället för vanlig straffläggning för utslagning i en match där det står lika.

Det var nog inte som jag trodde samma två spelare inne hela tiden, utan flera spelare från varje lag verkar få något kast var.

Vad jag har lärt mig idag! :D
 
Har promenerat och lyckades hitta närmare 0,4 kg kantareller.... :) Hade på känn att de var på väg eftersom jag har sett några förtorkade stackare den senaste veckan eller två. Nattens regn gjorde nog susen :up: !

Nu har jag precis ätit en mugg jordgubbar med socker och mjölk och tänker att jag ska ta mig i kragen och måla det är stupröret.... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 712
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 906
Svar
2 006
· Visningar
68 052
Svar
2 004
· Visningar
66 668
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp