Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just bredspacklat en j-la garderobsvägg 🤬 och känner därmed för att öppna en flaska vin för att lugna nerverna samt dränka sorgerna :cautious:

Nästa väggjävel jag behöver bredspackla kommer jag att köpa rullspackel till fast det är dyrare :meh:
Rullspackla är fan inte kul heller :laugh: Har rullspacklat ett lager i hallen och lär bli ett eller två lager till. Men flådde sönder händerna på rollern så är inte jättesugen på att köra igen (måste komma ihåg att använda bra handskar).
 
På jobb. Tog tid att komma upp imorses.

Nånstans är jag på väg in i väggen eller något och det märks på mornarna. jag har aldrig haft problem med att komma upp tidigare men nu är det stört omöjligt. Ställer larmen men trycker bara bort det. Medvetet också.

Hoppas det lättar när huset väl är ute och första visningen skett. Känns som om jag kan andas ut då.
 
Sitter och försöker tänka bort yrseln och darrigheten. Går sådär.
Det är medicinrelaterat så inget att kontakta vården för.

Det lindar i alla fall själen att hunden gnällde för att komma upp i knä (även om det bara var för att få bättre utsikt genom fönstret :meh: ) Väl i knäet så fes han rejält.
 
Rådfrågade med vc med tanke på att bröstkorgen får mig att känna mig som 83+ 😆.Vilken härlig ssk, många av dem är ju roliga till sättet 😁. Men det är troligast som jag misstänkte: hostat (galet mycket) sönder de små musklerna i bröstkorgen så knapra värktabletter och röra mig lite lätt 😊.
Tänkte ju dagen innan jag blev sjuk hur jag skulle göra med pållan om hon skulle få vintervila som vanligt nu när hon har broddar och inte måste stå av den anledningen 🤔 menä det såg ju till att sköta sig själv- en behöver inte tänka så mycket 😆.
Nehej. Åka ner till närbutiken och handla lättätet åt älsklingen- glass är något som gått åt och går åt lite extra när vi har sjukstuga ☺️.
 
Vaknade med migrän, den är betydligt bättre nu efter medicin. Varit hos neurologen för botox och nu vilar jag i soffan. Blir så seg av medicinen.
Skönt med en ledig dag, det behövs efter gårdagen. Har drömt massa skit om jobbet hela natten dessutom så inte så konstigt att jag vaknade med migrän efter allt.
Ikväll ska jag på yoga.
 
Ledig idag. Har bara ringt 2ggt från jobbet och några meddelande på Messenger...

Just nu tvättar jag och tittar på tv. Ska nog fortsätta mitt rensningsprojekt sen. Får de om det blir kläder, kylskåp eller skafferi idag.
 
Sitter på jobbet och mår illa. Jag blir tokig. Särskilt som det kommer ta lång tid innan jag gör en gastroskopi och panik över om de inte kan se någonting. Vad gör jag då? Pratade med läkaren om vad jag ska göra fram till gastroskopin och tja, det finns inget jag kan göra förutom att äta tabletter mot illamåendet. Som inte fungerar. Hon erbjöd att skriva ut lergigan vilket tydligen hjälper vissa gravida - vilket jag definitivt inte är.

Jag får spader. Enligt de senaste provresultaten har jag dålig sänka (?) och en infektion men ingenting jag kan få antibiotika mot eftersom de inte vet vad det är. Grump.
 
Började dagen i gymmet idag. Sen tänkte jag jobba en stund medan jag åt frukost men ingenting funkade så jag sket i det, körde yngsta dottern till sin farmor och tog med mig taxen till skogen. Jösses så hon jagat idag :love: Matte va kass som inte stod rätt men det är som det är det 😅 Nu har jag fått i mig lite lunch och börjat jobba. Ska hämta kaffe och ta tag i nästa grej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
894
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 339
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
332
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 809
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp