Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck.
Föreningen hade inget bankkonto i början eftersom vi inte hade fått något org.nr. All swish gick till mitt konto. Jag var supernoga med att alla medl.avgifter etc som kom in omedelbart fördes in till mitt särskilda konto för föreningen. När vi fick org.nr och bankkonto förde jag över alltihop till föreningen. Och slappnade av. Inte mitt ansvar längre.

Nu vid bokslutet så saknas några hundra och varken kassören eller jag har lyckats lista ut var de är.
Pengarna finns nånstans. Troligen en utgift som inte redovisats korrekt. Men VAR. Sliter mitt hår, skriver ut mina kontoutdrag och sliter mitt hår en gång till.
HATAR det här. Jag är noga, ändå är det knas nånstans.:banghead::banghead::banghead:
 
Ipren tillsammans med panodil är mina bästa vänner just nu; tar i alla fall udden av värsta smärtan i bröstkorgen efter hosteländet jag plågats av 🥴. Av alla eländiga symtom jag åkte på var värk i muskler och leder det enda jag slapp- tacksam för det 🙌. Hoppas älsklingen slipper vara sjuk i 2 veckor som jag lyckats med 😑.

Hoppas på den där solen som utlovats..
 
Vaknade med Whippishen i mina armar som Maria håller Jesusbarnet. Han på rygg och vänd mot mig. Dock tror jag aldrig Jesus hade sina fötter i Marias ansikte.

Jag tänkte som @athena_arabians . Liksom baserat på ett genomsnittligt spädbarns motoriska kontroll känns det troligt att han då och då hade det även om det inte var just i den positionen (tänker blöjbyte osv). Och brukar inte alla föräldrar typ pussa på sina barns fötter för att de är så söta? Jag pussar definitivt kattens fötter av nämnd anledning.
 
Jag tänkte som @athena_arabians . Liksom baserat på ett genomsnittligt spädbarns motoriska kontroll känns det troligt att han då och då hade det även om det inte var just i den positionen (tänker blöjbyte osv). Och brukar inte alla föräldrar typ pussa på sina barns fötter för att de är så söta? Jag pussar definitivt kattens fötter av nämnd anledning.
Jo kanske du har rätt! För Marias skull hoppas jag bara att Jesus hade svagare benmuskler än Whippishen 😄
 
Jo kanske du har rätt! För Marias skull hoppas jag bara att Jesus hade svagare benmuskler än Whippishen 😄
:rofl: Känns ganska troligt. Han var ju som tur var lindad. Du kanske får börja linda Whippishen nattetid om ni ska fortsätta med att iscensätta Jesu liv.

Edit: dessutom kan du testa vad Voff tycker om att bli ”nederlagd i en krubbo” som pappa brukade läsa ut någon flerhundraårig familjebibel på julaftonskvällen.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 001
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 368
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
372
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 946
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp