Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på hundpromenad i skogen nu på morgonen, helt besatta hundar efter alla spännande dofter så här tidigt på dagen! Nu äter de ben i trädgården men ska strax komma in och få lite vanlig mat. Själv sitter jag kokhet och svalnar lite på sängen med Myran bredvid mig, sen blir det att byta kläder, åka förbi hästarna, handla lite till jobbet och sen sitta där i ca 10 timmar. :meh:

Hönsen är ute, jag har packat en massa fröer och tagit fram fem miniväxthus som ska följa med, bäst jag packar några handskar med och lite jord så kan jag plantera lite när jag inte har något att göra på jobbet. :)
 
Måste säga att det är liiiite svårt att vara duktig och stanna hemma, när det är något märkligt "buller" i lägenheten hela jäkla tiden. Tänk er hur det låter längst ner i finlandsbåtarna, när man sover i deras billigaste hytter och man hör mullret från båtmotorerna. Så är det här, mer eller mindre konstant. Den här veckan har det varit så extremt att jag haft huvudvärk i princip varje dag. Hyresvärden bryr sig inte nämnvärt eftersom de inte hittar felet och de som skickats hit för att kolla upp det hela inte riktigt hört/märkt bullret heller :meh:
 
Ragdolls kan också ha olika färger på pälsen så det säger inte så mycket ändå :D

Problemet är att det inte behöver vara billigare med blandraser (inklusive katter som ser ut som en ras men har ingen stamtavla) ibland, vissa säljer ju blandraser för lika mycket (eller mera) som en renrasig kostar. Om jag inte minns fel så kostade min Alice 7000 kr som kattunge från uppfödaren. Och dyrare blandraser har man ju sett :cautious: Så det blir lätt att mindre erfarna tror att det är billigare och går på såna annonser, men det är ju lurendrejeri från säljarnas sida.
Plus så har jag aldrig tävlat eller ställt ut Alice, så det är ju inget måste men det vet du såklart :)
Med det sagt så är de säkert underbara! :love:
Ja absolut. Det är bara min inre bild i huvudet som säger att en ragdoll inte ska se ut så i pälsen som den ena gör :rofl: ;)

Våra katter kostade 4000 respektive 4500, så nog var det ändå billigare än renrasiga katter brukar vara (som jag uppfattat det!).

Jo, en av våra katter är mer i beteendet som en ragdoll, men det är ändå den vi misstänker vara minst ragdoll. Den andra är mindre i beteendet som en ragdoll men vi misstänker ändå att den är mer ragdoll, det andra är mer personlighet. Precis som vi människor har olika personligheter.

Tex så sprattlar den ena katten en del om man så att säga lyfter upp den i armarna (vilket vi inte gör för skojs skull, utan endast vid kloklipp). Den andra hänger som en ragdoll (trasdocka?) om man gör samma sak. Detta var mer en parentes och kan så klart ha något med deras personligheter att göra med :)
 
1585382614107.png





Yes yes yes!
 
Äter frukost på jobbet och köpte en tårta åt mig och kollegorna på vägen hit. Fyra säcka jord i bilen, fem stora miniväxthus, en kasse full med fröer, engångshandskar och en fällstol så jag kan sysselsätta mig lite ute när det blir tråkigt. :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
201
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 899
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 363
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 390
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp