Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öh okej...?!?! Satt o peta med tandpetare mellan tänderna i underkäken och plötsligt kom det småbitar...Antingen tandsten?!? Eller från den lagade tanden från bilolyckan men den limmade tanddelen sitter där den ska....Mysko känsla när jag drar med tungan där som jag inte kan låta bli 😅
 
Plötsligt vid mogen ålder upptäckt charmen med knäckebröd. Har alltid avskytt det men eftersom jag häromdagen var hemma med ingenting att äta (trots fullproppad kyl/frys/skafferi) så gjorde jag några knäckebrödsmackor av knäckebröd jag fick av min syster som en del av julmatsleverans och julskinka i frysen. Äts med stark senap och är förvånansvärt gott och enkelt att tillaga.
 
Plötsligt vid mogen ålder upptäckt charmen med knäckebröd. Har alltid avskytt det men eftersom jag häromdagen var hemma med ingenting att äta (trots fullproppad kyl/frys/skafferi) så gjorde jag några knäckebrödsmackor av knäckebröd jag fick av min syster som en del av julmatsleverans och julskinka i frysen. Äts med stark senap och är förvånansvärt gott och enkelt att tillaga.
VA!! Menar du att du har undgått hårdbrödets förträfflighet :nailbiting:

Tur att din syster har upplyst dig om därom... :up:
 
Jag ska egentligen fortsätta här hemma med mitt städande, gäller att passa på när tid finns för när tid inte längre finns är det för sent...

Fastnade bara på Marketplace på FB där jag spanade in taklampor. Med hjälp av min syster köpte jag en i dag, som visserligen är för barn, men ack så söt... för en hundring. Tänkte att i alla fall duger den till 1. jag har sparat ihop till något jag tycker om. 2. Jag hittar något jag på riktigt tycker om och inte bara köper för att jag måste ha. Det finns en del fina, men ack för dyra och många fula, men ack så dyra och få fina till lagom pris....Kan kanske bero på min lampsmak men det låter jag vara osagt!

Så i min nya lägenhet varde ljus även i sovrummet, eller det som blir kontor typ, eftersom jag ska sova i klädkammaren istället och där är lampa redan, satt även en i hallen och har en till vardagsrummet samt en till köket :)

(är bortskämd här med bostadsanpassnning-ledlysrör med dimfunktion i kök, hall och på toalett)

Bild på söta lampan bifogas:
326540153_1363912024433726_1671769400385605323_n.jpg


Hur kan man motstå?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 015
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 383
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
377
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 989
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp