Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker förklara för en usa-kompis att många i Sverige inte använder kontanter och att vi skickar pengar till varandra genom en app som heter swish (och att pengarna kommer fram direkt). Det låter nog helt pårökt enligt usa-kompisen 😂

Fast aven om vi fortfarande har kontanter och det inte ar svart att fa tag pa ar det manga har som bara anvander kort ... och vi har mer an en app som liknar "swish" och man skickar pengar via.
 
Funderar på om jag kan ta ut min kyckling ur ugnen nu, den har varit där i snart 2,5 timme 😂 Men den var djupfryst från början och bitarna låg ganska tätt (Stinas kyckling).

Varför fortsätter jag köpa kyckling?! Är ju nojig deluxe :rofl:
 
Funderar på om jag kan ta ut min kyckling ur ugnen nu, den har varit där i snart 2,5 timme 😂 Men den var djupfryst från början och bitarna låg ganska tätt (Stinas kyckling).

Varför fortsätter jag köpa kyckling?! Är ju nojig deluxe :rofl:
Provskär i kycklingen. Om det kommer klar vätska ur köttet är den klar. Rosa och röda nyanser = fortsätt i ugnen. Kommer det ingen vätska är den överkokt och torr ;)
 
Funderar på om jag kan ta ut min kyckling ur ugnen nu, den har varit där i snart 2,5 timme 😂 Men den var djupfryst från början och bitarna låg ganska tätt (Stinas kyckling).

Varför fortsätter jag köpa kyckling?! Är ju nojig deluxe :rofl:
Stick i de tjockaste delarna och se om saften som siprar ut är klar i färgen. Har du stektemometer sp skall innertemp på hel kyckling vara 75 grader.

Hel kyckling seker jag nästan alltid a Diavolo, det går lite fortare och blir godt om man gör ett smör med pressad vitlök, timjan, salvia och citron och stoppar in under skinnet.
Good Luck!🤗
 
Provskär i kycklingen. Om det kommer klar vätska ur köttet är den klar. Rosa och röda nyanser = fortsätt i ugnen. Kommer det ingen vätska är den överkokt och torr ;)
Haha, det var vätska i botten men eftersom det är marinerat är den ju färgad… dock släppte köttet fint så den verkar vara klar! :up:
Köp stektermometer!
Ja men det borde jag verkligen göra!! :rofl:
Men den lagar man väl alltid från djupfryst? Ja, den borde vara - mer än - klar vid det här laget :) !
Ja, det verkar så :D
Stick i de tjockaste delarna och se om saften som siprar ut är klar i färgen. Har du stektemometer sp skall innertemp på hel kyckling vara 75 grader.

Hel kyckling seker jag nästan alltid a Diavolo, det går lite fortare och blir godt om man gör ett smör med pressad vitlök, timjan, salvia och citron och stoppar in under skinnet.
Good Luck!🤗
Svårt som sagt med färgen eftersom det är marinerat… men den var nog klar. Lite… för klar… :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
15
· Visningar
820
Senast: Hazel
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 296
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp