Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Varning för känsliga för blod i textform)

Skulle städa badrummet ordentlig, vara duktig :idea: Badrumsgolvet är av sådan sort som går att spola av, jätteskönt. Spolar bort allt skräp, häller på lite allrent och skrubbar ordentligt golvet. Oj vad fint det skulle bli :)
Spolar bort allt medel. Tar en sån där fönsterskrapa som har ett ganska långt skaft. Här ska skrapas bort allt vatten så är jag klar sen! :up: Fönsterskrapan hade en metallkant. Metallkanten var vass. Min nakna stortå är inte kompatibel med vassa metallkanter. Resultat: 3cm långt sår från stortåknölen till nagelbandet. Aj som fan. Reagerade på att det gjorde ont men inget blod de första kanske 20 sekunderna så jag tänkte äh det blev väl inget. Tar ett steg. Då börjar det formligen rinna blod ur min stackars stortå. :banghead:
På de två stegen jag tar mot dörren pölar det blod. Inser att jag ju inte kan gå hela vägen till köket för att plocka fram plåster och grejer. Backar tillbaka in till toaletten. Sätter mig på den och lägger tryck på tån med massor toapapper. Slutar med att jag klipper av bitar av moppens långa trådar, virar in tån med tio kilo toapapper, och knyter fast skiten med mopptråd :idea: Då kunde jag linka iväg till köket och botanisera i sjukskåpet. Sen tillbaka till badrummet som såg ut som ett blodbad. Bara att städa om...
Men aj alltså :crazy: har fått byta bandage, kompresser och plåster ett par gånger men nu verkar det ha slutat blöda. :angel:
 
Såg detta framför mig haha

small_original.jpg
:rofl:

Han ser inte riktigt ut sådär...
 
Visst är det bra att äta glass när man har riktigt ont i halsen?
Ett måste?

D'oh! En typisk retorisk fråga. Det är ju ALLTID bra att äta glass!

1) När man har riktigt ont i halsen är det jättebra.
2) När man (ännu) inte alls har ont i halsen så är det också bra, i förebyggande syfte.
3) Om man någon gång har haft ont i halsen, så är det också bra för att det onda inte ska komma tillbaka. Men om det ändå gör det: se punkt ett.

Det kan också vara så att en glassmak inte riktigt funkar. Då kan man välja mellan att äta mer av den, eller att välja en annan sort med bättre verkan.
 
Brasa i kaminen, vackra tulpaner och levande ljus på bordet. Jag sover gott på nätterna numera. Är glad varenda dag jag är frisk, mår bra och kan vara på min arbetsplats :) .
Även om det just nu finns en massa elände att oroa sig över, så finns det också så himla mycket att vara glad och tacksam över..... :heart Mitt bästa tips i nuläget är att inte läsa för mycket nyheter a la kvällstidningar och att försöka tänka FRAMÅT! Det BLIR bättre. Snart :) !
 
Jag är en extremt intelligent person som just satt på ett långkok i slow cookern som är färdig ca 01:15 :crazy:

Dessutom har jag nu kommit så långt att jag lagt disken i blöt. Att diska är verkligen det mest meningslösa som finns. Så fort man slutat måste man börja om igen. Andra drömmer om paradiset, döda någon varje dag och äta fläsk till middag, sju oskulder och sherbet, att sitta på ett moln med en harpa. Jag drömmer om en riktigt stor och fin diskmaskin.
 
(Varning för känsliga för blod i textform)

Skulle städa badrummet ordentlig, vara duktig :idea: Badrumsgolvet är av sådan sort som går att spola av, jätteskönt. Spolar bort allt skräp, häller på lite allrent och skrubbar ordentligt golvet. Oj vad fint det skulle bli :)
Spolar bort allt medel. Tar en sån där fönsterskrapa som har ett ganska långt skaft. Här ska skrapas bort allt vatten så är jag klar sen! :up: Fönsterskrapan hade en metallkant. Metallkanten var vass. Min nakna stortå är inte kompatibel med vassa metallkanter. Resultat: 3cm långt sår från stortåknölen till nagelbandet. Aj som fan. Reagerade på att det gjorde ont men inget blod de första kanske 20 sekunderna så jag tänkte äh det blev väl inget. Tar ett steg. Då börjar det formligen rinna blod ur min stackars stortå. :banghead:
På de två stegen jag tar mot dörren pölar det blod. Inser att jag ju inte kan gå hela vägen till köket för att plocka fram plåster och grejer. Backar tillbaka in till toaletten. Sätter mig på den och lägger tryck på tån med massor toapapper. Slutar med att jag klipper av bitar av moppens långa trådar, virar in tån med tio kilo toapapper, och knyter fast skiten med mopptråd :idea: Då kunde jag linka iväg till köket och botanisera i sjukskåpet. Sen tillbaka till badrummet som såg ut som ett blodbad. Bara att städa om...
Men aj alltså :crazy: har fått byta bandage, kompresser och plåster ett par gånger men nu verkar det ha slutat blöda. :angel:
Det är därför folk bunkrar toapapper, snart blir det moppar! :nailbiting:
 
Dom flyger som fan,fram o tillbaka flera stycken, tom så illa att det var någon som gick ut i töreboda gruppen på fb o fråga om det var krig nu.
Gud, skulle aldrig i livet sitta på den lokala fb-gruppen, haha. Får magsår bara jag tänker på den gången min moster hade panik för att hon inte kunde logga in, jag fick agera nåt slags teknik support (jag är totalt oteknisk :D) och så fort hon var inne så rabblade hon vad det stod för "fakta"...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 384
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
490
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 462
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 819
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • GVFÖ 2024
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp