Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte gå och handla lite frukt att snacksa på nu när jag blir hemma. Annars äter jag kakor konstant vilket jag känner kan bli... problematiskt.
Kom hem med vindruvor, nudlar, kassler, mozzarella, smoothiemix, bröd, yoghurt, och coleslaw. 🤷‍♀️🤦‍♀️
Inser nu att två paket vindruvor var det enda i fruktväg jag fick med mig och det lär ju inte räcka särskilt länge... Får gå och handla i morgon igen :crazy:

Jag kallar det IKEA syndromet. Jag ska gå och handla en sak och kommer hem nedtyngd av mat, relativt ofta utan just den där enda grejen jag skulle handla :angel:
 
Suck, fick just höra att det skett ett våldtäktsförsök här i obygden häromkvällen. Två snubbar som försökt sig på en tjej/kvinna som var ute och gick. Ska jag inte kunna unna mig mina sena promenader längre ens? Gah. :rage: (vad jag förstår gick det förhållandevis ok med henne, men de har inte fått tag på gärningsmännen). Som den ljuskänsliga vampyr jag är så föredrar jag att vara ute och gå och springa när det mörknat.
 
Suck, fick just höra att det skett ett våldtäktsförsök här i obygden häromkvällen. Två snubbar som försökt sig på en tjej/kvinna som var ute och gick. Ska jag inte kunna unna mig mina sena promenader längre ens? Gah. :rage: (vad jag förstår gick det förhållandevis ok med henne, men de har inte fått tag på gärningsmännen). Som den ljuskänsliga vampyr jag är så föredrar jag att vara ute och gå och springa när det mörknat.

Vad jag aldrig förstått med utomhus våldtäkter särskilt de mitt i vintern är att gärningsmännen (mannen) inte fryser sina - icke så ädla delar - av sig. Hur mysigt kan det vara att dra fram den i flera minusgrader och dessutom ur lager med byxor och kalsingar?
 
Provar blommiga klänningar! Funderar på att slå till på denna!

83432173-66C0-4E6B-92B9-C6750699CDFC.jpeg
 
Är det pojkar eller flickor som du har? Nästan alltid när marsvin börjar tjafsa med varandra så handlar det om någon form av obehag hos den som bråkar. Kan vara så banalt som mjäll, öronvax eller smutsig talgkörtel. Är det pojkar kan det vara skräp i pungsäcken eller snoppen, eller intorkad sperma som drar i pälsen. Är det honor kan det handla om brunst, eller kanske oftare hormonförändringar till följd av äggstockscystor.

Ofta brukar man kunna få ordning på tjafs genom en ordentlig rengöring av marsvinen. De är utpräglade flockdjur och mår inte bra av att inte ha åtminstone en kompis de kan umgås med i samma bur, utan galler emellan.
Finns inget synbart fel på honom.
De har varit osams till och från förr.
Men eftersom jag är borta långa dagar vill jag inte att de slåss våldsamt när jag är borta
 
Finns inget synbart fel på honom.
De har varit osams till och från förr.
Men eftersom jag är borta långa dagar vill jag inte att de slåss våldsamt när jag är borta
Det förstår jag mycket väl att du inte vill. Vad jag försökte säga var att marsvin brukar inte tjafsa utan anledning. Om de har tillräckligt med yta, mat och gömställen så handlar tjafset nästan alltid om någon sorts fysiskt obehag. Mest vanligt hos den som börjar tjafsa. Om man då hittar och åtgärdar problemet så blir det lugnt igen, och pojkarna kan fortsätta bo tillsammans.
 
Det förstår jag mycket väl att du inte vill. Vad jag försökte säga var att marsvin brukar inte tjafsa utan anledning. Om de har tillräckligt med yta, mat och gömställen så handlar tjafset nästan alltid om någon sorts fysiskt obehag. Mest vanligt hos den som börjar tjafsa. Om man då hittar och åtgärdar problemet så blir det lugnt igen, och pojkarna kan fortsätta bo tillsammans.
Kan ju ta en koll till men de har bråkat större delen av tiden hos mig men nu har det blivit större bråk.
Vet inte exakt ålder så är lite tveksam till kastrering annars hade jag gjort det och skaffat dem varsin tjej.
Ska kolla med min vet sen.
 
Kan ju ta en koll till men de har bråkat större delen av tiden hos mig men nu har det blivit större bråk.
Vet inte exakt ålder så är lite tveksam till kastrering annars hade jag gjort det och skaffat dem varsin tjej.
Ska kolla med min vet sen.
Min kastrat blev kastrerad när han var tre år, så är de inte jättegamla så är det definitivt en väg ut för att de ska få varsin vän att bo med. Om de är äldre, typ fyra och över så kan obehaget bero på smärta. Artros är hyfsat vanligt, speciellt hos marsvin som fått dåligt med c-vitamin under uppväxten. Då kan medicinering med smärtstillande göra all skillnad i hela världen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 297
Senast: escodobe
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 434
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 715
Senast: RedQueen
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp