Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åt frukost framför teven.
Sedan in till stan för att handla våtservetter och febertermometer.
Åt lunch på Tinget, där var det tomt. De ska flytta på måndag till de gamla lokalerna, så det är stängt v14
Handlade lite på Hemköp innan jag åkte hem.
Har försökt att klättra in i päronens sovrum. Kom åt iaf morsans mediciner och bankdosa. Värre är det att komma åt farsans dosa. Kändes lite risky att klättra på ostadiga möbler...
Ska fixa något akvarium nu innan kvällsfikat. Och titta på dumburken om det är något utan Corona prat
Varför behövde du klättra? :confused:
Bor de i ett trädhus?....
 
Ja absolut. Det är bara min inre bild i huvudet som säger att en ragdoll inte ska se ut så i pälsen som den ena gör :rofl: ;)

Våra katter kostade 4000 respektive 4500, så nog var det ändå billigare än renrasiga katter brukar vara (som jag uppfattat det!).

Jo, en av våra katter är mer i beteendet som en ragdoll, men det är ändå den vi misstänker vara minst ragdoll. Den andra är mindre i beteendet som en ragdoll men vi misstänker ändå att den är mer ragdoll, det andra är mer personlighet. Precis som vi människor har olika personligheter.

Tex så sprattlar den ena katten en del om man så att säga lyfter upp den i armarna (vilket vi inte gör för skojs skull, utan endast vid kloklipp). Den andra hänger som en ragdoll (trasdocka?) om man gör samma sak. Detta var mer en parentes och kan så klart ha något med deras personligheter att göra med :)
Min renrasiga ragdoll hatar att bli upplyft :cool::rofl:
 
Gav efter och köpte surdegsbröd med svarta oliver. Sainsburys "taste the difference" till och med, butiksbakat. ;) Äter ugnsrostade skivor med extra mature cheddar och skivad gurka och smuttar portvin. Det kunde vara värre.
 
Pratade i telefon med min kusin, jag gnällde över min situation och att det liksom inte är socialt accepterat att hosta i offentlig miljö varpå han säger "DU HAR ALDRIG VARIT SOCIALT ACCEPTERAD" och la till att han alltid gillat mig ändå. Jag TROR att han menade att jag inte är så social och är missanpassad, men det här lät farligare och roligare. :D:D:D
 
Sommartid imorgon blir bra för mig, jag vaknar nämligen av ljuset på morgonen. I värsta vintern blir det typ 10.00. Nu vaknar jag typ 06.45. Det innebär att jag är trött nu, klockan 21. :laugh:

Enda nackdelen är att jag måste upp typ 05 på måndag, det innebär alltså att det är mörkt då och därmed SVINTIDIGT att kliva upp :laugh:
 
Vi körde ett race i källaren på huset jag och maken nu ikväll, det är kvarlämnat en massa saker som tidigare ägaren dels inte ville ha själv och dels trodde att vi vill ha. Vi sparade en del grejer men det mesta går till tippen nästa vecka och så en laddning till secondhand butiken som finns i stan. Sen ska det skuras där nere, herregud så skitigt. Jag är bra sugen på att köpa en ångtvätt bara för källarens skull.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
197
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 389
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp