Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Permission i solen!
IMG_20200326_103905_920.jpg

Ska till psykologen snart och sedan fika med en vän och sedan fika med en annan vän.
Kommer vara helt slut ikväll så hoppas jag slipper panikångest.
 
Suttit i möte med alla kollegorna. Är så sjukt intressant att se hur kollegor bor 🙈 Min oerhört osympatiske kollega som inte går att prata med för då ska det pratas om bjudningar med ministrar, dyra champagnesorter och svindyr konst bor precis så som jag tänkte mig - det ser ut som att hen bor på slottet. :D
 
Suttit i möte med alla kollegorna. Är så sjukt intressant att se hur kollegor bor 🙈 Min oerhört osympatiske kollega som inte går att prata med för då ska det pratas om bjudningar med ministrar, dyra champagnesorter och svindyr konst bor precis så som jag tänkte mig - det ser ut som att hen bor på slottet. :D

Är du säker på att hen inte bara ställt datorn just där det ska se finast ut?
 
Fick tag på min mamma som fyller år idag och som är i alla riskgrupper som finns ungefär, gammal, diabetiker, blodtryck, njurar, etc, etc, etc. Tack och lov så följer de karantän och hon jobbar hemifrån och är ganska nöjd med det. Min mamma är hopplös och vägrar inse att hon behöver sakta ner på jobbet, även om jag vet att det hon gör är fantastiskt viktigt. :meh:

Tydligen är det just nu ett dödsfall i Kenya av covid, men de väntar fler eftersom vissa smittats. Det tror det har kommit via tyska eller italienska turister så Mombasa, kusten och många hotell där är under karantän. De har stängt alla flygplatser och jag hoppas innerligt att det hann stoppa det med tanke på slummen i Nairobi och andra ställen och det är mycket där de som mamma jobbar med finns (mikrofinans). Men så fantastiskt skönt att få en liten pratstund :love:
Vilket häftigt jobb din mamma har! :love::love: Även om jag såklart förstår dina tankar :heart
 
Har en dator upp med jobbet, jag har just gett mina elever instruktioner om ett nytt moment, och den andra datorn har jag hemtenta och buke på... Hemtentan känns ändå helt okej, bara lite svårt att hålla fokus när jag hela tiden håller koll så inte någon elev har någon fråga eller fundering. :D
Och så hålla koll på att ingen superallvarligt händer på buke såklart :idea::angel:
 
Jag ska alldeles strax till stallet. Solen strålar så det känns bra :)
Sen ska jag duscha och fixa mig lite innan jag ska jobba 15-21. Ett av de mindre häktena i regionen behövde hjälp med en bevakning på sjukhus så därav arbetstiden :)
Måste dock se till så att dottern har någonstans att vara, åtminstone under några av timmarna :)
Detta kanske hör hemma i Corona tråden (förlåt alla som är trötta på detta samtalsämne :o ignorera resten av inlägget!), men jag blev plötsligt nyfiken när du skrev ovan om bevakning på sjukhus. Häktade måste väl också kunna drabbas av Corona, förs de till sjukhus då och bevakas där? Har det redan hänt?
Bara nyfiken på hur "rutinerna" ser ut :)
 
Helt säker kan jag ju inte vara. Men alltså, man har inte 3 byster, 4 gigantiska målningar i guldramar osv bara sådär helt casual om inte hela våningen ser ut så känner jag :rofl:

Själv satt jag i soffan och hade katten överallt och ingenstans :D
Om hen inte har flyttat på alla de har för att kunna ge ett sådant intryck på mötet :sneaky::D
Men nä, jag har på känn att du har rätt ;)

Alltså, det är roande att läsa om alla djurägare som sitter hemma med annorlunda arbetsmiljöproblem när de sitter i möten :rofl: spinnande katter och bråkande hundar... :angel::D
 
Väntar på den stora inspirationen.

Måste gå ut i gästhuset och göra storsanering. Det fungerar mest som skräprum eftersom ingen bott där sedan i somras. Men nu kommer avkomman att tillbringa ett par veckor där eftersom sambon har karantän.

Verkar praktiskt att se till att stället inte är en sanitär olägenhet och hen inte dör av dammallerigi...
Åtminstone dammsuga bort alla döda flugor. :D
 
Jaha, det är så lugnt på jobbet då många är hemma och jobbar. Ganska skönt men samtidigt känner jag att jag skulle lika gärna kunna börja jobba halvtid redan nu.
Men nåja.
Nästa vecka slutar en konsult och veckan därpå den andra. Men det ska komma en ny nästa vecka åtminstone, alltid något :up: En kvinna dessutom, yay, och hennes presentation lät som att hon visste en hel del om teknik, så det blir intressant.
Om hon kan bära upp en hel del så kanske chefen inte kommer att ha emot min halvtid studier.
 
Detta kanske hör hemma i Corona tråden (förlåt alla som är trötta på detta samtalsämne :o ignorera resten av inlägget!), men jag blev plötsligt nyfiken när du skrev ovan om bevakning på sjukhus. Häktade måste väl också kunna drabbas av Corona, förs de till sjukhus då och bevakas där? Har det redan hänt?
Bara nyfiken på hur "rutinerna" ser ut :)

Vad jag vet har vi ännu inget fall av Corona inom myndigheten men det finns planering för det. Dels om det blir Corona på någon häktad men också om det drabbar någon på anstalt.
Skulle den intagne behöva sjukhusvård så lär det bli bevakning på sjukhus men om det bara är att vänta ut den så blir det ingen sjukhusresa utan placering på karantänavdelning.
Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar :)
 
Vad jag vet har vi ännu inget fall av Corona inom myndigheten men det finns planering för det. Dels om det blir Corona på någon häktad men också om det drabbar någon på anstalt.
Skulle den intagne behöva sjukhusvård så lär det bli bevakning på sjukhus men om det bara är att vänta ut den så blir det ingen sjukhusresa utan placering på karantänavdelning.
Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar :)
Jadå, jag var bara nyfiken :up: tänkte inte på att det finns karantän i anstalter också, det såklart.
Intressant att ingen därifrån drabbats ännu, vad du vet iallafall. Makes sense tho. Skulle bli skitjobbigt om det skulle spridas där också :crazy:
Tack för svar!
 
Mina föräldrar är nu på landet och jag måste börja tänka på att ha mat till middagarna :cautious::angel: avskyr det som pesten.
Men ska nog köpa lite pulver idag att ha till någon akut bärkräm om det skulle behövas :cool::p
 
Vad jag vet har vi ännu inget fall av Corona inom myndigheten men det finns planering för det. Dels om det blir Corona på någon häktad men också om det drabbar någon på anstalt.
Skulle den intagne behöva sjukhusvård så lär det bli bevakning på sjukhus men om det bara är att vänta ut den så blir det ingen sjukhusresa utan placering på karantänavdelning.
Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar :)
Ni ska inte stoppa in folk i karantän de första veckorna som man gör med hästar? 🤣 Hade ju varit fiffigt ;)
 
Rullar tummarna i väntan på arbetsuppgifter och roar mig med att snickra ihop en (alldeles för) stor beställning hos ScandiKitchen, som levererar allsköns svenska/norska/danska godsaker till hemlängtande skandinaver Storbritannien runt. Jag har redan plockat ihop varor för över 400 kr och undrar hur många påsar ostbågar det egentligen är rimligt att köpa... :angel:

I korgen ligger bland annat ett sådant där Cloetta-påskägg fyllt med massor av deras godis i miniformat, det känns som en fin present från mig till mig nu när påsken ser ut att bli inställd på alla möjliga sätt och vis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 297
Senast: escodobe
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 434
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 715
Senast: RedQueen
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp