Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att kvällens (vegetariska) haggis ska bli färdig så att vi kan sätta oss och äta. Vi firar Burns Night här i Skottland idag och i vanliga fall brukar vi inte uppmärksamma det här hemma utan bara om vi blir ivägbjudna på något, men just idag drabbades jag av ett så enormt sug efter vegohaggis med majrova, potatis och whiskysås så det fick det bli! Betydligt trevligare än den laxpasta som ursprungligen planerats :d
 
Hade precis jättekul och sökte ett jobb på min förra arbetsplats. Typ. Annan tjänst dock. De ville att man skulle fylla i ett formulär på hemsidan med frågor i stil med "Varför vill du jobba här?" "Har du erfarenhet av det här och det här?" och jag kunde såklart inte låta bli att fjanta runt lite i mina svar. Det värsta är väl att jag gissar att de kan uppskatta det :p
 
Tränat på gym tidigare ikväll första gången för mig där testade ett sånt där ”prova på” och sen efter det stallet plus sprang en kort runda imorse. Jag springer typ aldrig men tänkte att jag måste komma igång mer med sundare vanor. Känns lite i kroppen nu men på ett bra sätt :D
Ska se om jag ska skaffa kort eller inte till det gymmet. Tar en kvart att åka dit. Kan vara värt det
 
Sitter på jobbet och väntar på att syrrans tåg ska ankomma. Det hon skulle åkt med blev instället, så istället för att komma 20:20 så kommer hon 23:06, sen har vi närmare en timme hem, saker att fixa hemma och förhoppningsvis är jag i säng före 01 om jag hunnit packa inför konferensen i morgon.

Har ingen :devil: lust att åka, blir en kort natt och sen sitta i bilköer för att tvångsumgås med kollegor i en massa tråkiga grupparbeten. :turd:
 
Jag visste att jag var dialektblind men tydligen är jag språkblind också. Insåg först i avsnitt 6 av en dansk serie att en utav huvudkaraktärerna inte alls pratar danska som alla andra, utan norska. Jag har verkligen noll öra för detta 😅

(Alltså, jag hör ju när jag lyssnar. Jag lyssnar bara inte har jag märkt.)
 
Tränat på gym tidigare ikväll första gången för mig där testade ett sånt där ”prova på” och sen efter det stallet plus sprang en kort runda imorse. Jag springer typ aldrig men tänkte att jag måste komma igång mer med sundare vanor. Känns lite i kroppen nu men på ett bra sätt :D
Ska se om jag ska skaffa kort eller inte till det gymmet. Tar en kvart att åka dit. Kan vara värt det
Jaha, så då är det bara att vänta tills du byter användarnamn också då 🤔 till broccolidrottningen eller liknande :nailbiting::D
 
Är så trött så jag fattar inte. :sleep:
Kommer somna framför tvn igen ikväll.

Ser en dokumentärserie om african american jazzmusiker som flyttade från USA till Skandinavien och (många) bildade familj här.
 
Senast ändrad:
Alltså instagram ändå. Vilken pool av kompetens! Efter min elektrifiering så har nu en elektriker anmält sig att komma förbi och lösa mina lampor nästa vecka! Blir alltid förundrad över vilken bredd av människor som verkar följa mig 😅
Finns ju hjärtkirurger, poliser, elektriker, präster (lite oklart hur jag ska utnyttja denna sista målgrupp dock 😅 )
 
Har precis kopt en ny vinterjacka som jag spanat pa ett tag och provade i butik i Sverige - var pa vag att kopa den i webbshop igar da jag sag att den var pa 20% rea, men kom inte till skott, och idag gar jag till samma webbutik, och rean har nu okat till 35% - whoop-de-do!

Forbereder mig for sanggaende - har satt alarmklocka vilket jag inte brukar behova, men jag har haft min tredje PT traning pa gymmet och jag har markt att jag sover oerhort tungt efter dessa!
 
Helt omöjligt att somna är så mycket uppe i varv. Fast ändå trött. Gäspar ideligen.
Hur gör folk för att somna?! Tycker jag redan läst om alla tips och råd redan plus provat samtliga 🙄🥱

Får väl läsa något som är tillräckligt roande för att läsa men tillräckligt ostimulerande för att vara sövande
 
Jag har tråkigt, har inte rört mig mer än nödvändigt sen i går på fm pga 2 nya kompisar och inneboende dom närmaste veckorna.
Och jag som bara hade ca 3 våder tapet kvar tills vardagsrummet var nytapetserat :cry:
20230124_173805.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 341
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
335
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 811
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp