Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att klockan ska gå. Ska mata hästar vid 16. Hade tänkt pyssla fram tills dess men jag tappade sugen efter typ en timme. Nu sitter jag i vardagsrummet och fryser. Funderar på att höja värmen på bergvärmepumpen men är lite för snål..
 
Skrovlig i halsen under morgonen. Skulle åkt till föräldrarna men fick planera om pga halsen.

Nu har det gått över. Jag har tillbringat orimlig tid i soffan spelandes Tap Away.

Snart dags för stall. Hinner nog en powernap innan
 
Snart dags för födelsedagsmiddag på restaurang! 🤩 Betydligt mindre än förra året men då fyllde jag jämnt, så nu önskade jag mig "bara" middag på en annan restaurang och gästerna slipper köpa presenter - "bara" betala åt sig själva och ta med en tom mage :D mamma erbjöd sig dock att betala åt mig ändå 🥰
(Det är imorgon som är min riktiga födelsedag men då en lördag passade bättre så körde vi på det :up:)
 
Funderade på att bjuda in min bror och hans familj men när jag försökte boka tolk så visade det sig att de inte hade råd med teckentolkar för såna ärenden längre i år :crazy: endast för viktiga fall (som sjukhusbesök, begravningar etc.). Men de registrerade mitt ärende så kan de bevisa att det behövs mera pengar åt detta nästa år. Jag klarar mig rätt bra ändå, men tycker synd om alla döva som firar jul eller annat med sina hörande släktingar och kanske brukar ha tolk till de tillfällena. Blir inget sånt i år i detta län :(
 
På väg hem från köpcentrum med dottern som somnat i vagnen. Snart landar maken på Arlanda och jag har längtat ihjäl mig. Så tänker att dottern får vara uppe någon timme extra ikväll så de hinner umgås. Sen ser jag fram emot en dusch, middag och soffmys resten av kvällen.
 
Har avnjutit kyckling och potatismos. Jag hade en slatt vispgrädde över så det blev ett riktigt lyxmos... :d Sedan hade jag överbliven frosting från jobbfikat så jag bakade en sats enkla kladdiga brownies. Frostingen blev toppengod på dem också, så det blev god efterrätt idag... :) Och nu brinner brasan så varmt och mysigt. Granen är tjusig och jag har stearinljus tända på bordet. Inte illa - alls... :)
 
aah, haller pa och slar huvudet i vaggen med mitt energibolag.

Har brakat med dem tva ganger om att de hojt summan de drar fran mitt konto varje manad utan att jag godkant detta - har nu fatt bekraftat att summan gar ner till den jag haft tidigare, men nu sitter jag i ko igen gallande ett annat arende.
Helst vill jag byta bolag, men det gar inte, da inga bolag tar emot nya kunder i nulaget !!!

En sadan otroligt dysfunktionell marknad som ar helt hopplost att braka med
 
Köpt ny majonnäs samt en burk arrabiata som jag tänkte hälla över fusilli med mozzarella. Nu vet jag inte vad jag ska äta ikväll. Måste äta något, bs sjunker, men mår illa.
Bara tomater / arrabiata och mozzarella? Jag kör det som snabbmat i ugnen.

Själv har jag landat i soffan med ett glas rödvin. Snart mat...pasta med svamp, lite grädde, lök och dijonsenap. Seeeen lunch eller tidig middag beroende på vem man frågar.
 
Ska snart sätta på TVn. En lättsam romantisk julkomedi kan väl passa. Samtidigt tänkte jag försöka fortsätta min research kring hur det kunde tänkas se ut och gå till på en biograf år 1914. Mitt bokpar ska gå och se en journalfilm (om kriget).
 
Jag lyssnar pa iHeart radio's nya Christmas songs och ater Ahlgrens bilar ... lika dyra som den basta ryska caviaren. :angel: Nu behover jag fixa nagot att ata och att satta fart pa dagen. Det ar mycket att gora i dag. Bara tva veckor kvara till jullov sa det galler att hinna med allt sa jag bara har de sista matgrejorna kvar och kan koppla av nar lovet borjar.
I dag ska den Svenska julskinkan bestallas fran
 
Efter flera härliga timmar I stallet och ridning och länge sen frukost var det hungrigt 😄. Egentligen "tacolördag" men eftersom sambon skulle gått på julbord hade jag planerat kålpudding men då han inte känner sig helt bra (varit sjuk och bihålorna strular) och blir hemma och absolut inte vill ha kålpudding får det bli jultallrik; ska bli himla gott med julmat 😋.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
615
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 494
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 634
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 346
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp