Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvvaknar av att katt käkar på håret. Håller bort håret. Katt börjar slicka i ansiktet, blundar och hoppas att katt ska sluta slicka, när katt inte gör det så flyttar jag huvudet. Katt flyttar efter och lägger sig till rätta med nosen i mitt öra och huvudet vilande på min nacke/kind och snörvelsnarkar rakt in i i hörselkanalen. Jag ligger kvar för att inte störa katten och hoppas kunna somna om. Men till slut måste jag flytta eftersom jag riskerar kramp i axeln. Katt dyker in under täcket. Lägger sig till rätta där, slickar ivrigt på insidan av låren och somnar. Jag är klarvaken, tittar på klockan, 20 minuter tills det är dags att gå upp.

Helt otroligt egentligen vilket tidsuppfattning katter har. så de alltid börjar sina (framgångsrika) uppväckningsmetoder 30-20 minuter innan klockan ringer, när än klockan ringer.
 
Gött med en bra läkare @tanten
Blev också uppringd av en läkare en gång. Dock ville han bara reka av att jag levde eftersom jag avvikit på eget bevåg genom ambulansinfarten :angel: Jag meddelade att jag var vid liv samt att jag lyckats rycka bort alla infarter från armen i hemmets ljuva vrå. Mardrömspatient 🙄
 
Googlar olika jakthundar :angel: Har varit sugen på det i nåt år nu och blir det mer och mer för varje höst som kommer! Maken är inte helt emot heller men vi båda är överens om att det inte är läge nu när barnen är så små utan det får vänta tills dom är större och antingen kan vara själva hemma när vi är i skogen eller hänga med :)
 
Det ar dags for kaffee nu. Massor med kaffee. :cautious: Lang dag med skolbuss i dag igen. I gar korde jag hela dagen i stallet for bara nagra timmar pa morgonen och nagra pa eftermiddagen. I dag har jag ocksa atagit mig att kora extra ... hoppas det inte blir sa lange. I morgon ar det jury duty igen och sedan ar det tva dagar "inservice" for lararna i var kommun sa det ska inte koras nagra barn alls. :p
 
Är det säkert att låta auktionsfirma sälja ens möbler? Eftersom de tar en viss procent borde de inte blåsa en? O_o

Har endel äldre möbler jag vill sälja men också en servis som är handmålad med guldkanter från Tyskland. Den är så svår att veta värde på. Massa stämplar.
 
... kan jag köpa en fotmassagemaskin till mig själv i julklapp? :cautious: Mina fötter klagar! :arghh: Känns som om jag förutom smärtan i foten har nu även värk av de nya skorna :meh: Hade köpt inlägg men när jag provade de vanliga standard inläggen så kändes det skillnad av dem också, så jag tänker att jag får vänja mig vid dem först och sedan ha de speciella inläggen när jag vant mig :cautious:
Så klart att du kan :up:
 
Är det säkert att låta auktionsfirma sälja ens möbler? Eftersom de tar en viss procent borde de inte blåsa en? O_o

Har endel äldre möbler jag vill sälja men också en servis som är handmålad med guldkanter från Tyskland. Den är så svår att veta värde på. Massa stämplar.

Det är gott och blandat i branschen... men de oseriösa brukar snabbt få ett dåligt rykte och försvinner. Min pappas auktioner hade gott rykte i över 40 år :love:

Fråga innan angående provision osv och får du en bra magkänsla hade jag lämnat in grejorna :)
 
Googlar olika jakthundar :angel: Har varit sugen på det i nåt år nu och blir det mer och mer för varje höst som kommer! Maken är inte helt emot heller men vi båda är överens om att det inte är läge nu när barnen är så små utan det får vänta tills dom är större och antingen kan vara själva hemma när vi är i skogen eller hänga med :)
Det är härligt med jakthund! :heart Hur gamla är barnen?
 
Läkaren från akuten ringde, han som lyckades ställa diagnos på mig. Ville höra hur det går.
Skapligt fantastiskt att en läkare ringer och följer upp!

Han ordinerade mig en halvtimmes promenad varje dag. Ska bara lista ut var jag ska gå. bor inte så promenadvänligt med vältraikerad väg invid tomten. Men skogen bakom huset finns ju. Får uppfinna en stig.
Annars kanske du kan hitta något trevligt ställe att gå på i närheten? I många naturreservat finns bra stigar att gå och fin natur att titta på. Värt en liten bilresa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 731
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 332
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp