Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte det var så gott).

Katten hade koll när jag grejade på altanen tidigare i veckan.

_20230114_100510.JPG
 
Sitter och försöker förstå vad som kan vara en rimlig temporär Internetlösning innan fiberansutningen kan aktiveras. Allt är grävt, fiber indragen sedan månader men leverantören säger att nätet i övrigt inte är klart förrän i april. Och Teracom (Net1) som vi haft i 12 år släcker ned sitt nät för alla den 31 januari. Lucka på minst två månader och i dagens samhälle funkar liksom inte det. Kunde varit bättre tajming…

Gissar på att enkel 4G-router med nåt abonnemang med fri surf utan bindningstid är det som gäller även om täckningen är lite svajig. För 2 månader får det gärna kosta lagom lite i investering.
 
Har en lite bättre dag idag än igår. Suttit på förmiddagen och tittat i böcker om William Morris och inspirerats av hans mönster. Så efter lunch ska jag skissa på idéer till mönster att tufta. Mycket nöjd att ha köpt en punch needle, öppnat upp för en massa nya tankar.
 
Sitter och försöker förstå vad som kan vara en rimlig temporär Internetlösning innan fiberansutningen kan aktiveras. Allt är grävt, fiber indragen sedan månader men leverantören säger att nätet i övrigt inte är klart förrän i april. Och Teracom (Net1) som vi haft i 12 år släcker ned sitt nät för alla den 31 januari. Lucka på minst två månader och i dagens samhälle funkar liksom inte det. Kunde varit bättre tajming…

Gissar på att enkel 4G-router med nåt abonnemang med fri surf utan bindningstid är det som gäller även om täckningen är lite svajig. För 2 månader får det gärna kosta lagom lite i investering.
Vi har enbart 4G, men något som kallas "fast mobilt nätverk" med en hyfsad router, men kolla vilket bolag som faktiskt har täckning hos er, hos oss fungerar bara telia, vi har provat alla andra bolag.
 
Missade att ta morgonmedicinerna så vaknade först vid 10. :sleep: Tänkte först hoppa över Elvansen pga att klockan var mycket (den är långtidsverkande) men tog den ändå.
Så nu är hjärnan med :up:
Ser på Talang. Ska gå ut sen.
 
Sitter och försöker förstå vad som kan vara en rimlig temporär Internetlösning innan fiberansutningen kan aktiveras. Allt är grävt, fiber indragen sedan månader men leverantören säger att nätet i övrigt inte är klart förrän i april. Och Teracom (Net1) som vi haft i 12 år släcker ned sitt nät för alla den 31 januari. Lucka på minst två månader och i dagens samhälle funkar liksom inte det. Kunde varit bättre tajming…

Gissar på att enkel 4G-router med nåt abonnemang med fri surf utan bindningstid är det som gäller även om täckningen är lite svajig. För 2 månader får det gärna kosta lagom lite i investering.
Vi har haft trådlöst via tele2 i åtta år, fungerar så bra att vi hoppade över att koppla in fiber när det erbjöds. :)
 
Vi har haft trådlöst via tele2 i åtta år, fungerar så bra att vi hoppade över att koppla in fiber när det erbjöds. :)

Likadant här @sjoberga

Nu spelar jag inte onlinespel men det fungerar utmärkt att streama TV vilket är det tyngsta jag gör så jag såg ingen poäng att betala en massa för fiber som jag ändå inte kan använda en stor del av året pga särbo och jobb. Jag måste liksom ändå ha mobilt bredband med mig.
 
Efter flera timmar (i regn :meh:) åkte jag hem utan barn, hon blev kvar hos en kompis. Så nu har jag ätit sen lunch och ligger och tittar på gårdagens På spåret. Får se när jag ska hämta barnet igen, stannar nog på soffan tills dess!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
894
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 339
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
332
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 810
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp