Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var fortfarande idiothett med 34 grader när jag släppte ut hästarna igen runt 18-tiden efter att först ha svampat av dem ordentligt 😊. Efter god pastasallad var det skönt att svalka kroppen med ett svalt bad i badbaljan och så avsluta dagen med blåbärspaj och vaniljglass; tycker det är allra godast till just blåbärspaj 😋😍.
 
Okej gänget, hur gör man körsbärssylt? Jag har plockat vildhallon och körsbär idag och vill göra blandsylt. Bör jag kärna ur körsbären innan kokning eller koka och sedan kärna?
 
Jag kör när ur först. Jag kör när ur och lägger i frysen och kokar sylt senare i höst vinter. När behov uppstår.
När ur? Är det dialektalt? 😅
Jag tänker koka nu, jag har väldigt begränsat med plats i frysen, men det borde ju vara lite vilket som. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 007
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 333
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 596
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 471
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp