Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad härligt ändå! Kommer du göra om det?

Ja lite trist, men det är så inpräntat så svårt att somna "borta" pga det. Grannarna har tyvärr sovrumsfönster i närheten så snarkar jag på balkongen så skulle de nog störas av det :D Komiskt om de skulle klaga till hyresvärden förresten! :rofl:
:angel:
Det lär jag nog göra, på nån helg o semestern så vänjer jag mig vid ljuden :laugh:

Jag kan tänka mig hyresvärdens min :rofl:
 
Fick för mig att baka scones O_o
Så strax frukost! Får se hur det smakar, tycker de ser rätt fina ut i alla fall!

7027D0DD-901B-4975-959E-C1C934C5C963.jpeg
 
Kom precis in från att ha skrapat hängränna och stuprör med stålborste. Massa lös färg som måste bort innan jag målar.... Tack och lov att jag har ett litet lågt hus :up: ! Katten "hjälpte" såklart till. När han inte fick klättra på stora stegen satt han istället på trappstegen bredvid mig och höll mig sällskap..... :D
 
Här växlar det mellan piss regn, blåst och någon blandning 😆 Hästarna ser nöjda ut iaf för det finns inte en insekt så lång ögat kan nå.

Jag köpte nya flugmasker till min hästtrio, och då blev det även här väldig lindring i värme och insekter pga väderomslag. Det är underbart! Hela nästa vecka förväntas ligga mellan 18 och 20 grader, fatta hur mycket jag ska få gjort när det är fräscht och lagom att vara ute och jobba på! Och regn på nätter och tidiga morgnar så man inte behöver vattna ihjäl sig i trädgården, det kan inte bli bättre. Hoppas vädret håller i sig så här minst en vecka till av min semester! :up:
 
Jag köpte nya flugmasker till min hästtrio, och då blev det även här väldig lindring i värme och insekter pga väderomslag. Det är underbart! Hela nästa vecka förväntas ligga mellan 18 och 20 grader, fatta hur mycket jag ska få gjort när det är fräscht och lagom att vara ute och jobba på! Och regn på nätter och tidiga morgnar så man inte behöver vattna ihjäl sig i trädgården, det kan inte bli bättre. Hoppas vädret håller i sig så här minst en vecka till av min semester! :up:

Ja låt oss få lite svalka nu!
Mvh Svettpöl82
 
Jag har semester! … och känner mig jättelåg? Har försökt hålla minen för alla hela dagen: ”Ja, jag går på semester nu - GUD så skönt”. Eh, not. En mycket konstig känsla. Jag kommer inte att sakna själva jobbet under de här veckorna och känner helhjärtat att det är läge att släppa och stressa ned, men känner mig lätt onormal som inte är glad över att den enda tiden på året jag egentligen inte behöver bry sig ett skit om någonting väsentligt ligger framför mig. Jag är ganska knäpp, tror jag. 🙄 Förhoppningsvis hinner det vända ganska snart nu under de få veckor jag nu har till förfogande att GÖRA PRECUS VAD JAG VILL.

Till att börja med: Sovmorgon! Försökt till i alla fall.

Kämpa …

En stavning att vara mycket stolt över, ser jag dessutom att jag fick till i går kväll! 🙈😅

Nåväl, jag behövde nog min sömn. Har nu druckit stora mängder kaffe, tröstshoppat en väska och funderar på att göra just ingenting resten av dagen. Kanske försöka tvinga mig till att finna tillräckligt med ro till att plocka upp en bok och försöka finna den där magiska semesterkänslan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 262
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 035
Svar
2 006
· Visningar
69 588
Svar
2 004
· Visningar
67 343
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp