Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis bakat sådana här (halv sats och utan kardemumma). Blev över förväntan goda faktiskt :up: !
https://fredriksfika.allas.se/fredriks-bakelser/pepparkaksbollar-galet-goda-chokladbollar/

Det var bra besked med bilen. En trasig packbox som läckte, och enligt verkstaden blir det ingen dyr reparation... :) Håller nu tummarna för att jag har tur med skorstenen på fredag också.... :nailbiting:

TACK! Inte bara har jag ett intressant recept som jag kan ata :D Men da jag anser att chocklad ... eller pepparkaks bollar behover parlsocker (vilket sa klart inte finns har utan bestalls fran Internet butiker dar det kostar runt 80 - 120 kronor 😖) gick jag ut pa natet och letade igen ... Och hittade en butik i Astoria, nu ligger den vid kusten, drygt 1.5 timmar harifran, men jag talade om for Maken att vi behovde aka dit.

Sedan laste jag websiten och hittade en som ligger i Portland, 45 minuter harifran :love: Kostnaden for parlsockret ar runt 40 sek i stallet och vi kan ata frukost pa Broder Syd innan vi handlar Finska och Svenska grejor. Tillexempel wettex trasor :D
 
Senast ändrad:
Vågade inte säga något ifall jag skulle jinxa det men... Nu är hon hemma, min fina lilla knäppis, äntligen! :love:
20221130_204141.jpg
 
Aj som fan. Jag var envis och ville fortsätta med mina rum trots värkande fötter.
Får bittert betala för det nu 😭

Har åtminstone en spinnande katt i knäet :love: även om hon behöver klippa klorna och mystrampar ibland rakt på mitt bröst :p
 
Efter stallet blev det att laga ny maträtt till middag; rabarberkyckling- gott tyckte jag men sambon var inte lika imponerad ☺️. Sen soffhäng till juleljus, Dufvenkrooks hjortronglögg och pepparkakor till Bonde söker fru och Kärlek åt alla, mys 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
621
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 770
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 843
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 363
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp