Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
1585411014341.png

från Xkcd.
 
Denna månad köpte jag, för att jag måste göra nåt ordentligt, nya skor att gå i till jobbet.
Har aldrig köpt så dyra skor nånsin förutom läderridstövlar då.
De här kostade 1045 kr.
Då är det Schollskor.
Brukar köpa skor för max 300 så det här var riktigt dyrt.
Men min kropp måste ha ordentliga skor nu när jag har 2 km till jobbet att gå varje vardag.
 
Denna månad köpte jag, för att jag måste göra nåt ordentligt, nya skor att gå i till jobbet.
Har aldrig köpt så dyra skor nånsin förutom läderridstövlar då.
De här kostade 1045 kr.
Då är det Schollskor.
Brukar köpa skor för max 300 så det här var riktigt dyrt.
Men min kropp måste ha ordentliga skor nu när jag har 2 km till jobbet att gå varje vardag.

Vilka köpte du?
 
Denna månad köpte jag, för att jag måste göra nåt ordentligt, nya skor att gå i till jobbet.
Har aldrig köpt så dyra skor nånsin förutom läderridstövlar då.
De här kostade 1045 kr.
Då är det Schollskor.
Brukar köpa skor för max 300 så det här var riktigt dyrt.
Men min kropp måste ha ordentliga skor nu när jag har 2 km till jobbet att gå varje vardag.
Tänk dig att varje gång du går i dem så sjunker kostnaden och ett par bra skor kan hålla i väldigt många år, istället för att köpa billiga varje år + med ett par bra skor så skonar du dina knän. :up:
 
Tittar på StreamAid. Musiker, atleter och streamers har samlats för att samla pengar till covid response foundation.
De har redan samlat ihop över 2 miljoner dollar. Då räknar de inte ens med alla små streamers runtom i världen som samlats för att vara med, som har ett annat inbetalningssystem. Just nu spelar John Legend piano och sjunger hemifrån. Så himla mysigt och peppigt att se så himla många samlas för att göra gott :up: Kommer säkert donera senare jag med.
 
Helt fantastiskt väder i förmiddags. Var ute och rensade ogräs i lekparken och hade alldeles för mycket kläder på mig. Tyvärr mulnade de på framåt eftermiddagen men helt fantastiskt med lite värme.
 
Trädgårdslördag har vi haft idag. Eldat av "ängen" och krattat löv, löven är perfekt att lägga på odlingsbäddarna :up:
Sen tillredde och åt vi god middag bestående av kronhjort och ugnsbakade rotsaker :d
Nu är jag trött och mätt! Då får man chilla i fåtöljen med ett glas rött - skål :D
 
Åt frukost framför teven.
Sedan in till stan för att handla våtservetter och febertermometer.
Åt lunch på Tinget, där var det tomt. De ska flytta på måndag till de gamla lokalerna, så det är stängt v14
Handlade lite på Hemköp innan jag åkte hem.
Har försökt att klättra in i päronens sovrum. Kom åt iaf morsans mediciner och bankdosa. Värre är det att komma åt farsans dosa. Kändes lite risky att klättra på ostadiga möbler...
Ska fixa något akvarium nu innan kvällsfikat. Och titta på dumburken om det är något utan Corona prat
 
Sitter på tunnelbanan, ska träffa några vänner inne i stan. Tvekade massor men efter den här deppiga veckan behöver jag verkligen umgås med några och få annat att tänka på.

(Och nej tack, inga pekpinnar om Corona osv. Jag är helt frisk, noga med hygienen och håller avstånd till andra. Detsamma gäller mins vänner.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
197
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 389
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Masked Singer 2024
  • Min ekonomi

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp