Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syster kom med en stooor blomma, nån med enorma gröna blad med hål i typ. Jag är inte så blommig av mig så vet inte vad den heter. Lång väntan på henne, hon är inte fullt så bra på tidpassning ;)

Hon hämtade ut mitt klädpaket och jag passade allt, byxorna var lite långa- får man ta fram saxen och åtgärda...? Skjortorna var något stora, det här med oversizxe är nog inte min grej och klänningen... det tar tid att vänja mig vid en kort relativt figursydd klänning till min tjocka kropp, men det är SVALT! Så, vi får väl se om jag ens använder den annanstans än hemma, men det är inte en förlust att inte använda den borta, kostade 50 kr.

Nu måste jag komma på något att äta. Har ätit knäckemacka några gånger i dag och vid ett tillfälle kokt ägg och tomater.... Men som vanligt kan jag inte komma på något vettigt!
 
image.jpg

Denna kväll är ren magi. Helt vindstilla. Så fint ljus.
 
Mycket svalare idag, kanske dags att flytta in i sovrummet istället för soffan i vardagsrummet. Ätit och är nu (över)mätt. Funderar på en - för mig - tidig nattgång och lägga mig och läsa lite. Måste bara hitta katten som har försvunnit in i sin egen femte dimension igen.
 
22 grader inne och 13 (!) grader ute. Svalare än på flera veckor, ser fram emot att sova gott i natt. Gick en power walk med hästen på kvällen, så jag kom upp i mina 10000 steg för dagen. Funderar vidare på vad vi ska sysselsätta oss med 2 dagar i norr. Utforska Piteå och ta två övernattningar där eller åka inåt landet och bo i Gällivare, Jokkmokk och/eller Lycksele? lyxproblem, jag vet men nån som har några tips? Vi är intresserade av det mesta utom häftigt uteliv.
 
Märke inte av ovädret inatt; mer än att honkatten väckte mig vid 6 och då blåste det som fasen ute! Upptäckte då att lillkissen hade lagt sig och sov mellan mig och sambon ❤.
Efter lite pyssel hemma och ett kort besök i stan för att köpa lite kläder (grannarna såg till lillkissen som sov så lugnt 🥰) for jag till stallet 😊. Fick bli skritt och klättring avsuttet; nyttigt för både mig och pållan kan jag säga 😅.
Sen tacos med cider till 😋, sen firade älsklingen in sin semester med kräftor och öl 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 945
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 870
Svar
2 006
· Visningar
69 428
Svar
2 004
· Visningar
67 242
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp