Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag har längtat särskilt mycket till denna lördag söndag, har förvisso inte åkt runt i hela landet men haft ett minimum av tid till förfogande de senaste 14 dagarna + chocken av att byta arbetsplats från sju kollegor, varav nästan aldrig mer än fyra på plats, till nu drygt 45 (?) med mängder av nya unga medarbetare. Avslutningsfirande i Malmö torsdags kväll med den lilla samlingen kollegor, och så julbord igår med nygamla jobbet med alla dessa människor att försöka orientera sig bland och hög ljudnivå. Trevligt och gott, men lite för maxat efter en redan intensiv period.

Så denna helg blir det nervarvning med att hämta köttlåda hos lokala bonden och sedan lite matlagning för att bunkra upp matlådor. Samt På Spåret i efterhand och extra efterlängtat: äntligen, äntligen ett litet ridpass för första gången på flera månader. :love:
 
Min feber har gatt ner och jag har bytt lakan och dushat, sa jag kanner mig mansklig igen, fast jag fortfarande har en efterhangsen hosta.
Ska jobba igenom lite "admin" nu pa morgonen, kontakta rektyterarare, leta julklappar till foraldrarna osv.

Ar valdigt sur da jag missar min vans konsert ikvall, da jag nog inte kommer vara frisk/smittfri nog for att ga, vilket ar riktigt surt, da jag verkligen velat ga och ha en riktig utekvall!
 
Katten väckte mig med jam från köket, hon tyckte det var frukostdags vid halv nio (vilket är superrimligt men inte så vanligt).

Jag har bestämt mig för att svenska julkalendern får bli morgontitt och den norska till kvällen. Bra mysfaktor på båda, och ganska lika teman.

Lammlägg på spisen och disken diskar sig!
 
Har promenerat och ätit sopprester till lunch.

En hel kyckling ligger och "bastar" i crock-potten.

Har tagit in en gran. Den stod bakom stallet och skulle absolut inte stå kvar där, så det kändes som en win-win när den fick fortsätta livet som julgran en stund till :) !
 
Har bäddat ner mig under en tjock filt i soffan hemma hos storebror efter besök på Brunchoteket som bjöd på amerikanska pannkakor med blåbär, kardemumma, lönnsirap, rostade mandlar och vaniljmascarpone med citronskal. Herregud vad gott det var. Nu pausar vi hemma i nån timme eller två - himla praktiskt att hänga med en ettåring som behöver sova middag så att man kan använda det som ursäkt för att vila lite själv också :angel:
 
Har bäddat ner mig under en tjock filt i soffan hemma hos storebror efter besök på Brunchoteket som bjöd på amerikanska pannkakor med blåbär, kardemumma, lönnsirap, rostade mandlar och vaniljmascarpone med citronskal. Herregud vad gott det var. Nu pausar vi hemma i nån timme eller två - himla praktiskt att hänga med en ettåring som behöver sova middag så att man kan använda det som ursäkt för att vila lite själv också :angel:


Så Brunchoteket var bra, har funderat på att gå dit men velat lite då jag har lite svårt att få grepp om deras koncept, då kanske vi ska ta oss dit nån gång iallafall. De har nån meny på hemsidan och så står det Ej Linnegatan under och undrar då vad de serverar där. Vilken av restaurangerna var ni på? Hade de enskilda rätter man fick beställa eller var det brunchbuffé? Ursäkta alla frågor. Skönt att få vila lite. :)
 
Hemma och äter lunch efter stallkompisträff på ridskolan. Hästarna fick jultårtor :d
20221203_104456.jpg
Mycket uppskattat!
 
Så Brunchoteket var bra, har funderat på att gå dit men velat lite då jag har lite svårt att få grepp om deras koncept, då kanske vi ska ta oss dit nån gång iallafall. De har nån meny på hemsidan och så står det Ej Linnegatan under och undrar då vad de serverar där. Vilken av restaurangerna var ni på? Hade de enskilda rätter man fick beställa eller var det brunchbuffé? Ursäkta alla frågor. Skönt att få vila lite. :)
Ja det tycker jag! Vi var på Linnégatan, min bror bor ett kvarter därifrån så det var krypavstånd ;) Det är enskilda rätter, ingen buffé. De säljer cocktails och liknande men maten är helt och hållet frukost/brunch-rätter, så jag förstår att det kan vara lite svårt att få grepp om konceptet. Har svårt att tänka mig att jag skulle beställa in en martini sådär på förmiddagskvisten, men smaken är som baken :D Där vi var fanns det typ 5 olika pannkaksrätter, några äggrätter, nån gröt, två olika chiapudding och så lite olika mackor med t.ex lax, avocado och halloumi på. Vi beställde in lite av varje och det var kanongott alltihop! Kan också varmt rekommendera den färskpressade apelsinjuicen :)
 
Ja det tycker jag! Vi var på Linnégatan, min bror bor ett kvarter därifrån så det var krypavstånd ;) Det är enskilda rätter, ingen buffé. De säljer cocktails och liknande men maten är helt och hållet frukost/brunch-rätter, så jag förstår att det kan vara lite svårt att få grepp om konceptet. Har svårt att tänka mig att jag skulle beställa in en martini sådär på förmiddagskvisten, men smaken är som baken :D Där vi var fanns det typ 5 olika pannkaksrätter, några äggrätter, nån gröt, två olika chiapudding och så lite olika mackor med t.ex lax, avocado och halloumi på. Vi beställde in lite av varje och det var kanongott alltihop! Kan också varmt rekommendera den färskpressade apelsinjuicen :)


Tack för svar, det låter inte alls dumt, martini på förmiddagen känns nog njaeeee inte riktigt min cup of tea....:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
609
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 489
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 172
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 297
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp