Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett par korvar ätna. Nu ska jag ge mig ut i skogen och plocka blåbär :) ! Hittills har jag bara plockat och gett bort till föräldrarna, men jag vill nog också ha lite bär i frysen...

ALLT är färdigmålat i köket, och vardagsrummet (som användes som målarrum 🤪 ) är nu uppstädat - så skönt :up: ! Jag sprang på ett par problem. ETT endaste beslag (av 17 st) gick inte att plocka bort. Den ena skruven satt som bara den. En liten bit gick den att skruva ut, men sedan tog det stopp. Nu när jag skulle sätta tillbaka den andra skruven var det ett himla problem att få dit DEN. Troligtvis är hålen felborrade. De verkar sitta för tätt helt enkelt. Mitt andra problem var ett par skåpdörrar där den ena dörren (tror jag) hänger lite, lite fel. De har alltid varit lite knepiga att stänga (sitter liksom för nära varandra) och den ena dörren hänger en liten bit högre än den andra. Med ett extra lager färg gick de inte att stänga ALLS O_o, så jag fick fram med sandpapper och helt enkelt gnugga bort en del av färgen där dörrparet möts... Ja ja, GAMLA hus.... :D
 
Har som vana, när jag är ledig, att lägga mig en stund på fm.
Kommer vara gott seg de första dagarna på jobbet.
Även om vi inte har förtroendetid den första veckan, kommer jag att vara på jobbet vid 06:30 iaf.
Det är skönt att gå runt och pilla lite och dricka kaffe i lugn och ro.
 
Har som vana, när jag är ledig, att lägga mig en stund på fm.
Kommer vara gott seg de första dagarna på jobbet.
Även om vi inte har förtroendetid den första veckan, kommer jag att vara på jobbet vid 06:30 iaf.
Det är skönt att gå runt och pilla lite och dricka kaffe i lugn och ro.
Visst är du lärare? Börjar ni 7 och eleverna 8? Eller hur är det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 747
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp