Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade precis en jobbannons om ett jobb som låter jätteintressant. MEN det låter också så jäkla tjusigt och avancerat, samtidigt som de skriver i annonsen att det viktigaste är hur man är som person och de önskemål de har, tja, det är sådant som jag antingen kan eller lätt borde kunna lära mig... Vet att det inte skadar att söka, och om de mot all förmodan vill ha mig så går det att säga nej om det inte låter intressant sedan... Men ja. Läskigt. Ska nog försöka fila lite på en ansökan ändå och uppdatera mitt CV.
 
Ska sova nu. Köpte nya gardiner som jag fick hem idag. Blev inte bra alls! Så har beställt nya nu, till vardagsrummet och köket, och jag är SÅ ivrig!
Hoppas de hinner komma till på fredag :bump:

Har snoozat något extremt senaste dagarna, imorgon ska jag lämna bilen på service så måste upp i tid :cautious:
 
Sådär. Skickade in en ansökan till jobbet som lät så tjusigt och avancerat. Det värsta som händer är väl att de säger nej, eller att de vill anställa mig och jag säger nej :p Åtminstone större chans att få det nu jämfört med om jag inte söker alls, och nu har jag dessutom sett till att uppdatera mitt CV så att det blir enklare att söka andra jobb.
 
Sådär. Skickade in en ansökan till jobbet som lät så tjusigt och avancerat. Det värsta som händer är väl att de säger nej, eller att de vill anställa mig och jag säger nej :p Åtminstone större chans att få det nu jämfört med om jag inte söker alls, och nu har jag dessutom sett till att uppdatera mitt CV så att det blir enklare att söka andra jobb.

Lycka till!! Jag tror att det viktigaste är att bli kallad till intervju och sen ta det därifrån. Oavsett om du inte matchar kravprofilen helt så kan ett gott intryck vid intervjun absolut väga upp för ev svagheter i cv't.
 
Lycka till!! Jag tror att det viktigaste är att bli kallad till intervju och sen ta det därifrån. Oavsett om du inte matchar kravprofilen helt så kan ett gott intryck vid intervjun absolut väga upp för ev svagheter i cv't.
Ja jag hoppas på det med! Det stod i annonsen att det viktigaste är hur man är som person (eller något i den stilen), så jag försökte lyfta fram att jag har de viktigaste egenskaperna och gav exempel på hur det visat sig på tidigare arbetsplatser... Lite intressant ändå, framförallt med tanke på att jag tidigare ikväll satt och tänkte deppiga tankar om hur inget fungerar och hur jag är kass på precis allt. Nu när jag lyckades visualisera hur en arbetsdag skulle kunna vara, då plötsligt dök det upp motivation och kändes spännande med allt igen.
 
Plötsligt vid mogen ålder upptäckt charmen med knäckebröd. Har alltid avskytt det men eftersom jag häromdagen var hemma med ingenting att äta (trots fullproppad kyl/frys/skafferi) så gjorde jag några knäckebrödsmackor av knäckebröd jag fick av min syster som en del av julmatsleverans och julskinka i frysen. Äts med stark senap och är förvånansvärt gott och enkelt att tillaga.
Hade en period när jag var barn och bara ville ha knäckebröd, absolut inte mjukt! 😄
 
26C3B898-F8F1-41B1-AE16-3D89A2590BF1.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
894
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 339
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
332
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 810
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp