Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kräktes hunden också. Bara mat som kom ut.Hon brukar säga till när hon mår illa, kanske borde fattat det när hon vandrade runt, det är ju ett tecken. Men sen brukar hon komma o säga till. Hon har mått illa några dagar (eller ja, på morgonen).
Får se hur hon är imorgon. Ska nog köpa ny mat, kan ju va den som är dålig. Mjukmat som står oöppnad i rumsvärme.
 
Jag var på VC i morse, promenaden dit var rätt skönt, inte så varm, därifrån däremot var en helt annan sak! Väl där när jag skulle betala insåg jag att jag inte hade rätt betalkort med mig, men det var lugnt- deras maskin var trasig så de skickar faktura ändå. Såg av en händelse att tiden var bokad just i dag, men har inte fått kallelse så påtalade det. Tänkte också att det kanske är något att tänka på på mitt jobb- att med varannan dagsutdelning av post går det inte att boka in snabbt om man inte ringer patienten och meddelar tiden.

Med lite stress hann jag med ett tåg och slapp vänta en halvtimme på nästa och kom i tid som jag sa till chefen. Det var väl ungefär det som var bra med i dag....

*Stressigt på jobbet, krångligt.
*Upptäckte att det är jag och en kollega bara som jobbar när jag ska åka i väg två dagar och har fått klartecken av chefen, kollegan gör inte akutsysslorna, så jag fick komma på lösning för det också, kan ju inte vara så att uppgifterna inte blir gjorda när de måste det. Stress och ångest innan jag kom på det!
*Huvudvärk!
*VARMT!!!!!
*Ryggen värker från och till, mest till i dag igen, jobbigt med ett sittande jobb. Enda gången den värker mindre är när jag går...
*SJ skickade SMS till mig... Ja, rätt gissat, inställt tåg. Ville inte omboka på arbetstid, men insåg att om jag väntar tills jag kommer hem kommer jag inte ha tåg att omboka till, så jag ombokade.
*SJ skickade då ett nytt SMS, ännu ett inställt tåg, mitt tåg på hemvägen, som jag bokade om det med, och plötsligt har jag mer än en timme i bytet dit och sedan hem.... Funderar på att inte boka om det tåget, man vet aldrig med SJ....
*Men slutade jobbet två timmar efter ordinarie tid eftersom jag försköt min arbetstid 2 timmar i dag pga VC besöket, astrött!
*Kom till stationen och hör alla utrop och inser att något stort är på gång- ah, Kastrup- Köpenhamn, det rör ju inte mig, jag behöver inte ta Öresundståg.
*Såg att mitt tåg plötsligt blev försenat och hörde att det blev en del försenat. Läste sedan om flera försenade tåg och hörde ännu mer.
*Kom med mitt tåg bara 20 minuter efter avgångstid. HURRA vad bra ändå!
*Tåget stannade två stationer bort från min ort. Alltså typ 3 mil hemifrån, eller vad det nu är. "Detta är ändhållplatsen för detta tåget pga brand vid spåret". FUCKELIFUCK!!!!
*Letade efter ersättningsbusshållplatsen och insåg att det gjorde många andra tågresenärer också.
*Köade för att kissa i 25 minuter medan klänningen klistrade fast på mig.
*Hörde att SJ beställt 2 (!!!!!) ersättningsbussar och paxat dem till sina resenärer (räknas biljett för annan dag månne...) och Skånetrafiken så många som 0 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), väntade och väntade.
*Bestämde mig att sitta på en perrong och vänta, hörde att det då och då kom någon buss, men med mängden människor så visste jag att för det första hade jag inte en chans att komma med och för det andra kändes det lite mer rättvist att låta SJresenärerna få bussarna....
*Kom med ett tåg 2 timmar senare, fick vänta en halvtimme på min buss och kom hem två timmar senare än tänkt.

Varmt, trött, hungrig, druckit mindre bra och ätit uselt.

Jobba hemma i morgon. Det ser jag fram emot! Och sova strax! Det ser jag fram emot! Helt ensam i helgen! det ser jag fram emot! Och så har jag ätit en sådan minipizza från Felix till middag och nyss en rågbulle. Gott!
 
Sent svar men jag har haft fullt upp i Edinburgh :)
Hela resan hit gick superbra. Jag hade min sunflower lanyard (visar att man har ett dolt handikapp) på mig och blev skickad direkt till den prioriterade kön i säkerhetskontrollen!
När jag landade frågade flygplatspersonalen flera gånger om jag behövde hjälp med något. Helt fantastiskt!

En av mina vänner landade 5 minuter efter mig så vi åkte tillsammans in till stan.
Tack för tipset med sunflower lanyard, de verkar ha en hel del grejer som kan hjälpa i vardagen :up:
Även om folk inte är vana vid det i Sverige så vore det ändå bra utifall någon vet..
 
Satt på verandan så länge jag kunde, det kom hela tiden varma vindpustar som överraskade mig när jag tänkte att nu var det lite skönare. Fick dock ge upp när flygfäna blev alltför många 😅
Men det var inte så skönt inne.
Ligger nu i sovrummet med fönstret fortfarande öppet men känner ingen skillnad. Förutom att jag ev inbillar mig flygfän som kryper på mig ibland :cautious: Har satt på mobilskärmen till minsta ljus och mörkt läge för att inte locka till flera, det funkar åtminstone någorlunda.
 
Torka och brist på ork har lett till att jag har en bit gräsmatta som är oklippt.

Nu traskar en skata omkring i gräset och pickar. Uppenbarligen finns det godsaker i där. Lite kul för jag tror inte att jag sett en skata promenera omkring sådär länge. Fick gott om tid att studera den. De är egentligen ganska vackra fåglar
 
Torka och brist på ork har lett till att jag har en bit gräsmatta som är oklippt.

Nu traskar en skata omkring i gräset och pickar. Uppenbarligen finns det godsaker i där. Lite kul för jag tror inte att jag sett en skata promenera omkring sådär länge. Fick gott om tid att studera den. De är egentligen ganska vackra fåglar
De är väldigt vackra fåglar om än något högljudda
Har en familj på fem och de är morgonpigga :cautious:
De gillar kattmat och vem som äter mest katten eller skatfamiljen vete tusan ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 129
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 796
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 115
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp