Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nybehandlad och kommer nog kunna sova inatt. SÅ skönt! Har varit så dålig i rygg/nacke ett tag och knappt sovit. Har tyckt att sambon skulle slippa kiroprakta nu när han varit trött, fyllt år etc. Nu tvingade han mig när han såg en begynnande nackspärr. Skööönt!
Att ha egen kiro är sån lyx! :love:
 
Köpte drömbilen (suv) för typ 3 månader sedan. Älskar den på alla sätt och vis, bara det att hjärnan fått för sig att jag vill ha en liten bil OCKSÅ?? Kan inte släppa tanken trots att det är typ det mest ologiska som finns just nu. 😂 Det finns varken plats eller pengar men de är ju så förbaskat söta! En liten captur eller så :love:

För övrigt känner jag mig lite nedstämd då vi mest troligt kommer att flytta till en ny bostadsrätt när vi flyttar söderut. Jag är 100% redo för hus (instängslad trädgård och hunden skulle vara överlycklig) :(
 
Höra att mamma fick ta ambulansen in igårkväll var ju typ det sista jag behövde höra mitt i allt, meen höll mig hysat lugn istället för att måla fan på väggen i onödan. Somnade på soffan mellan 22 och 01, gick och la mig i sängen och sov till 4 när mamma ringde och behövde skjuts hem....Blir lite sur på ssk:n som inte beviljade henne sjuktaxi hem (nä inte hennes fel, vet det). Visst kunde hon åkt med taxi men de stressade kräken kör ju med livet som insats så nej tack. Såååå med lite julmusik 🎶 var det ju riktigt mysigt att köra in till sjukan 😅, man får göra det bästa av situationen! Och vilken söt syn! Vid bäcken mellan mamma och oss sprang det förbi en iller 😍.
 
Löser korsord. Fått en tid för blodprov nu på förmiddan. Ska kolla b12 igen. Kan vara därför jag mår dåligt. Vore ju skönt, då går det snart över.
Är helt inställd på att gå tillbaka till jobbet imorgon. Jag måste verkligen ha pengarna! Och jobbet, vill inte riskera att de slänger ut mig pga sjukdom såhär på slutet. Har bara 1 vecka kvar..
 
Sambon har klagat om att han haft ont i stortån och nu upptäckte han något som såg ut som en typ 3mm sticka. Jag tog en pincett för att dra ut den och så var det ett 2 cm långt HÅRSTRÅ! :eek: :eek: Vad i hela glödheta?!
Sjukaste jag varit med om, som något ur Alien!

Jag hade en gång ett ca. 10 cm cm långt tagelstrå från häst på nedre delen av skinkan - precis i skarven mot baksida lår. Det satt innanför huden och jag fick gå till vårdcentralen för att dra ut det. Det var svart tagel så det syntes bra, men jag kunde först inte fatta vad det var för något. När jag ställde mig upp så skruvade hårstråt ihop sig under huden till en korkskruv. Det såg superskumt ut.
 
Laddar för att åka och byta däck, jag hade önskat bättre väder för jag ska gå med Ville under tiden. Det är en mindre däckverkstad så det tar lite längre tid, men det stöttar en småföretagare och ett samhälle som annars skulle förlora ett företag.
 
Nu har alla här hemma vaknat, så blir snart frukost och sedan beger jag mig till psykologen.
Har en massa att skriva idag, så lär väl ägna resten av dagen till det innan jag beger mig hem till den kompis som får äran att vara barnvakt till mig inatt.
 
Spontanshoppade en ny ring :D Jag har fyra ringar på ena handen och tre på andra. Den ena där jag har tre stycken har det en gång i tiden stått namn och födelsedag på äldsta dottern men det har sen länge nötts bort men jag har inte klarat ta av den för den för då skulle jag känna mig naken :p Så nu tog jag tjuren vid hornen och kollade efter en ny ring så jag beställde den på nätet. Hoppas den funkar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 703
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 331
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 977
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp