Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pizzan var även idag mycket god :d
Nu har jag parkerat i soffan och planerar att stanna här.
Imorgon är jag ledig. Ska betala de räkningar som inte är på autogiro, dammsuga, tvätta en maskin, gå på dotterns utvecklingssamtal, åka till stallet och slutligen skjutsa dotter plus kompis till crossfit-träningen :)
Jag läste först fel och trodde det var saker du skulle hinna med ikväll 😭 Vid utvecklingssamtalet började det låta som en smått orealistisk planering 😂
 
Har precis lagt mig i sängen. Har bytt mitt jättevarma täcke mot ett svalare och istället satt på mig sköna strumpor. Förra natten sov jag uselt för det var antingen för varmt (med täcke) eller för kallt (när jag försökte att bara ha täcke på halva mig eller liknande). Hoppas på bättre sömn inatt. Har nu jobbat 5 dagar i rad och ser fram emot att vara ledig imorgon.
 
Har precis lagt mig i sängen. Har bytt mitt jättevarma täcke mot ett svalare och istället satt på mig sköna strumpor. Förra natten sov jag uselt för det var antingen för varmt (med täcke) eller för kallt (när jag försökte att bara ha täcke på halva mig eller liknande). Hoppas på bättre sömn inatt. Har nu jobbat 5 dagar i rad och ser fram emot att vara ledig imorgon.
Just nu är jag utan filt på mig men har två filtar bredvid mig om jag fryser. Vi hade 18 grader förut och 5 grader ute så mest troligt utan filt inatt...
 
Just nu är jag utan filt på mig men har två filtar bredvid mig om jag fryser. Vi hade 18 grader förut och 5 grader ute så mest troligt utan filt inatt...
Här är det typ 21-21,5 grader. Och så har jag hundar i sängen där framförallt den ena gärna ligger näääära (i skrivande stund ligger hon pressad mot min ena sida, under täcket). Hade jag kunnat reglera temperaturen här utan att öppna fönstret så hade jag nog valt att ha lite svalare.
 
Laddar för att göra mig i ordning och förhoppningsvis sova gott inför en ny jobbvecka. En hel del jobbiga tankar och känslor i kroppen denna söndagkväll, men jag hoppas kunna komma till ro ändå. På torsdag åker vi iväg norrut och lånar en väns stuga i Kinlochleven i några nätter, det blir nog bra med lite miljöombyte! :heart
 
Som att jag inte hade nog med saker att göra innan så har jag nu dragit igång projektet att lära mig att sticka på riktigt :laugh:

Jag har stickat (vad jag nu lärde mig är) räta maskor fram och tillbaka någon gång i lågstadiet. Men inte mer än det. Jag kan ju redan virka så det är lätt för mig att luta mig tillbaka på det och liksom nöja mig där. Är mycket snabbare med virknålen och vet vad jag ska göra eller fattar snabbt vad som ska göras. Stickningen går långsamt och en maska kan ta typ 3 min att lista ut, så detta är minst sagt lite tålamodsprövande :D

Men jag vill göra några saker som jag endast hittat stickmönster till, så nu ska jag lära mig att sticka (har velat det länge men bara inte tagit tag i det) :)
 
Ligger i sängen och väntar på att mins fröslökar till bostonterrier sk komma och joina. Få ut dem i det här vädret för en sista kiss var lönlöst. En sprang nedför trappan och vände den andra kikade bara ut genom dörren o h sa Nähä du!
Båda for in.och la sig i hundsängen framför braskaminen. Ger mig tusan om att de muttrar över mig ;rofl;
 
Vaknade ca 4timmar tidigare än nödvändigt idag. Hela familjen är ledig och vi hade tänkt åka till en vandringsled. Det blåser dock i princip storm och regnar så vi får väl se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 010
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 377
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
375
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 982
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp