Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanns sa fel ... har sitter jag och vaknar med en kopp kaffe och ni haller pa med middagen.:D
Det ser ut att bli en ganska bra dag i dag (hoppas jag) Varme boljan har gett sig och det blir enligt uppgift i dag 31*C som hogsta temperatur, men da lagsta temperatur under natten inte ar mer an 15*C ar hela formiddagen sval och skon. Vi lar inte fa nagot regn forran tidigast i andra halften av September sa paraplyer och regnklader behovs inte.

I gar jobbade jag :angel: i tre timmar ... skulle inte ha borjat forran pa Onsdag, men jag var tvungen att styra upp firmans bas pa "county fair". I USA har de flesta en "fair ground", det vill saga en bit mark avsatt for alla mojliga intressanta saker som tillexempel 4H med alla djur, Rodeo, loppmarknad, och allt mojligt annat. En gang om aret har man ocksa "county fair" da kommer ett tivoli och satter upp, och det ar MASSOR av folk som har bas med grejor de saljer och i vissa fall "utbildar allmanheten" (som vart sopforetag i kommunen och de som skoter handikapp tjanster i kommunen).

Dar ar ocksa vi med bussbolaget med. Vi har ett bas dar vi forsoker fa intresserade att komma och jobba for oss. Himla kul faktiskt. Alla ar sa glada nar de gar pa "fair" och maten dar ar helt fantastisk ... curley fries med vitlokssas och funnel bread ar mina favoriter som man bara kan ata pa fair. :d 4 dagar av det och jag kommer att behova banta pa riktigt!
 
Honkattens ben har svullnat av jättefint sedan ett dygn och den mest kritiska tiden bör bara förbi, bara fortsätta försöka hålla henne i vila inne vilket är en utmaning då hon vill gå ut och kattungen har fullt med energi 😆😄. Sedan ta blodprov för att kolla organen precis som sist.
Väntar fortfarande på mina hjul till rockarden som vi beställde precis före midsommar men de verkar inte kunna levereras före september...Hade ju varit trevligt att kunna sätta hästen framför vagnen igen före vintern....
 
Ska jag ta en promenad till eller inte? Fika? Men det är ju för sent. Äta? Inte riktigt hungrig än. Sitta kvar här och glo? Mest troligt :rofl:

Den här dagen blev verkligen upp och ner, så sjukt trött så jag skulle kunna somna nu! Men kämpar på ett tag till :sleep:
 
Har ätit snacks och hängt tvätt, samt druckit kallt vitt vin på denna min enda lediga dag! 😊 Nu ska jag ta två cidrar ur kylen, stoppa dem i väskan, stoppa katten i den andra väskan, ta med hunden och bege mig ut i den skottska blandskogen för långpromenad i värmen! Pausa på en stubbe här och en stubbe där, se om svamparna börjat kika upp.
 
Det blev ett dopp först och ridtur efter det. Var rätt beslut för molnen kom seglande och nu är det knappt några luckor för solen kvar.
Min lilla bruna har roat sig med något mindre bra i natt. Stort skinnflått märke, som en hand, och svullen. Sitter mitt på sidan. Vete tusan hur han lyckats med det.
 
Känner att denna passar här.

BF20B9BB-1507-4610-8DD6-863727F95612.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 010
Senast: Tonto
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 923
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp