Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heart

Alltså jag kom precis på varför jag är åksjuk, det är de muskelavslappnande jag äter när jag har huvudvärk ju! Har ätit maxdos i några dagar och då får jag alltid någon form av åksjuka. Får chilla lite med medicinen helt enkelt.
Paraflex? Guds gåva till mänskligheten insåg jag när jag hade spänningshuvudvärk som inte ville ge sig... och tar det nu igen! Det för med sig lite onödiga biverkningar, men vad gör man inte... :(
 
Avkomman lovade att rensa svamp. Så nu kan jag plocka åt dem igen.

Jag älskar att plocka men klarar inte att rensa. Det är för tungt att sitta med armarna uppe.

Innan transplantationen visste jag inte att det var jobbigt att ha armarna uppe. På sjukhuset fick jag ett rejält blodtrycksfall när jag skulle sätta upp håret i svans :rage:

Så, jag gick tvärs över vägen till mitt ställe. Där vimlade det av gulingar. :love:
Synd att jag har för långt till @tanten jag kan också rensa svamp.
 
Jag fick precis frågan om att vara med i en podcast om att leva med en funktionsnedsättning. Ämnet kommer i så fall vara autism och mer specifikt flickor med autism.

Min första reaktion var att ringa mamma och berätta för henne, hon tyckte att det var kul och var glad för min skull. Men jag oroar mig över att vara för mycket/prata för mycket… vilket jag berättade för mamma som tyckte att "om det är en podd som handlar om att ha funktionsnedsättning så gör det inget om den syns".

Just nu lutar jag nog faktiskt mot att tacka ja :nailbiting:
Nyfiken vilken podd?
 
Härliga timmar I stallet i eftermiddags med min fina fjordtjeja; vi trotsade halvstormen och tömkörde I skritt ute någon halvtimme på vägarna och avslutningsvis några minuter trav på volt och avskrittning och när vi skulle gå tillbaka till stallet fick hon plötsligt för sig att hon skulle ut en sväng till ?!? 😄, får väl ta det som positiv pålla till motion 😄.
Hemma har jag gjort en del hushållsfix och eldar lite; ögonen uppskattade inte direkt att det vid ena tillfället jag skulle lägga in ved, kom ut lite rök rakt i fejjan 🙄.
 
Wtf, vi bytte ju kompress på pappas huvud vid sju tiden. Nyss behövde han hjälp att komma upp ur soffan och den nya är redan helt blodfylld :eek:
Jag kunde ju se hur stort såret var när vi bytte och det var inte så farligt stort (inte så djupt heller, även om det såklart gör ont ändå).
Har förstått att sår på huvudet kan blöda rejält, men wtf vad det droppar så här länge! O_o
 
Wtf, vi bytte ju kompress på pappas huvud vid sju tiden. Nyss behövde han hjälp att komma upp ur soffan och den nya är redan helt blodfylld :eek:
Jag kunde ju se hur stort såret var när vi bytte och det var inte så farligt stort (inte så djupt heller, även om det såklart gör ont ändå).
Har förstått att sår på huvudet kan blöda rejält, men wtf vad det droppar så här länge! O_o
Ohja...Hade en vårdtagare som tappa balansen och for baklänges med skallen före i golvet med en otäck smäll, det blödde rejält om honom kan jag säga (självklart skickades han upp till sjukan).

Tillägg; har han blodförtunnande? Det gör det svårare att sluta blöda. Har han slagit i skallen med sår som följd eller hur fått såret?
 
Ohja...Hade en vårdtagare som tappa balansen och for baklänges med skallen före i golvet med en otäck smäll, det blödde rejält om honom kan jag säga (självklart skickades han upp till sjukan).

Tillägg; har han blodförtunnande? Det gör det svårare att sluta blöda. Har han slagit i skallen med sår som följd eller hur fått såret?
Inget blodförtunnande, det enda som kan påverka är alvodonen. Han skickades till sjukhuset igår så de har kollat honom plus röntgat. Men vi ikväll ringde till 1177 som fick även foton på såret, det såg okej ut och de sa att Alvedon var okej.

Han ramlade framåt och slog i pannan/hjässan med lite djupare skrapsår som följd. Inte sydd eller något, det såg inte så djupt ut som sagt. Men droppar envist. Han har dock setat lutad mot sidan typ hela dagen, åt det håll där såret sitter. Somnar han så lutar han sig automatiskt åt sidan, är han vaken så jämrar han sig och klagar på värk så han lutar sig åt samma sida.
 
Alltså, att byta kompress oftare hade inte varit något problem för oss. Vi hjälper ju gärna till.
Men det att han skriker, jämrar och slåss gör det omöjligt att göra det oftare. För hans skull så vore det bäst att bara behöva göra det en gång om dagen, max.

Tjockare kompresser? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
690
· Visningar
36 267
Senast: Bufera
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 413
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 690
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 543
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp