Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger bredvid dottern som precis somnat för dagens första nap. Maken har precis åkt till jobbet och vi har spenderat morgonen och halva natten igår till att diskutera en befordran han fått. Jag är så stolt över honom, och hur bra han är på sitt jobb. Samtidigt är jag så obeskrivligt trött på den här hetsen. Jobba mer, tjäna mer, konsumera mer. När är det nog? När tar det slut? Jag ser hur några i vårt umgänge driver på det här och hur folk sugs med. Rikast vinner.

Han tackade nej i morse. Pengar kommer och går, barnen är bara små en gång. Jag är lättad, men samtidigt ledsen över den verklighet som någonstans blev så påtaglig i den här diskussionen. Vad håller vi människor på med? Nej, nu fick jag ett stort begär av att sticka till landet. Snart är flytten klar. Då ska jag iväg och andas frisk luft och elda.
 
Soffläge idag med, men börjar se ljuset i tunneln och tror och hoppas att jag kan jobba imorgon! Skönt sällskap med båda hundarna som ligger nära och myser ❤️
Ska nog försöka åka ner till havet runt lunch när det förhoppningsvis är tomt så de kan rejsa av sig och vara nöjda och glada sen.
 
Senast ändrad:
Ligger bredvid dottern som precis somnat för dagens första nap. Maken har precis åkt till jobbet och vi har spenderat morgonen och halva natten igår till att diskutera en befordran han fått. Jag är så stolt över honom, och hur bra han är på sitt jobb. Samtidigt är jag så obeskrivligt trött på den här hetsen. Jobba mer, tjäna mer, konsumera mer. När är det nog? När tar det slut? Jag ser hur några i vårt umgänge driver på det här och hur folk sugs med. Rikast vinner.

Han tackade nej i morse. Pengar kommer och går, barnen är bara små en gång. Jag är lättad, men samtidigt ledsen över den verklighet som någonstans blev så påtaglig i den här diskussionen. Vad håller vi människor på med? Nej, nu fick jag ett stort begär av att sticka till landet. Snart är flytten klar. Då ska jag iväg och andas frisk luft och elda.

Åh jag tänkte precis samma tanke imorse :heart
Jag och min sambo mår dåligt av våra jobb men vill ändå ha råd med "allt"..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 818
Svar
2 002
· Visningar
62 263
Hemmet Jag har en surdeg (råg) i kylen som matas varje vecka för ett bröd jag regelbundet bakar. Nu behöver jag 350 g surdeg för ett annat bröd...
Svar
11
· Visningar
549
Senast: manda
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 624
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Damn you autocorrect!
  • Köpa billig bil?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp