Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför ska det blåsa så förbannat så fort det tyvärr blir mildgrader?!? Märks ju såklart här hemma extra mycket då vi bor så öppet och vackert 😍. Både sambon och jag hade gärna skaffat oss ett växthus då vi ju har så mycket sol och stor tomt men då hade vi fått jaga delar i hela sockna pga skitblåsten 😅.
 
Just kommit hem,
Har fått en stor jävla klarhets blixt efter helgens bravader.
Det känns som att jag går från klarhet till klarhet på den sista tiden.
Visst jag snublar ibland. det hår till.
Men min jävla släkt är Giftig som fan när alla är där.
Fick höra under kvällen lopp allt som var fel på mig.
Vad jag gjorde fel när jag skulle hjälpa till.
Vad ful jag är (därför lämnade ex frun dig).
Och mycket annat.
JAg kan inte och får inte umgås med alla på detta sättet för det är så här de har kört med mig hela livet.
Tur att man fattade det någon gång.
 
Pratat med min kompis i telefon. Städat, fixat, en bra dag helt enkelt! Ska strax masa mig iväg till affären.

Också pratat med exet i telefon och bokat in barnkalas vilket gick oväntat smidigt! Kanske till och med så att jag slipper vara med själv 😍 Älskar mitt barn men slipper jag ett kompiskalas i bowlinghallen blir jag inte ledsen (vi kommer ha släktkalas hemma osv.).

Idag har jag inte känt mig lika ledsen, det är skönt.
 
Hittade tortellini med pumpa och salvia, samt en härlig bönsallad, på bra pris pga kort datum idag. Det blev kvällens middag. Det enda som stör är att jag aldrig riktigt vet vad jag ska servera till färsk tortellini? Det brukar bara bli lite tråkig ost ovanpå. Det blev det idag också, men tack vare bönsalladen blev det inte så dumt ändå... Ute blåser det lite, men här inne är det mysigt i soffhörnet med filt och brasan som brinner. I sovrummet luktar det härligt av rena sängkläder. Bra dag :) !
 
Hittade tortellini med pumpa och salvia, samt en härlig bönsallad, på bra pris pga kort datum idag. Det blev kvällens middag. Det enda som stör är att jag aldrig riktigt vet vad jag ska servera till färsk tortellini? Det brukar bara bli lite tråkig ost ovanpå. Det blev det idag också, men tack vare bönsalladen blev det inte så dumt ändå... Ute blåser det lite, men här inne är det mysigt i soffhörnet med filt och brasan som brinner. I sovrummet luktar det härligt av rena sängkläder. Bra dag :) !

Stekt svamp kör vi ibland! Annars tycker jag att de gör sig så himla bra som de är, lite god olja och stekta frön och en nypa flingsalt på passar oftast bra också :d
 
Jo. Alltså, grannen tyckte visst att det var bra att jag sa till, men var upprörd över hur jag sagt. Barnen i fråga är typ 10 år, så de har nog både hört och sett en hel del som inte är fantastiskt gulligull. Pratar jag med mindre barn så kämpar jag för att vara så pedagogisk det går.

En tio-aring tal att man sager till. Det ar dessutom exact vad de behover lara sig ... alla ar inte "pedagogiska" och sager till pa ett snallt, utslatat satt ... Skoter man sig behover man inte bli tillsagd.

Tror du inte barnen kände samma sak?

Jag tror att barnen gick hem och gnallde och inte forklarade hela sanningen for foraldern. Nar mina barn kom hem och pastod att nagon vuxen varit elak och sagt nagot ifragasatte jag varfor ... och om jag inte forstod fragade jag den vuxne vad som hant. Och hade barnen gjort nagot de visste att de inte skulle talade jag om att de fick leva med resultatet aven om den vuxne inte var diplomatisk. Sjalv tyckte jag det var en bra lardom for barnen for framtiden.

Nu klagade inte mina barn till mig nar de visste att de gjort nagot de inte skulle. Ibland berattade de vad som hant, ibland inte ... men aldrig att de klagade pa den vuxne nar de visste att de hade fel fran borjan.
 
Funderar om jag skulle ta mig an någon hemlös katt. Men som skulle få bo i stallet och sadelkammaren. För att hålla musbeståndet i schack.

Men det skulle väl sluta på samma sätt som med Jinns att den katten bara vill äta blömat eller färskt kött och typ vägrar gå ut om det är det minsta blött eller blåsigt 😂🙈

Edit: Tidigare var grannens katt ofta här men inte sett honom på länge och pratade med grannen för ett tag sedan. Han hade blivit akut dålig och fått tas bort 😞❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 367
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
370
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 942
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp